" "
Više

    " "

    POGLED IZNUTRA: Šibenčanin Toni Slavica dvije je sezone proveo radeći na kruzeru

     

    Posljednjih nekoliko godina ljeto nam najavljuju bijeli čelični divovi s brojnim palubama koji polako ali sigurno plove kroz kanal Sv. Ante. Rijetki su Šibenčani koji se bar jednom nisu zapitali kako ti cruiseri izgledaju iznutra, kakav luksuz i sadržaje pružaju svojim gostima i kakav je uopće osjećaj ploviti na tolikom brodu.

    Šibenčanin Toni Slavica dvije je sezone proveo radeći na cruiserima kompanije Carnival. Da udovolji našoj znatiželji ispričao nam je svoje iskustvo.

    RADNO ISKUSTVO

    cruseir4

    Zbog čega ste se odlučili otići raditi na cruiser? Kakva je procedura odlaska?

    Jedini razlog zbog kojeg sam otišao je da skupim radno iskustvo radeći vani i da ‘vidin svita’, zemlje koje inače u životu ne bih imao prilike vidjeti. Kad sam skupio dovoljno hrabrosti, jer nije to baš mala stvar, kontaktirao sam agenciju ‘A priori’ u Lovranu i agenticu Suzanu Viškić. Nakon predane molbe i životopisa, dva mjeseca sam čekao da mi se otvori termin za inervju, a obavio sam ga s predstavnikom Carnival cruisera, Indijcem Erikom Chinoyem. Razgovor je trajao oko sat vremena, razgovarali smo stvarno o svemu i svačemu i sve je prošlo u redu. Isti dan imao sam i ispit iz engleskog jezika, kako bi se vidjele moje jezične sposobnosti. Test sam položio s 94 posto i nakon toga kreće priprema daljnje papirologije: dogovaranje termina za vizu, pomorska knjižica, polaganje brevetta u Rijeci, obnavljanje putovnice i liječnički pregled. Sveukupni trošak s uključenim putovanjima Šibenik-Zagreb-Rijeka je oko 13 tisuća kuna. U tu cijenu je uključena i zrakoplovna karta Zagreb-Frankfurt-Orlando, koju kompanija refundira po dolasku na brod, kao i vizu.

    Možete li nam u kratkim crtama prepričati svoj prvi ugovor?

    Prvi ugovor počinje ukrcajem na Carnival Sensation na Floridi. Njegove kružne ture traju tri dana: iz home porta, ili matične luke, plovi se u Nassau na Bahamima, a treći dan je sea day, odnosno plovidba. To je bio ‘maleni brod’ s 900 zaposlenih i 2.800 gostiju. Na ‘Sensationu’ sam imao trening za bar department u trajanju od 23 dana kako bih usavršio osnove posla, komunikaciju s gostima, posluživanje, držanje, apsolutno sve sastojke pića, koktela i porijekla vina. Drugi dio obuke odnosi se na komunikaciju s kolegama, ponašanje na brodu, kako reagirati u slučajevima opasnosti, panike, vatre na brodu ili smrtnim slučajevima. Nakon ta 23 dana ukrcao sam se na najveći brod flote, Carnival Dream, koji zapošljava 1.500 radnika i prima 5.700 gostiju. S 15 paluba, ‘Dream’ je dug 306, a širok 37 metara. Na tom bodu bilo je radnika 45 različitih nacionalnosti. Na cruisere najčešće dolaze radnici iz Indije, Burme, Hondurasa, Kine, Gvatemale, Filipina, SAD-a, cijele balkanske regije, ali i iz Rumunjske, Češke, Slovačke, Turske ili Mađarske.

    Jedan ‘krug’ ovog broda traje sedam dana. Carnival Drema isplovljava iz Port Caneverala, ide u Nassau, glavni grad Bahama, slijedi Conzumel u Meksiku, zatim sea day, odnosno dan plovidbe i povratak. Nakon ove ture, sljedeće kruženje je drukčije: home port, plovidba do Belizea, St. Maarten, St. Thomas pa Ocho Rios na Jamajci.

    Nakon tri mjeseca napravljen je ‘crossing’, odnosno mijenja se matična luka iz Port Caneverala u New Orleans i formira se nova ruta kruženja: New Orleans-Key west-Aruba-Grand Cayman i dva dana plovidbe, ‘sea days’. Jednom mjesečno bi otišli u Cabo San Lucas, i ta se ruta zove Zapadni Karibi.

    Ugovori na brodu traju šest mjeseci, s dva mjeseca odmora, što se može skratiti ili produljiti po potrebi.

    Drugi ugovor odradio sam na brodu ‘Carnival imagination’ s matičnom lukom u Los Angelesu i ‘kruzevima’ od tri i četiri dana. Iz Los Angelesa ide se u Catalinu, otočić u Kaliforniji, i Ensenadu u Meksiku.

    Moja pozicija na brodu je bila bar waiter, odnosno šanker, a već sljedeći ugovor imam pravo na promociju u bartendera, što je odlično jer bartenderi imaju fiksnu plaću, a ne postotak kao šankeri.

