Više

    Željana Šikić: Neki još nisu uskočili u prvi vagon za turizam

     

    Željana Šikić, novoizabrana je direktorica Ureda TZ-a Šibensko-kninske županije te je na tom mjestu zamjenila Šimu Vlašića. Na čelno mjesto turizma Šibensko-kninske županije Šikić dolazi iz Odjela za marketing NP Kornati.

    Iako još formalno niste preuzeli dužnost direktorice Ureda TZ-a Šibensko-kninske županije, kao dugogodišnja djelatnica u turizmu vjerojatno ste uočili glavne boljke županijskog turizma. Koji su, po vama, osnovni problemi turizma u Šibensko-kninskoj županiji?

    Županija Šibensko-kninska neosporivo raspolaže izuzetnim prirodnim resursima, kao i vrlo atraktivnom povijesno-kulturnom i tradicijskom baštinom. Međutim, svi ti visokovrijedni resursi pomalo su, još uvijek neiskorišteni potencijal, budući da resursi nisu odgovarajuće turistički valorizirani. Prirodna osnova u županiji pogoduje razvoju cijele lepeze izuzetno atraktivnih turističkih proizvoda koje je moguće povezati i time osigurati dodatnu vrijednost boravka turista na području županije. Međutim, danas se samo određeni, mali broj turističkih proizvoda na prostoru županije nalazi u početnoj fazi svog oblikovanja i razvoja. Turistička industrija županije danas je, u usporedbi s mogućnostima, nedovoljno razvijena te ostvaruje ekonomske učinke ispod objektivno mogućih, te nam predstoji proces njezina restrukturiranja i repozicioniranja. U toj je situaciji nužno postići konsenzus privatnog i javnog sektora o usmjerenjima budućeg razvoja turizma. Činjenica da je prisutna devastacija visokovrijednog prostora na području županije, dodatni je čimbenik koji uvjetuje što žurnije stvaranje regulatornog okvira budućega turističkoga razvoja. Bez odlaganja treba iskoristiti šansu koju pruža razvoj turizma kao opći generator.  U tom  kontekstu treba stvoriti plan razvoja turizma kao poduzetnički okvir koji definira najprimjerenija strateška usmjerenja turističkog razvoja koja će potaknuti opći gospodarski prosperitet županije. Time bi se trebala stvoriti osnova i uvjeti za poboljšanje kvalitete života lokalnog stanovništva.

    INTERNET OGLAŠAVANJE MEĐU PRIORITETIMA

    Smatrate li da županijski TZ kasni s politikom ulaganja u elektroničku komunikaciju, odnosno internet oglašavanje i uređivanje web stranice, budući da su se značajnija sredstva počela ulagati tek od ove godine?

    Informatička era najbrže je rastući fenomen kojeg društvo poznaje, a mi živimo i djelujemo u eksponencijalnim  vremenima. Imperativ i nužnost je pratiti te trendove i biti ukorak s vremenom, ma koliko je taj korak postao brz. Gotovo trk. Međutim, potrčati mora ne samo županijski TZ, već i svi dionici županijskog turizma. Praćenje razvoja novih trendova iznimno je zahtjevan posao i jedan od ključnih faktora uspješne online kampanje. Internet oglašavanje ima nekoliko prednosti u odnosu na konvencionalne oblike. Ključna prednost je njegova daleko niža cijena, a potom dolazi mogućnost preciznog ciljanja željenih skupina te lako mjerljiv povrat na investiciju. Svakodnevno oglašivač može pratiti sve relevantne statistike o posjetiteljima svoje internet stranice te kupcima pojedinog proizvoda ili usluge. U svakom trenutku je poznato da li se pojedina investicija isplati i na vrijeme je moguće prekinuti kampanje koje ne ostvaruju zadovoljavajući povrat. Sjajan kanal, koji će mi biti među prioritetima.

    Iako smo lani ostvarili san od 5 milijuna noćenja u županiji, posao tu nije stao. Slažete li se?

