Više

    TRIPADVISOR O ŠIBENIKU: Najbolje ocjene za NP Krka, Solarisov Jakov i konobu Nostalgija

     

    Hrvatska se polako definira kao turistička destinacija koja će osim poslovično kristalno bistrog mora i sunca ponuditi nešto više, organiziranije i kvalitetnije. S ciljem privlačenja stranih gostiju kreira se što različitija ponuda kako bi svaki gost ‘guglajući’ Hrvatsku pronašao nešto zbog čega će doći: mladi iz bogatijih zemalja Europske unije ciljano posjećuju glazbene festivale duž jadranske obale, a more i sunce uklapaju u svoj odmor kao popratni sadržaj, Istra se isprofilirala kao cijenjena gastro regija koja privlači u prvom redu izvrsnom ponudom hrane i vina, a sudeći po brzorastućem broju turističkih vodiča, umjesto mora i sunca, bogata kulturno-povijesna baština postaje jedan od glavnih razloga zbog kojih se turisti odlučuju svoje ljetovanje provesti u Hrvatskoj.

    DIGITALNO DOBA

    Porastom kvalitete turističke ponude mijenja se i kvaliteta smještajnih kapaciteta. Iznajmljivači privatnog smještaja koji uz magistralu čekaju potencijalne goste s komadom kartona i neizostavnim natpisima ‘zimmer frei, camere, rooms’ sve su rjeđi prizor na dalmatinskim cestama. Također, sve rjeđe možemo čuti priče o iznajmljivačima koji su varali goste obećavajući im prvi red do mora i vrhunski uređen apartman, a potom ih smještali u sobicu iznad magistrale.

    Digitalno doba u kojem živimo snažno je promijenilo način na koji se informiramo i reklamiramo. U vremenu u kojem se svaki gost može i u pozitivnom i u negativnom kontekstu osvrnuti na pruženu mu uslugu, svaki se iznajmljivač, ugostitelj ili pružatelj bilo kakvih usluga nastoji prezentirati u što boljem svjetlu kako bi privukao nove i zadržao stare goste. Budući da ‘internet pamti’, od iznimne je važnosti pružiti vrhunsku uslugu i ostaviti izniman dojam: po povratku kući, gosti će se domaćinu s ljetovanja zahvaliti pozitivnom recenzijom, ili će ga kritizirati s nekoliko oštrih rečenica.

    krka14

    Na ovom principu funkcioniraju internetske stranice Tripadvisor, Lonely Planet i Airbnb.

    Tripadvisor i Lonely Planet na jednom mjestu objedinjuju sve što svijet ima za ponuditi: prirodne ljepote, kulturne znamenitosti, zabavne sadržaje, sportske manifestacije, ponudu hrane i pića te smještaja, dok je Airbnb usko specijaliziran za ponudu smještajnih kapaciteta.

    Sve tri stranice koriste se prilikom planiranja putovanja, ali i u svrhu promocije ugostiteljskog objekta, vile ili apartmana. Čim u tražilicu upišete željenu destinaciju, Tripadvisor i Lonely Planet za nju nude ponudu hotela, hostela, privatnog smještaja, ‘things to do’ – što posjetiti i kako se zabaviti na odabranoj destinaciji, koji noćni klub, kafić ili restoran odabrati.

    KOJIM SE KRITERIJIMA VODITI?

    Svakom sadržaju, bilo da se radi o luksuznoj vili uz more ili garsonijeri u centru grada, jednostavnom fast foodu ili skupom ribljem restoranu, nacionalnom parku ili šetnici uz more, jasno su istaknute cijene, slobodni termini, ponuda hrane i pića na meniju i opis cjelokupnog doživljaja, tako da gost točno zna što može očekivati. Ono što je najzanimljivije su osobna iskustva posjetitelja, što je glavni razlog za stalno unaprjeđenje ponude, i upravo su pozitivne recenzije čimbenik koji će određeni sadržaj dovesti do samog vrha stranice, na listu top sadržaja koji će vam tražilica ponuditi.

    Pozitivno ili negativno, gosti se osvrću na sve: udobnost kreveta, kvalitetu sna, razinu buke, ljubazno osoblje, prekuhanu tjesteninu, kvalitetu usluge, pogled s tvrđave, čistoću mora, gužvu na plaži, ljepote katedrale i omjer cijene i kvalitete. Uslužni sektor itekako je prepoznao važnost povratne informacije: pozitivnim kritikama zahvaljuje se i nada ponovnom susretu, a na negativne reagira isprikom i objašnjenjem – ovaj osobni kontakt sve je važnija stavka ukoliko se želite izdvojiti u bogatoj ponudi bilo koje usluge.

    Budući da slika govori više od tisuću riječi, gotovo svi sadržaji popraćeni su brojnim fotografijama koje su postavili sami korisnici, tako da uistinu ne ostaje nikakav prostor za lažno predstavljanje kvalitete usluge koja se pruža.

