Više

    ‘Tajne goste’ u posljednje dvije godine imali su samo Šibenik i Pirovac

     

    Turizam Šibensko-kninske županije ove je godine, barem prema službenim rezultatima resornog ministarstva, blago podbacio. Kada se podvuče crta, bilježi se manjak od jedan posto noćenja, ali i blagi rast dolazaka, što definitivno ne može biti utjeha županiji koja se diči s dva nacionalna parka, prekrasnim i čistim plažama i ostalim prirodnim bogatstvima. Usporedbe radi, rezultati za 2013. godinu bili su mnogo bolji: rast noćenja od 7,2 posto te rast dolazaka od sedam posto.

    Unatoč takvim rezultatima, TZ Šibensko-kninske županije prošle se godine, kao ni ranijih godina, nije odlučilo za ispitivanje kvalitete pruženih turističkih usluga putem takozvanih ‘tajnih gostiju’, kao što je to, recimo, učinila Splitsko-dalmatinska županija. Rezultati takvih istraživanja turističkim su djelatnicima korisni jer ukazuju na probleme koje treba riješiti, kao i na pozitivne strane koje treba nastaviti njegovati.

    NIZAK PRORAČUN

    – Tajne goste na razini županije nismo imali. Smatram da je to samo mali dio koji bi mogao doprinijeti boljem razumijevanju pitanja kvalitete pruženih turističkih usluga. Za razliku od Splitsko-dalmatinske županije, mi imamo četiri do pet puta manji proračun pa nam je teže provoditi takve akcije. Recimo, u prošloj godini nismo imali planirana sredstva za takva istraživanja. Međutim, baš sam prošli tjedan dobila jednu takvu ponudu i za sada mogu reći samo da je ona u razmatranju, ali ponavljam, mislim da su takva istraživanja samo jedan mali dio aktivnosti koje mogu doprinijeti većoj kvaliteti pruženih usluga – objašnjava Željana Šikić, direktorica županijskog TZ-a.

    Osvrćući se na prošlogodišnje rezultate Šikić je dodala kako ne smatra da smo kao županija manje atraktivni od susjednih županija, već razloge pada broja noćenja vidi u tome što na razini županije smještajni kapaciteti nisu značajnije šireni, dok su se, s druge strane, u posljednjih nekoliko godina bilježili izuzetno pozitivni trendovi, poput već spomenutog rasta od sedam posto u 2013. godini.

    – Mislim da je iracionalno očekivati da se isti trend nastavi, budući da nismo imali značajnijeg povećanja smještajnih kapaciteta. U prošloj smo godini imali negativne indekse u prvih šest do sedam mjeseci. Ne želim da zvuči kao opravdanje, ali činjenica je da su naši smještajni kapaciteti uistinu takvi da ovise o vremenu. Nismo županija s mnoštvom hotela i resorta, većinu naših kapaciteta ipak čine kampovi i privatni smještaj, a oni uvelike ovise o vremenskim prilikama. Zabilježen je rast u dolascima, istovremeno i pad noćenja, dakle radilo se o gostima koji su na temelju vremenske prognoze donosili svoje odluke o ostanku u županiji, odnosno o skraćenju vremena boravka. Uloženim naporima uspjeli smo smanjiti minus u noćenjima na minimum u preostalom dijelu godinu – objašnjava Šikić.

    TKO SU TAJNI GOSTI?

    Inače, tajni gosti rade po principu takozvanog ‘mystery shoppinga’, odnosno tajnih kupaca. Oni traže smještaj, kupuju u pošti, trgovini, pekari, obilaze turističke objekte poput hotela, restorana, kampova, wellness centara te bilježe i ocjenjuju svaki detalj svog iskustva – od telefonskog rezerviranja smještaja, komunikacije u osobnom kontaktu do ponude dodatnih usluga, urednosti i točnosti danih informacija.

    Međutim, neke su lokalne turističke zajednice prethodnih sezona ipak odabrale financirati takva istraživanja, među kojima su Šibenik i Pirovac. Kako doznajemo od direktora TZ Šibenik Dina Karađole, Šibenik je još prije dvije godine angažirao ‘tajne goste’, ali su rezultati bili samo za internu upotrebu.

