Mato Filipović, novi direktor Jadranske banke Šibenik, u svom prvom razgovoru koji je ekskluzivno dao za Šibenski portal, pojasnio je što znači najava Hrvatske poštanske banke o izgradnji Regionalnog centra u Šibeniku, naglasio da će Uprava JABA-e djelovati s posebnim naglaskom na odgovornost prema zaposlenicima, prema klijentima Banke i prema lokalnoj zajednici, a otkrio je i kako misli zadržati većinu radnih mjesta.

Hrvatska poštanska banka početkom srpnja preuzela je Jadransku banku Šibenik za koju se dugo godina smatralo da je jedan od ključnih faktora opstanka šibenskog gospodarstva koje je, može se reći, potpuno posrnulo nakon Domovinskog rata. Ispostavilo se da je nizom loših plasmana banka došla u vrlo tešku situaciju i država je donijela odluku o njezinoj sanaciji.

Jadranskoj banci je, nakon sanacije, bio potreban ozbiljan vlasnik koji će prvo uspostaviti redovno poslovanje. Cilj Hrvatske poštanske banke (HPB) kao novog vlasnika JABA-e je da se odgovorno i aktivno uključi u razvoj ove regije. HPB je najveća banka u hrvatskom vlasništvu, zainteresirana je ovdje povećati prisutnost i maksimalno se posvetiti klijentima i njihovim potrebama. Sanirana Jadranska banka, s novim vlasnikom kojem će biti pripojena, zapravo je dobila priliku za opstanak i nastavak poslovanja pod imenom HPB. Što se tiče Šibenika i okolice uvjereni smo da je to jedan od najperspektivnijih dijelova Lijepe Naše.

Nakon što ste nedavno imenovani za predsjednika Uprave u svom prvom obraćanju najavili ste osnivanje Regionalnog centra Šibenik. Što to znači?

Pripajanjem Jadranske banke i osnivanjem snažnog Regionalnog centra Šibenik, HPB će pokazati svoj potencijal i ambicije u ovoj regiji. Klijenti su nam uvijek na prvom mjestu, a Regionalni centar omogućit će da im pružimo sve usluge osobnog i poslovnog bankarstva i pokrenemo nove programe suradnje uz stalnu dostupnost za projekte u službi razvoja lokalne zajednice. Želimo biti tu, na raspolaganju klijentima za njihovo brže i jednostavnije poslovanje, jer time i lokalna zajednica ostvaruje boljitak. Regionalni centar Šibenik bit će središte iz kojeg ćemo podržavati naše klijente, aktivno poticati nove poslove i prilike za njih.

Kako ste i najavili, po preuzimanju banke odmah ste je dokapitalizirali sa 110 milijuna kuna. Što ste time osigurali?

Hrvatska poštanska banka je uplatila 110 milijuna kuna na ime dokapitalizacije Jadranske banke što je jedan od preduvjeta za redovno poslovanje i ispunjenje propisanih regulatornih limita adekvatnosti kapitala. Kapitalno osnaženje Banci osigurava dodatnu stabilnost i omogućava početak kreditne aktivnosti nakon dugog razdoblja stagnacije.

Što znači najava da će Uprava JABA-e djelovati s posebnim naglaskom na odgovornost prema zaposlenicima, prema klijentima Banke i prema lokalnoj zajednici?

Naravno da će se Uprava posebno odgovorno odnositi prema zaposlenicima – ljudi nose posao, samo zadovoljan radnik može u potpunosti izvršavati svoje obveze, preuzeti odgovornost i stvarati rezultat. Vjerujem da su zaposlenici Jadranske banke uz podršku HPB-ova tima spremni za vrlo zahtjevno restrukturiranje, integraciju i pripajanje, a nakon toga za razvoj snažne hrvatske banke i brze promjene s kojima bankarstvo živi. Oni zaslužuju najboljeg poslodavca i mi svoju ulogu vidimo upravo tako, da im osiguramo što bolje uvjete, radimo na stalnom povećanju znanja i razvoju njihovih kompetencija.

Klijentima moramo biti najbolja banka, ona kojoj s razlogom vjeruju – to je odgovorno bankarstvo. Lokalnoj zajednici pružit ćemo puno više od financijske podrške – mi smo dio te zajednice, u našem je interesu da se ona razvija i zato ćemo, kao i u drugim područjima Hrvatske, pokazati i našu društvenu odgovornost.

Dalibor Urukalović/Pixsell Dalibor Urukalović/Pixsell

Trenutačno HPB, zajedno s Jadranskom bankom, premašuje pet posto tržišta, a to planirate povećati. Na koji način?

Kao što je rekao predsjednik Uprave matične banke Tomislav Vuić, HPB treba biti barem dva puta veća s minimalnim tržišnim udjelom od 10 posto, kako bi bila profitabilnija zbog ekonomije obujma i aktivnija, s većim utjecajem na bankarskom tržištu. Nadamo se  da će, osim organskog rasta, HPB tržišni udjel povećavati novim akvizicijama, ovisno o prilikama.

Iznesen je podatak da je s 94,4 milijuna kuna neto dobiti HPB ostvarila odličnu profitabilnost i svoj najbolji polugodišnji rezultat, no operativna dobit bila je 20 posto manja. Treba li to zabrinjavati i koliko su pripreme za preuzimanje Jadranske banke utjecale na te brojke?

