Više

Mir u Vodicama čuvaju Česi i policajci na biciklima

Od početka mjeseca ulicama i plažama Vodica krstare policajci na biciklima. Na taj način ‘plavci’ će pokušati  smanjiti broj sitnih kriminalnih djela, poput džeparenja, krađa na plažama i slično. U akciji na dva kotača, zatekli smo Renatu Kesten i Tončeka Kverkvarića iz Slatine.

– Nalazimo se tamo gdje je najfrekventnije. Ruta nam je od Srime, preko svih plaža ispred hotela i cijele vodičke rive, do zone oko spomenika i područja na kojem ima više trgovina. Bitno je da nas ljudi primijete, stranci nas pozdravljaju, a domaći nam se još uvijek smiju, nisu na nas navikli – priča policajka Renata Kesten.

Tvrde da najviše posla na plažama ima preko dana, jer gosti bez nadzora ostavljaju svoje osobne stvari, torbe, novčanike, fotoaparate.

UPOZORENJE NEMARNIM GRAĐANIMA

– Mi smo tu da ih upozorimo, do sada nije bilo incidenata. Zasad djelujemo preventivno. A, prema našim zapažanjima i onome što čujemo od ljudi, gosti vodičke rivijere zbog naše patrole osjećaju se sigurnije – dodao je Tonček Kverkvarić. Zanimljivo je da policajci na bicikli ne patroliraju samo po danu, već i po noći i to do dva sata ujutro. Paze da na ulicama nema djece bez roditelja, kontroliraju da li se maloljetnicima toči alkohol i prodaju cigarete.

– Kupimo sve mlađe od 16 godina jer oni ne smiju nakon 23 sata biti sami vani. Ponekad ih samo upozorimo i dovedemo do kuće, hotela, ili zovemo roditelje, ali bilo je slučajeva da smo ih morali dovoditi u postaju. Uglavnom je riječ o domicilnom stanovništvu, stranci su upoznati s našim Zakonom  – poručuje dvojac na biciklima.

Osim tima na biciklima koji je kao ispomoć PU šibensko-kninskoj došao iz unutrašnjosti, većem stupnju sigurnosti najpoznatijeg turističkog mjesta na Jadranu doprinose i policajci iz Češke.

Do kraja ljeta, red i mir na vodičkim plažama, u pješačkoj ophodnji s kontakt policajcem Bojanom Perićem održavat će  Michal Kolkop. Obzirom da perfektno govori hrvatski jezik i da je već uhvatio boju, bar u licu, teško je za povjerovati da je baš on ove zime patrolirao u drugoj državi.

ATRAKCIJA SVIMA

– Tu sam od početka srpnja i mogu reći da sam većini ljudi na koje nailazim atrakcija. Traže da se s njima fotografiram. Ne vjeruju da sam iz Češke došao raditi na Jadran. Ove sezone još nismo imali niti jedan opasan slučaj, samo su turisti tražili neke savjete. Što sam radio? Do sada sam služio u prevođenju kada je jedan moj sunarodnjak opljačkan na plaži i prevodio sam u slučaju tučnjave Slovaka – otkriva Michal. Tvrdi da je tu kako bi češkim i slovačkim turistima pomogao u uklanjanju teškoća na koje budu nailazili za vrijeme svog boravka u Hrvatskoj. Osim jezične pomoći, davat će savjete da gosti što sigurnije provedu ljetovanje u Vodicama.

– Lijepo mi je kod vas. Imam prijatelja Hrvoja Bana u Zaprešiću, kojeg ovom prilikom pozdravljam – kazao je Michal Kolkop. Zanimljivo je da Michal mora uvijek ići u paru s hrvatskim policajcem jer zapravo on u Hrvatskoj nema nikakve službene ovlasti, a sa sobom ne smije nositi niti palicu ili pištolj. Podsjetimo, svake godine na Jadranskom moru boravi oko 200.000 čeških i 100.000 slovačkih turista, što je samo znak da će hrvatski policajci pomoć prijatelja iz Češke trebati sve više i više.

- Advertisment -

NAJNOVIJE

Sabrina Buljubašić, nova direktorica HNK Šibenika: ‘Osjeti se...

Nakon što je dan ranije sa Šubićevca stigla vijest kako je Sabrina Buljubašić postala direktorica kluba, u petak je ta 35-godišnja sportska pravnica i...

Škola i DVD Drniš udružili snage: Uređenje igrališta...

U organizaciji Osnovne škole Antuna Mihanovića Petropoljskog i uz pomoć DVD-a Drniš, uređeno je školsko igralište. Inače, igralište je prije dvije godine Šibensko-kninska županija neformalno...

‘OPÉRA FRANÇAIS’ – novi glazbeni projekt Nere Gojanović...

Mezzosopranistica Nera Gojanović i pijanistica Gordana Pavić u utorak, 23. travnja u 20 sati u kazališnom foajeu izvest će koncertni program pod nazivom 'Opéra...

Nove kamere za brzinu stižu i na prometnice...

Uz prometnice diljem zemlje postavljeno je 117 kamera za kontrolu brzine koje se izmjenjuju u 400 kućišta. MUP je početkom godine nabavio još 77...

NAJNOVIJE

Sabrina Buljubašić, nova direktorica HNK Šibenika: ‘Osjeti se pozitivna atmosfera od ureda do travnjaka, sportski cilj je jasan’

Škola i DVD Drniš udružili snage: Uređenje igrališta OŠ Antuna Mihanovića Petropoljskog

‘OPÉRA FRANÇAIS’ – novi glazbeni projekt Nere Gojanović i Gordane Pavić

Nove kamere za brzinu stižu i na prometnice Šibensko-kninske županije