Prema istraživanju vodeće europske festivalske platforme Festicket, Hrvatska je bila najpoželjnija svjetska destinacija prošle godine kada su u pitanju glazbeni festivali. Naime, čak 22 posto svjetske ‘festivalske’ populacije doputovalo je na jedan od festivala u Hrvatskoj. Osim toga, tek jedan posto manje, odnosno 21 posto Britanaca stiglo je Lijepu Našu iz istog razloga.
Dio kolača zasigurno pripada i Šibeniku, točnije Šibensko – kninskoj županiji uzme li se u obzir da se u Tisnom zadnjih nekoliko godina održava The Garden festival koji sa sobom ‘povlači’ i festivale poput Electric Elephant, SoundWave, Suncebeat i Stop Making Sense koje, pak, već godinama tradicionalno pohodi britanska publika.
URBANA KULTURNA DESTINACIJA
Da je tišnjanski Garden s pripadajućim festivalima okosnica koja dovodi veliki broj ‘Otočana’ u našu županiju, jasno je i direktoru Turističke zajednice grada Šibenika, Dinu Karađoli, dodajući da smo ipak i kao grad, a zahvaljujući velikom broju festivala različitih profila, među jačim festivalskim destinacijama u zemlji, i to ne samo među stanovnicima Velike Britanije.
Spomenuto istraživanje navodi kako svjetska ‘festivalska’ populacija nakon Hrvatske, najradije odlazila u Njemačku (21 posto) i u Češku (12 posto). Lijepoj Našoj za petama gledali su, kad govorimo o željama Britanaca, ponovno Njemačka (19 posto), tek potom Nizozemska (12 posto).
Nije na odmet ni podatak da Britanac u prosjeku van zemlje troši 324 funte, kao ni to da su rezultati istraživanja pokazala da u 2014. čak 95 posto festivalaca ove godine žele kupiti tzv. paket koji će sadržavati prijevoz, smještaj i festivalsku ulaznicu u jednom, umjesto da tradicionalno u osobnom aranžmanu dogovara smještaj, osigurava prijevoz i kupuje ulaznicu. U tom smislu, postojanje pripadajuće strategije i više je nego poželjno.
– Prilagođavamo ponudu smještaja prema vidu turista, gradimo imidž urbane kulturne destinacije. Radimo promociju koja je vezana uz manifestacije koje se ovdje održavaju kao i uz povijesnu baštinu grada – napominje direktor gradskog TZ-a. A govoreći o reklami, istraživanje koje su zajednički proveli Festicket i HPI Research prenijeli su brojni strani internetski portali – nimalo loša reklama.