" "
Više

    " "

    Joško Šupe: Jadrolinijine pruge ne kreću s gata Vrulje zbog sitnih osobnih interesa

     

    Gat Vrulje, mega investicija, građen je kako bi se pomorski promet izmjestio sa šibenske rive. No, unatoč tome Jadrolinijini brodovi i dalje se vezuju na mulu Krke. Zašto se ta brodarska kompanija odbija preseliti na Vrulju? Neslužbene informacije govore o tome kako razlog u odgađanju ovakve odluke leži u skupljoj tarifi za privez brodova no što je ona na mulu Krke.

    Premda se radi o najvećem državnom ulaganju u infrastrukturu, investiciju u gat Vrulje ne bih nazvao mega investijom, pogotovo ako je usporedimo s ulaganjem u pomorsku infrastrukturu u drugim lukama. Svi moramo biti ponosni na projekt gata Vrulje i sagledavati ga u širem kontekstu.

    Jadrolinija je od samog početka projekta upoznata s ciljevima projekta i logičan slijed stvari bi bio i bit će da se kompletan putnički promet prema našim otocima odvija s gata Vrulje. Što se tiče preseljenja, ono što mogu odgovorno kazati jest da tarife lučkih naknada, a radi se o tarifi za privez/odvez, ne bi smjele biti razlog za odgodu premještanja Jadrolinijinih linija na gat.

    Jeste li razgovarali s Jadrolinijom o tome?

    Svatko razgovara na svojoj razini, tako je moj zadatak komunikacija s lokalnom razinom i tu od samog početka postoji veliki otpor i iz dana u dan je sve jasnije da se radi isključivo o sitnim osobnim interesima.

    RED U LUCI

    Da li bi, prema vašem mišljenju, bilo logično da se sav promet, pa onda i onaj lokalnih brodskih linija, preseli na za to predviđeno mjesto, umjesto da brodovi kreću s više lokacija?

    Svi oni koji se protive da se kompletan brodski prijevoz ne odvija s jedne lokacije ne razmišljaju niti strateški niti u interesu razvoja grada. Mislim da je logičan slijed stvari da se kompletan brodski prijevoz odvija s gata Vrulje, kao i da se gat produlji do mula Krke, isto proširi i na tom potezu uredi i kompletna infrastruktura za prihvat domaćih brodara. Tu mislim na manje turističke brodove koji krstare po Jadranu. Isto podrazumijeva i ukidanje parkinga na mulu Krke, kao i izmještanje Inine benzinske postaje. Prostor od mula Krke prema Docu bi bio rezerviran za jahte i jedrilice. Mulo Krke bi bilo idealna lokacija za recepciju sa svim potrebnim sadržajima i infrastrukturom za prihvat nautičara.

    Ovakvim promišljanjem dobivamo red u luci na način da se točno zna gdje se, tko, kako i na koji način zadržava u luci (međunarodni promet, domaći linijski i trajektni promet, turistički brodovi, jahte i jedrilice).

    Razvojem pomorske infrastrukture i strateškim promišljanjem stvaramo pretpostavke za dugoročni gospodarski razvoj grada.

    Preko gata Vrulje u posljednje dvije godine, otkako su se na tom mjestu počeli vezivati cruseri, pristiglo je u Šibenik mnogo turista. Kolika je ta brojka u posljednje dvije godine? 

    Kruzeri su u Šibenik pristajali i ranije, ali kao što ste istakli, u posljednje dvije godine intenzivnije. U spomenutom periodu u Šibenik je preko Vrulje na cruserima došlo 42.477 putnika.

    Lani je promet nešto podbacio, no za ovu godinu najavljivali ste popravak situacije. Što možemo očekivati?

    Ova godina će biti bolja i po broju putnika i po broju ticanja. Očekujemo oko 20.000 tisuća putnika što je gotovo dvostruko više nego prošle godine. Najave za 2016. su također dobre jer imamo gotovo isti broj ticanja kao za tekuću godinu. Veseli me da, uz brodove i kompanije koje su dosad uplovljavali, imamo i najave novih brodova i kompanija koji će po prvi puta posjetiti Šibenik. Također treba istaknuti da tijekom 2015. i 2016. godine nema mjeseca bez ticanja crusera.

    Prvi cruseri već su počeli stizati u Šibenik. Kada je pristao prvi ove godine i koliko se gostiju dosad iskrcalo na Vrulji?

    Cijele godine imamo ticanja crusera, sve je počelo još prvog dana siječnja s brodom Artemis i nastavlja se tijekom čitave godine. Nazovimo ga, prvi veći brod je Berlin koji je pristao 16. ožujka. Dosad smo imali 1.744 putnika.

    NOVA INFRASTRUKTURA

    Možemo li rezimirati – što je, prema vašem mišljenju, Šibenik dobio izgradnjom gata Vrulje, kakvi su brodovi njime dobili mogućnost priveza?