    – Dogovoreno je bilo da se s rezultatima ne izlazi u javnost. Oni su služili nama kako bismo vidjeli na čemu se može poraditi i predočeni su samo subjektima koji su bili uključeni u istraživanje, a bilo je tu i dobrih i loših segmenata. Za takve projekte imam samo riječi hvale, i smatram to dobrim instrumentom ispitivanja kvalitete. Za ovu godinu nismo još donijeli odluku o ponavljanju istraživanja, ali ukoliko budemo imali prostora za takvo što, ići ćemo s ‘tajnim gostima’ i ove godine – kaže direktor TZ Šibenik Dino Karađole.

    ŠIBENSKI REZULTATI TAJNI, PIROVAČKI JAVNI

    Tajne su goste u županiji 2013. godine imali i Pirovčani, a njihovi su rezultati bili plasirani u javnost. Ukupni destinacijski rezultat bio je 68,93 posto, što je, kazali su tada u Turističkom uredu, dokaz da još uvijek ima dosta prostora za unaprjeđenje ponude i zadovoljstva gostiju. Budući da im cilj nije bio prozivati one manje uspješne u javnost nisu izlazili s potpunim rezultatima, odnosno nisu imenovani one koji su u istraživanju kvalitete usluga podbacili.

    Proboj na švedsko tržište
    Dok se za ispitivanje kvalitete usluge putem tajnih gostiju u županijskoj Turističkoj zajednici još nisu definitivno odlučili, u pripremi su druge aktivnosti kojima se ove godine planiraju ostvariti bolji turističke rezultate.

    – Sudjelovat ćemo na ukupno 15 sajmova, kao i do sada, s tim da je bitno napomenuti da nastupe na sajmovima i prezentacije koordiniramo s drugim Turističkim zajednicama županija, tako da nastupamo uglavnom kao Dalmacija ili Dalmacija i Lika. Mislim da smo tako prepoznatljiviji, a na taj način ujedno smanjujemo i troškove promotivnih aktivnosti. Dosta smo fokusirani na njemačko tržište, a ove godine i na švedsko. Sudjelovat ćemo na sajmu u Stockholmu, kako bismo pokušali otvoriti i to tržište. Ostalo ostaje kao i dosada, to je nastavak dobro uhodane prakse – zaključuje Šikić

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Ovako su operirali prevaranti iz lažnog call centra...

    "Mobitel morate odnijeti u banku i čitavo vrijeme držati liniju otvorenom kako bismo mi mogli snimiti razgovor koji će se dostaviti sucu Turudiću na...

    VIDEO Gotovo pa nestvarni prizori: Dalmacija se zabijelila,...

    Travanj je poprilično iznenadio Hrvate. Nakon gotovo pa ljetnih temperatura i pospremanja zimske odjeće u ormare, vratila se mnogima nimalo ugodna hladnoća i vjetar,...

    Ryanair upravo ima super akciju. Letovi za Malagu,...

    Uzbudljive destinacije sada su doslovno na dohvat ruke, jer Ryanair, jedna od najvećih europskih aviokompanija, upravo ima super akciju. Sada je pravo vrijeme da...

    Umro je Damir Matković, jedno od najprepoznatljivijih lica...

    Preminuo je veliki novinar i urednik te godinama jedno od najprepoznatljivijih lica Hrvatske televizije Damir Matković. Osim novinarskog rada bio je izuzetno angažiran i...

    NAJNOVIJE

    Ovako su operirali prevaranti iz lažnog call centra koji su građanima oteli milijun eura, zloupotrijebili i Turudićevo ime!

    "Mobitel morate odnijeti u banku i čitavo vrijeme držati liniju otvorenom kako bismo mi mogli snimiti razgovor koji će se dostaviti sucu Turudiću na...

    VIDEO Gotovo pa nestvarni prizori: Dalmacija se zabijelila, pada gust snijeg i hladno je

    Travanj je poprilično iznenadio Hrvate. Nakon gotovo pa ljetnih temperatura i pospremanja zimske odjeće u ormare, vratila se mnogima nimalo ugodna hladnoća i vjetar,...

    Ryanair upravo ima super akciju. Letovi za Malagu, Maltu i Rim već od 13 eura

    Uzbudljive destinacije sada su doslovno na dohvat ruke, jer Ryanair, jedna od najvećih europskih aviokompanija, upravo ima super akciju. Sada je pravo vrijeme da...

    Umro je Damir Matković, jedno od najprepoznatljivijih lica Hrvatske televizije

    Preminuo je veliki novinar i urednik te godinama jedno od najprepoznatljivijih lica Hrvatske televizije Damir Matković. Osim novinarskog rada bio je izuzetno angažiran i...