Grad Šibenik iskoristit će sve pravne mogućnosti da se javi na natječaj kojim Ministarstvo turizma nudi sufinanciranje razvoja javne turističke infrastrukture u ukupnom iznosu od 25 milijuna kuna, između ostaloga i za izradu projektno-tehničke dokumentacije za žičare. Potvrdio nam je to gradonačelnik Šibenika Željko Burić koji će se već sutra sastati s arhitektom Nikolom Bašićem idejnim autorom projekta šibenskih žičara. Tim natječajem za izradu projekta žičare koja bi povezivala šibenske tvrđave moguće je dobiti od 100 do 700 tisuća kuna. Javni poziv Ministarstva turizma otvoren je do 21. rujna ove godine i Grad Šibenik će ga propustiti, po Burićevim riječima, samo ukoliko u tom roku ne bude u mogućnosti udovoljiti neki od uvjeta javnog poziva Ministarstva turizma.

– Ne samo da se planiramo javiti na taj natječaj, već radimo sve da se projekt šibenskih žičara i ostvari. Intermodalni sustav javnog prijevoza naša je namjera, želja i ambicija, ali taj put neće biti jednostavan i brz. Kada bude završena revitalizacija tvrđave sv. Ivana i u funkciju stavljena i tvrđava sv. Nikole ostvarit će se svi preduvjeti za realizaciju tog projekta, kazao je Burić.

urbani eskalator4

Grad je morao osigurati i druge pretpostavke, među kojima su izmjene Generalnog urbanističkog plana Šibenika, kao i izmještanje Vatrogasnog doma sa današnje lokacije.

– Pripremili smo projekt Centra za hitna stanja, sve je dogovoreno i s načelnikom PU šibensko-kninske Ivicom Kostanićem i u komunikaciji smo s Ministarstvom unutarnjih poslova. Odradili smo brojne predradnje za ulazak u projekt alternativnog gradskog prijevoza, a ne samo povezivanja tvrđava. Element koji nedostaje jest zakonska regulativa za postavljanje trase žičare iznad kuća. Među pozitivnim iskustvima je žičara u San Marinu koju smo obišli nedavno na putu u Civitanovu. Ta je žičara bešumna i prolazi od podnožja gdje je veliki parking do samoga grada na vrhu brijega, kaže Burić.

Danijel Mileta, zamjenik šibenskog gradonačelnika, u kontaktu je s ljudima iz radne grupe koja radi na izradi prijedloga Zakona o kretanju gondola iznad naselja.

– Zakon je ugledao svjetlo dana i koliko znam već je u proceduri usvajanja. Prijedlog zakona ide nam na ruku i, za razliku od starog zakona koji to nije definirao, uzima u obzir mogućnost izgradnje žičara iznad naselja. Mi smo tek na početku procedure koja nas očekuje jer smo tek utvrdili da postoji tehnologija koja omogućuje da se povežu šibenske tvrđave, a sada treba definirati kapacitete, izraditi business model i troškovnik. Bilo tko bude ulagao u projekt žičare tražit će te dokumente kako bi mogao procijeniti isplativost ulaganja. Kad zakon krene u primjenu znat ćemo sve odredbe i tek tada će Studija isplativosti moći biti definirana. Nama su se već javljali potencijalni ulagači koji su tražili različite podatke temeljem kojih bi mogli izračunati isplativost eventualnih ulaganja, kaže Mileta.

urbani eskalator6

Za gradonačelnika Burića realizacija alternativnog javnog gradskog prijevoza bit će kruna svega što će se u Šibeniku još događati.

– Bit će to zaista jedinstven način organizacije javnog gradskog prijevoza. Paralelno radimo i na projektu vaporeta, brodskih linija koje će povezivati Banj, Martinsku, D-Resort, Minersku i Jadriju. Martinska je jedan od prostora koji također želimo staviti u funkciju. Osnovni preduvjet je onaj građanima nevidljivi i mukotrpan posao rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, kaže Burić.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.