    Šibenik je dovršetkom gata Vrulje s prometnog aspekta dobio fantastičnu stvar koja se ogleda u činjenici da u doslovno 100 metara zračne linije imamo povezanost sva tri vida prometa koje imamo u gradu – brodski, cestovni i željeznički. Dobili smo modernu lučku infrastrukturu primjerenu gradu koji ima luku koja je u strategiji pomorskog razvoja prepoznata kao luka za eksluzivne i boutique brodove na kružnim putovanjima. Osim što smo dobili četiri nova veza, dva za međunarodni promet uz mogućnost prihvata i trajekta, dva za domaći promet, ukupne duljine 500 metara dobili smo i novu šetnicu i južni ulaz primjeren gradu s iznimnim turističkim potencijalom.

    Ne zaboravimo da smo i izmakli promet iz strogog centra, ali i dobili kvalitetu višu za naše otočane tako da vrlo brzo i jednostavno bez da remete prometne tijekove u centru mogu doći, donijeti svoje stvari, prevesti se do gata i sve to, istaknut ću, bez ikakvog plaćanja.

    Prave efekte investicije vidjet ćemo vrlo brzo i ja bih sve polemike oko isplativosti ulaganja u gat Vrulje usporedio s pričom oko Banja i tvrđave Svetog Mihovila. Koliko su za turizam u gradu značila ova dva projekta, isto toliko će značiti i za crusing turizam, ali u konačnici i za turizam i gospodarstvo i gat Vrulje.

    Moja vizija luke i grada je jedinstvenost i izvrsnost i mislim da se projekt gata Vrulje u cijelosti uklapa u tu viziju.

    Što je s izgradnjom terminala? Na prvom tenderu nije bilo zainteresiranih koncesionara, no događa li se što novo po tom pitanju?

    Koliko god je projekt terminala u vizualnom smislu prekrasan, toliko je u financijskom smislu i zahtjevan i mislim da je, s obzirom na aktualnu gospodarsku situaciju tu i odgovor na pitanje.

    Dakle, projekt ćemo razvijati po fazama. Logičan slijed stvari je da se u prvoj fazi napravi ono što i jest terminal sa svojim najosnovnijim funkcijama – prodaja karata, čekaonica, granična kontrola, i da taj dio samostalno razvijemo i za isti pronađemo model financiranja.

    Što će se dogoditi ako država ne uspije pronaći koncesionara, tko će onda izgraditi terminal?

    Mislim da sam kroz prethodno pitanje dao odgovor na dio pitanja, odnosno Lučka uprava će nastojati razviti prvi dio projekta, a rastom broja putnika i nastavkom pozitivnih gospodarskih trendova nadamo se i interesu investitora koji bi razvili komercijalne funkcije terminala

    Može li gat uopće egzistirati bez prikladnog terminala kakvog imaju sve ozbiljnije pomorske luke?

    Gat može funkcionirati i funkcionira i bez terminala, ali bi isti bio točka na ‘i’, istaknut ću, ovog iznimnog infrastrukturalnog projekta.

     

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Žena (48) u Šibeniku, radeći svoj posao, doživjela...

    U Policijskoj postaji Šibenik je provedeno kriminalističko istraživanje nad 40-godišnjakinjom osumnjičenom za počinjene kaznenog djela prijetnje na štetu 48-godišnjakinje. Kriminalističkim istraživanjem utvrđeno je da je...

    Upis djece u šibenske vrtiće počinje u subotu,...

    Upisi djece u šibenske dječje vrtiće - DV Šibenska maslina, DV Smilje, DV Žižula, DV Sunce, DV Osmijeh i DV Brat Sunce za pedagošku...

    Promjenljivo i danju malo manje toplo

    U Hrvatskoj danas promjenljivo, mjestimice s kišom i vjetrovito. Uz više oblaka uglavnom će na sjevernom Jadranu, u gorskoj i središnjoj Hrvatskoj biti kiše...

    Ne propustite još jedan odličan koncert u Azimutu....

    Nakon što je s Let 3 u subotu osvojio dva Porinova kipića, Dražen Baljak s Ministrantima stiže na koncert u Šibenik u petak 29....

    NAJNOVIJE

    Žena (48) u Šibeniku, radeći svoj posao, doživjela prijetnje smrću

    U Policijskoj postaji Šibenik je provedeno kriminalističko istraživanje nad 40-godišnjakinjom osumnjičenom za počinjene kaznenog djela prijetnje na štetu 48-godišnjakinje. Kriminalističkim istraživanjem utvrđeno je da je...

    Upis djece u šibenske vrtiće počinje u subotu, 30. ožujka

    Upisi djece u šibenske dječje vrtiće - DV Šibenska maslina, DV Smilje, DV Žižula, DV Sunce, DV Osmijeh i DV Brat Sunce za pedagošku...

    Promjenljivo i danju malo manje toplo

    U Hrvatskoj danas promjenljivo, mjestimice s kišom i vjetrovito. Uz više oblaka uglavnom će na sjevernom Jadranu, u gorskoj i središnjoj Hrvatskoj biti kiše...

    Ne propustite još jedan odličan koncert u Azimutu. U petak sviraju riječki Ministranti

    Nakon što je s Let 3 u subotu osvojio dva Porinova kipića, Dražen Baljak s Ministrantima stiže na koncert u Šibenik u petak 29....