    RADI SE I DO 14 SATI DNEVNO

    cruseir3

    Kako izgleda život na brodu?

    Bijelo osoblje smješteno je na palubama 1,2,3. Kabine su jako male, pet puta pet metara i dijele se s cimerom. Odlična stvar kod ovog posla je što se uspije izaći u svaku luku pa stvarno vidiš svijeta. Gosti su vani pa onda na brodu nije potrebno toliko osoblja. Uz posao se stigne i zabaviti i uživati.

    Što se samog posla tiče, radi se od osam pa do četrnaest sati svaki dan, a dnevno se mijenjaju uniforme i do četiri puta: jutarnja, dnevna, večernja, svečana, disko, za bazen, stand up komediju, kazalište, sve ovisi u kojem si baru smješten. Raspored dužnosti se mijenja jednom mjesečno. Kompanija radi pod motom ‘oslovljavaj goste imenom i uključi zabavu u sve što radiš’. Svi zaposleni moraju imati pločicu s imenom, državom i pozicijom na brodu, pa čak i oficiri i kapetan broda. Carnival kompanija ima nultu stopu tolerancije na drogu, nasilje, vrijeđanje na rasnoj, vjerskoj i nacionalnoj osnovi, nenošenje pločice s imenom, sukobljavanje s nadređenima i nepoštivanje pravila na brodu.

    Na brodu nema ‘keša’, sve se plaća Carnival karticama na koje gosti uplaćuju novac kad dođu na brod. Gosti su 95 posto Amerikanci, očekuju vrhunsku uslugu i žale se i na najmanju sitnicu. Uglavnom je to srednji sloj građanstva, osim na brodovima koji su smješteni u New Yorku i Galvestonu u Teksasu – ti gosti su izrazito zahtjevni, žele da im skidaš zvijezde s neba i jako su bogati.

    Uspije li se uštediti na brodu?

    Budući da nema troškova osim za osobnu higijenu, izlaske, piće ili cigarete, uspije se uštedjeti nešto novca. Recimo, kutija cigareta je na brodu tri dolara, a Heineken dolar i pol.

    Hrana na brodu je vrlo raznolika, uvijek se nađe nešto i nikad nećeš ostati gladan. Ipak, uz svu raznolikost, prevladavaju riža i curry. Znaju napraviti i sarme, ali umjesto mesom, pune ih rižom.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Ukazao se Iyendjock: Šibenik dolazak Kamerunca popratio euforičnim...

    Nakon mjesec i pol dana putešestvija Kamerunac Joseph Iyendjock napokon je stigao u Šibenik. S ovim defanzivnim veznjakom narančasti su ugovor potpisali u finišu...

    Četiri vozača privedena na Prekršajni sud, jednom određeno...

    Policijski službenici su u mjestu Vrbnik, na državnoj cesti D-33 prošle nedjelje u 16.45 sati, zaustavili osobno vozilo šibenskih registarskih oznaka, kojim je upravljao...

    Franko Vidović: ‘Mi smo ljudi čistih ruku koji...

    Šibenčanin Franko Vidović bio je zastupnik u Hrvatskom saboru 13 godina i definitivno je bio jedan od vrlo prepoznatljivih i aktivnijih zastupnika. S obzirom...

    Žena (48) u Šibeniku, radeći svoj posao, doživjela...

    U Policijskoj postaji Šibenik je provedeno kriminalističko istraživanje nad 40-godišnjakinjom osumnjičenom za počinjene kaznenog djela prijetnje na štetu 48-godišnjakinje. Kriminalističkim istraživanjem utvrđeno je da je...

    NAJNOVIJE

    Ukazao se Iyendjock: Šibenik dolazak Kamerunca popratio euforičnim priopćenjem

    Nakon mjesec i pol dana putešestvija Kamerunac Joseph Iyendjock napokon je stigao u Šibenik. S ovim defanzivnim veznjakom narančasti su ugovor potpisali u finišu...

    Četiri vozača privedena na Prekršajni sud, jednom određeno 15 dana zatvora

    Policijski službenici su u mjestu Vrbnik, na državnoj cesti D-33 prošle nedjelje u 16.45 sati, zaustavili osobno vozilo šibenskih registarskih oznaka, kojim je upravljao...

    Franko Vidović: ‘Mi smo ljudi čistih ruku koji se nismo valjali u blatu i ‘krmčili’ proračune’

    Šibenčanin Franko Vidović bio je zastupnik u Hrvatskom saboru 13 godina i definitivno je bio jedan od vrlo prepoznatljivih i aktivnijih zastupnika. S obzirom...

    Žena (48) u Šibeniku, radeći svoj posao, doživjela prijetnje smrću

    U Policijskoj postaji Šibenik je provedeno kriminalističko istraživanje nad 40-godišnjakinjom osumnjičenom za počinjene kaznenog djela prijetnje na štetu 48-godišnjakinje. Kriminalističkim istraživanjem utvrđeno je da je...