     Kažem zašto ne 6,7…No nadam se i novoj fazi kada nagomilavanjem kvantitativnih promjena nužno dolazi do preobražaja u novi, viši kvalitet. Turizam je živući organizam  podložan kontinuiranim promjenama potreba turista. Te potrebe rastu, mijenjaju se.. Samo rast  turističke kvalitete uz rast brojeva nosi adekvatan gospodarski rast Županije. Posao je, rekla bih, tek počeo.

    NAPRAVITI PLAN TURISTIČKIH PROIZVODA

     Za kraj, što mislite koja su područja u Šibensko-kninskoj županiji nedovoljno turistički eksponirana i postoji li plan kako biste ih jače ‘okrenuli’ turizmu?

    Turistička zajednica županije treba preuzeti punu odgovornost za marketing i promidžbu sukladno odabranom strateškom pozicioniranju i usvojenom sustavu vrijednosti koje interpretira razvojem budućeg branda. Treba razvijati proizvodne taktike i promidžbu, osobito novih turističkih proizvoda. Ukoliko takav plan ne postoji ili se ne primjenjuje kao okvir djelovanja, napravit ćemo ga, aktivirati ga. Županija je jedno tijelo i svi su dijelovi jednako bitni, i samo kao potpuna cjelina možemo adekvatno interpretirati kvalitetan turizam. Svi smo mi ‘okrenuti’  turizmu, samo neki još nisu uskočili u prvi vagon. Nisu stigli ili nisu imali priliku. Naš je posao osvijestiti nužnost i dati podršku. Pokrenuti taj kotač. Posaditi to drvo.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Ministar Erlić i gradonačelnik Burić obišli STEM učionicu...

    Ministar regionalnog razvoja i fondova EU Šime Erlić i gradonačelnik Željko Burić sa suradnicima te Natkom Duvnjakom, ravnateljem Osnovne škole Juraj Dalmatinac, obišli su...

    Smotra folklora Šibensko-kninske županije ove godine okuplja 15...

    Nakon višegodišnje pauze, 15 folklornih skupina i oko 300 folkloraša nastupit će na 14. Smotri folklora Šibensko-kninske županije, koja će se ove godine održati...

    Hrana koju kupujemo od 2030. više neće izgledati...

    Borba protiv 190 kilograma ambalaže koju svaki građanin EU proizvede godišnje je teška i mukotrpna. Novi propis kojeg je prihvatio EP nešto mijenja, ali...

    Ivan Shapovalov viceprvak države u hrvanju grčko-rimskim stilom,...

    Dvije medalje osvojili su članovi Hrvačkog kluba Šibenik na Prvenstvu Hrvatske u hrvanju grčko-rimskom stilom za mlađe dječake (U13) održanom proteklog vikenda u Sesvetskom...

    NAJNOVIJE

    Ministar Erlić i gradonačelnik Burić obišli STEM učionicu u OŠ Juraj Dalmatinac

    Ministar regionalnog razvoja i fondova EU Šime Erlić i gradonačelnik Željko Burić sa suradnicima te Natkom Duvnjakom, ravnateljem Osnovne škole Juraj Dalmatinac, obišli su...

    Smotra folklora Šibensko-kninske županije ove godine okuplja 15 skupina s 300 folkloraša

    Nakon višegodišnje pauze, 15 folklornih skupina i oko 300 folkloraša nastupit će na 14. Smotri folklora Šibensko-kninske županije, koja će se ove godine održati...

    Hrana koju kupujemo od 2030. više neće izgledati isto

    Borba protiv 190 kilograma ambalaže koju svaki građanin EU proizvede godišnje je teška i mukotrpna. Novi propis kojeg je prihvatio EP nešto mijenja, ali...

    Ivan Shapovalov viceprvak države u hrvanju grčko-rimskim stilom, Petar Erceg brončani

    Dvije medalje osvojili su članovi Hrvačkog kluba Šibenik na Prvenstvu Hrvatske u hrvanju grčko-rimskom stilom za mlađe dječake (U13) održanom proteklog vikenda u Sesvetskom...