Adrial plus jedna je od tri autonomne tvrtke nastale podjelom TLM-a i trenutno zapošljava 75 djelatnika. Osnovne djelatnosti Adriala Plus su pružanje usluga informatike, energetike, ekologije i zaštitarstva za Tvornicu valjanih proizvoda i Tvornicu prešanih proizvoda. Najvažnija, pak, djelatnost su usluge energetike, koje podrazumijevaju održavanje energetskog postrojenja od 110 kilovoltnog napona do ulaza u svaku tvornicu, čime zapravo Adrial plus omogućava da se Tvornica valjanih proizvoda i Tvornica prešanih proizvoda mogu napajati strujom. Drugim riječima, svi pogoni Valjaonice i Prešaonice TLM-a rade zaslugama djelatnika ‘Adriala’ jer oni pravilnim održavanjem energetskog sustava, održavaju i proizvodnju TLM-a, budući da bi nestankom električne energije stala i kompletna proizvodnja u tvornici.

SUSTAV TLM-OVIH TRAFOSTANICA

Jedna od ‘karika u lancu’ sustava održavanja energetike je samostalni tehnolog ‘Adriala’, dipl. ing. Mate Grgas, koji je i svoj pripravnički staž odradio na održavanju i distribuciji električne energije unutar kruga tvornice.

– Sektor energetike počiva na sustavu Trafostanice Ražine i sustavu Trafostanice H, koji su, doduše, stari, ali i dalje funkcionalni. Sustav Trafostanice Ražine građen je 70-tih godina prošlog stoljeća i bio je nositelj cijele elektrolize. Nakon njezina gašenja, na ovaj sustav sada su priključeni vodeći strojevi Tvornice valjanih proizvoda i Tvornice prešanih proizvoda. U sustavu Trafostanice Ražine nalaze se glavni transformatori za cijelu tvornicu, koji mogu snabdijevati strujom bez problema milijunske gradove. Jer, primjerice, Zagreb ima 4X150 MVA transformatorske jedinice, a mi imamo tri. Stoga, radi se o jako značajnom objektu, ne samo u sustavu TLM-a, nego i HEP-a – objašnava ing. Mate Grgas.

REVITALIZACIJA NUŽNA

Sustav Trafostanice H građen je pedesetih godina prošlog stoljeća, praktički s početkom građenja TLM-a.

– To je pogon koji je pregazilo vrijeme i koji je dalje u funkciji, ponajprije zahvaljujući velikim naporima djelatnika održavanja. Naime, rezervnih dijelova nema, nego svaki izrađujemo sami ili se od dva dijela napravi jedan novi. Sustavu Trafostanice H pod hitno je potrebna revitalizacija, budući da su velikom dijelom strojevi u tvornici spojeni baš na tu trafostanicu i pripadajuće im podstanice. Tako mi kažemo da smo napravili obnovu kad ugradimo prekidač koji se prestao proizvoditi prije 20 godina, a da ne govorim o još i starijim stvarima. Naprosto, Trafostanica H vapi za kvalitetnom revitalizacijom, ako želimo imati i dalje nesmetanu proizvodnju bez ispada i kvarova – zaključio je Mate Grgas.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.