Petar Knežević, Šibenčanin sa zagrebačkom adresom, poznati je barmen s dugogodišnjim iskustvom u ugostiteljstvu, a nedavno je osnovao i prvi hrvatski gin tonik blog. Iako komercijalist po struci, u ovoj branši se našao. Devet je godina radio na kruzeru, proputovao je pola svijeta, educirao se u New Yorku i Miamiju, a sve je, kako nam kaže, počelo u šibenskom Docu.

– Po zanimanju sam komercijalist, trenutno radim u Zagrebu, a u ugostiteljstvu sam nepunih 15 godina. Sve je počelo iz znatiželje skupljanjem čaša u bivšem kafiću Skipper na rivi. U međuvremenu sam odradio par sezona u kafićima i klubovima diljem županije, no uvijek sam se vraćao u Skipper na špicu. Nakon neuspješnog fakulteta žudio sam za novim izazovima te sam 2007. otišao raditi na kruzer gdje sam proveo devet godina i samo jednom promijenio kompaniju. Za vrijeme rada na kruzerima imao sam priliku, zahvaljujući poziciji supervisora, prisustvovati dodatnoj edukaciji. Bio sam u New Yorku, educirao se kod Junior Merina, koji je s vlastitim koktelom ‘Coming up roses’ napravljen u čast Oprah Winfrey postigao izniman broj uspjeha u svijetu miksologije. Sljedeća edukacijska stanica bio je Le Cordon Bleu, poznata škola u Miamiju za turizam i ugostiteljstvo – priča nam 32-godišnji barmen.

PK_gintonic_Croatia3
Nakon određenog vremena vratio se u Hrvatsku, ali ne u rodni Šibenik, već u metropolu gdje je vidio više mogućnosti za napredak. U Zagrebu je radio u kultnim zagrebačkim kafićima od Kave Tave do Johann Francka, u kojem je i postigao uspjeh na barističkom natjecanju gdje je završio s brončanom medaljom.

– Uvijek sam težio novim izazovima. Tako sam jednu večer, uz razgovor s budućom suprugom, došao na ideju o pokretanju vlastitog bloga. Dugo sam tražio informacije što i o čemu ću pisati, kakav će biti sadržaj. Kada sam shvatio da sve veće zemlje imaju gin blogove, a Hrvatska nema, znao sam da je to moj ključ uspjeha. Najviše zbog toga što se Hrvatska može pohvaliti s vrlo kvalitetnim ginovima poput Luftbremzer, Old pilots, Dubrovnik Republic, Rhapsody u koje njihovi destileri ulažu mnogo truda te su svi sastojci ručno i pomno brani. Ako niste znali, jedan od svjetski popularnih ginova Monkey 47 koristi borovicu s hrvatskog podneblja – objašnjava nam kako je krenula priča s prvim hrvatskim gin tonik blogom.

PK_gintonic_Croatia2

Popularnost gina vratila se na velika vrata zbog njegove jednostavnosti, a opet u kombinaciji s raznovrsnim začinima i dodatkom tonika stvara se prepoznatljiv koktel današnjice, objašnjava nam.

–  Gin kao alkoholna aromatizacija vrlo se lako spaja s drugim okusima te pobuđuje znatiželju barmena i miksologa. Moj perfect serve bio bi gin sa svježim limunovim sokom, domaćom rakijom od višnje, neutralnim tonikom uz dodatak bosiljka kao dekoracije. Zbog takve jednostavnosti i mogućnosti spajanja gina, gin tonik kokteli popularni su u raznim prilikama, kao što je trend personaliziranih gin cornera za svadbe, domjenke, rođendane i razne prigode. Na mome blogu, odnosno Instagramu, te od nedavno Facebook stranici, mogu se naći recepti za jedinstvene gin tonik koktele, recenzije ginova, kultnih barova te zanimljivih informacija vezano uz naučeno na masterclassovima. Jedan od glavnih ciljeva bloga promocija je hrvatskih ginova, barova gdje se može popiti izvrstan koktel te barmena jer Hrvatska ima odlične barmene koji su napokon, unazad dvije godine, postali pošteno plaćeni i njihov rad se počeo itekako cijeniti – priča nam Petar.

PK_gintonic_Croatia

Kultura ispijanja koktela u Hrvatskoj značajno je porasla u zadnje dvije godine zahvaljujući barovima koji su prepoznali tržišnu nišu te su se s plaža i beach barova preselili u lijepo uređene interijere te sa smiješkom na licu pripremali zaboravljene koktele. Među njima je i šibenski Vintage bar na čijem se čelu nalazi čovjek koji promiče kulturu ispijanja koktela u našem gradu.

–  Što se tiče Šibenika, ima zavidnu listu barmena kao što su Tomislav Biluš Beli, kod kojeg sam se također educirao,a koji u svojim barovima promiče kulturu ispijanja koktela u našem gradu. Ne smijem zaboraviti Stančića, mladog baristu koji stalno nešto ‘kemija’ s kavom. Također, Denis Memedovski, Šibenčanin sa zagrebačkom adresom koji se s Belim mnogo puta natjecao u flairu – nabraja nam jake barmenske snage Šibenika.

PK_gintonic_Croatia1

Dobar barmen vrlo je važan za posao kafića, odnosno kluba, jer on je jedan od glavnih aduta u rukavu svakoga poslodavca. On je taj koji privlači goste svojim kreacijama, koji zna prepoznati želje i potrošačke mogućnosti svakog gosta, smatra naš sugovornik.

– Danas biti barmen nije samo skuhati kavu ili izmiješati koktel, bio na bazi gina ili nečega drugog, već je to dosta educiranja, a i onaj najvažniji sastojak, ljubav prema svome poslu – kaže nam za kraj.

(Foto: privatni album)

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.