Akvizicija Jadranske banke je za HPB poslovni događaj godine, te je nedvojbeno dio naših resursa i troškova vezan za taj projekt. Slabiji operativni rezultati proizlaze i iz trenutačnih  trendova koje karakterizira pad kamatnih stopa i marži s jedne strane, te kontinuirani prirast likvidnosti s druge. Cilj nam je preokrenuti taj trend i povećati operativnu dobit.

Naveli ste i da je HPB povećala broj klijenata, kredite i to čak za 15 posto gospodarstvu te oko pet posto građanstvu. Može li se zaključiti da su temelji dobri i da su mogućnosti daljnjeg razvoja široke?

Hrvatska poštanska banka iz godine u godinu  povećava broj klijenata, i fizičkih i pravnih osoba. Stručno i ljubazno osoblje u radu s klijentima ima alat i široku lepezu proizvoda i usluga. Banka prati nove trendove i razvija nove usluge,  prije svega mislim na digitalno poslovanje kao novu eru bankarstva. Možemo zaključiti da su temelji za razvoj izvrsni i da će uloga HPB-a na bankarskom tržištu u budućnosti biti sve veća.

Vratimo se na brojne klijente Jadranske banke. Sigurno ste imali uvid u to što se događalo s njihovom štednjom kad je banka upala u teškoće, no ovako na prvu čini se da previše panike nije bilo i da i vi sada možete snagu banke jačati i na tim vjernim klijentima, odnosno štedišama zbog koji je zapravo država i donijela odluku o sanaciji?

Za nas bankare, povjerenje klijenata je sve! Ponosni smo na štediše i sve klijente Jadranske banke, želimo im pružiti još bolju uslugu i veću mogućnost izbora u skladu s ponudom HPB-a.  Vjernošću klijenata može se pohvaliti i HPB koja po nezavisnim istraživanjima godinama drži vrh na rang listama povjerenja i preporuka klijenata u Hrvatskoj. Jadranska i HPB imaju sličan odnos s klijentima koji želimo zadržati i unaprijediti pa tako i nastaviti privlačiti nove.

Što je sa zaposlenicima, koliko ih je i kakva je njihova sudbina?

Snaga svake tvrtke pa tako i banke su njeni zaposlenici. Kao što sam već rekao Uprava će posebnu odgovornost posvetiti zaposlenicima. Uvjeren sam da u Jadranskoj banci ima puno zaposlenika koji su kvalitetni, stručni, motivirani i spremni za prilagodbu, brze promjene i preuzimanje odgovornih poslova prema klijentima i prema poslodavcu. Osnivanje Regionalnog centra u Šibeniku, koji će biti uz bok najvećih centara HPB-a u Osijeku, Splitu i Zagrebu, poruka je da želimo zadržati i očuvati što veći broj radnih mjesta, naravno u okviru mogućnosti i u skladu s poslovnim potrebama. Nastojat ćemo određene pozadinske poslove dislocirati iz Zagreba u Šibenik i na taj način očuvati dio radnih mjesta. Međutim, jasno je da mora doći do optimizacije dijela poslovne mreže, dijela zaposlenika i aktivnosti, to je redovan i neminovan proces. Radnike čija radna mjesta nećemo moći očuvati, zbrinut ćemo odgovorno, na najbolji način.

Mato Filipović_predsjednik Uprave Jadranske banke

Što je sa spornim plasmanima prema velikim gospodarskim subjektima zbog kojih su bivši čelnici i kazneno prijavljeni? Na koji način će to biti riješeno ili se već počelo rješavati?

Provedbom sanacije portfelj je očišćen od loših plasmana. Postupci koji su u tijeku vode se kod mjerodavnih institucija, a na JABA-i i na HPB-u je da se okrenu budućnosti, jačanju prodajnih aktivnosti, akviziciji novih klijenata i stvaranju novog regionalnog centra kako bi kupnja i pripajanje Jadranske banke HPB-u bila opravdana.

Jadranska banka je neke poslovnice zatvorila, neke prodaje. Puno nekretnina je i u vlasništvu banke koje se već duže vrijeme ne uspijevaju prodati. Također, što mogu očekivati Šibenčani koji su navikli imati poslovnicu i bankomat na svakom koraku što je zasigurno pridonijelo činjenici da su oni i najvećim brojem bili klijenti JABA-e?

Naši dragi klijenti Šibenčani, kao i svi drugi naši klijenti, sigurno neće biti zakinuti jer o dostupnosti  proizvoda i usluga posebno vodimo računa. Ponuda će biti još veća i bolja, a kanali raznovrsniji čime ćemo klijentima uvijek biti na usluzi. Nužna racionalizacija i optimizacija poslovne mreže neće utjecati na pružanje usluge. Uz poslovnice i bankomate JABA-e i HPB-a tu je, slobodno mogu reći, i najbolji kanal za ponudu bankarskih usluga u Lijepoj našoj –  usluga mHpb kao i ostali naši digitalni kanali, a na raspolaganju su i uredi Hrvatske pošte. U centralnoj zgradi JABA-e uredit ćemo reprezentativni regionalni centar opremljen hrvatskim proizvodima, hrvatskog dizajna i nadamo se da ćemo na njega biti ponosni i Šibenčani i mi.

Postupak integracije Jadranske banke u Hrvatsku poštansku banku sigurno će dulje potrajati. U kojem vremenu će taj posao biti završen?

Rokovi su kratki i ovo je veliki izazov za sve – i zaposlenike JABA-e i tim HPB-a i Upravu koja je započela rad sredinom srpnja, ali zajedno dajemo sve od sebe da proces pripajanja završimo do kraja 2018. godine.

Filipović 2

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.