    Za Šibensko-kninsku županiju tražilica Tripadvisora nudi 46 hotela, 71 hostel i ‘bed and breakfast’ (krevet i doručak), 236 kapaciteta specijaliziranog smještaja, uglavnom vila, i čak 2.985 apartmana. U ponudi ‘things to do’ u našoj županiji prvo mjesto drži Nacionalni park Krka sa čak 1.310 recenzija, na drugom je mjestu Dalmatinsko etno selo Solaris beach resorta, a na trećem je Sokolarski centar. Među ‘top deset’ našli su se još i crkva svetog Jurja u Primoštenu, katedrala svetog Jakova, Nacionalni park Kornati, vinarija Bibić i kninska tvrđava. Iz ponude hrane i pića na prvom su mjestu najskupljih restorana skradinski Zlatne školjke, a kao najpovoljniji ugostiteljski objekt tražilica nudi Vino i ino. Naravno, to nisu kriteriji kojima se treba slijepo voditi jer recenzije pišu gosti različite potrošačke moći, ali cijene su uglavnom svugdje jasno istaknute. Što se samog Šibenika tiče, korisnici nude opise 54 restorana, od kojih se, kao najbolje ocijenjena, na prvo mjesto popela konoba Nostalgija. Slijedi ju restoran Pelegrini te Vino i ino.

    Što se šibenske hotelske ponude tiče, najskuplji je D-Resort Šibenik, najpovoljnije su apartmani-vile u Solarisu, a najbolje ocjene gostiju ima hotel Jakov u Solarisu.

    solaris hotel

    SMJEŠTAJNI KAPACITETI

    Airbnb također nudi preko tisuću smještajnih kapaciteta na području Šibensko-kninske županije, ali funkcionira nešto drukčije: kod traženja smještaja prvo se odabiru željeni termini, te specificira veličina apartmana, broj željenih kupaonica ili spavaćih soba, pogodnosti poput interneta, parkirnog mjesta i slično. Također, postoji opcija koja će vam ponuditi smještaj samo kod ‘Superhosta’-najboljih domaćina, odnosno onih iznajmljivača koji imaju vrhunske recenzije.

     ‘Pristojni putnici’

    Šibenčanka Tanja Raič koristi Airbnb za iznajmljivanje svojih apartmana.

    – Čula sam da je i Tripadvisor odličan, ali njim se ne koristim, tu su i ponude restorana i ostalog, kao i na Lonely planetu, a Airbnb pruža samo usluge smještaja. Osim toga vizualno mi je privlačniji. Zanimljiv je jer ljudi iznajmljuju stanove koje su sami uređivali, a to je u svakom slučaju interesantno. Ljudi koji putuju i dolaze kod mene vrlo su pristojni i najčešće se s poštovanjem odnose prema apartmanima. Imam vrhunske recenzije, međutim, nađe se ponekad i čudnih. Dosta ljudi nažalost zaboravi napisati recenziju, a ona je vrlo važna – pozitivne kritike od velike su pomoći u daljnjem poslovanju. Također, i kad sama putujem uvijek rezerviram smještaj preko Airbnb-a jer je toplije i drukčije nego biti u hotelu.

     

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Ravnateljica i djelatnici NP ‘Krka’ ugostili srednjoškolce iz...

    Učenici i nastavnici sudionici projekta 'Kultura, turizam i strukovno obrazovanje' posjetili su eko kampus „Krka“ u Puljanima. Ukupno 40 sudionika iz Srednje škole Ivana...

    VIDEO Šibenska pjevačica Iva Spahija snimila je spot...

    Iva Spahija, mlada šibenska pjevačica i debitantica na Večeri dalmatinske šansone 2022. godine snimila je spot za pjesmu 'Ni juga ni bure'. Spot za pjesmu...

    U Oklaju potpisani ugovori o radu sa sedam...

    U Domu kulture u Oklaju danas, 16. travnja potpisani su ugovori o radu između načelnika Tihomira Budanka i 7 radnica koje su se prijavile...

    WhatsApp testira novu značajku, mnoge će njeno uvođenje...

    Ova bi značajka mogla poboljšati korisničko iskustvo i ukloniti potrebu za pojedinačnom provjerom statusa aktivnosti svakog kontakta – prenosi Jutarnji.hr WhatsApp navodno razvija novu značajku...

    NAJNOVIJE

    Ravnateljica i djelatnici NP ‘Krka’ ugostili srednjoškolce iz Drniša i Splita

    Učenici i nastavnici sudionici projekta 'Kultura, turizam i strukovno obrazovanje' posjetili su eko kampus „Krka“ u Puljanima. Ukupno 40 sudionika iz Srednje škole Ivana...

    VIDEO Šibenska pjevačica Iva Spahija snimila je spot za pjesmu ‘Ni juga ni bure’

    Iva Spahija, mlada šibenska pjevačica i debitantica na Večeri dalmatinske šansone 2022. godine snimila je spot za pjesmu 'Ni juga ni bure'. Spot za pjesmu...

    U Oklaju potpisani ugovori o radu sa sedam radnica na projektu ‘Žene radeći pomažu – faza III’

    U Domu kulture u Oklaju danas, 16. travnja potpisani su ugovori o radu između načelnika Tihomira Budanka i 7 radnica koje su se prijavile...

    WhatsApp testira novu značajku, mnoge će njeno uvođenje razveseliti, ali bit će i nezadovoljnih

    Ova bi značajka mogla poboljšati korisničko iskustvo i ukloniti potrebu za pojedinačnom provjerom statusa aktivnosti svakog kontakta – prenosi Jutarnji.hr WhatsApp navodno razvija novu značajku...