Ovo je pitanje koje se postavlja još od davne 1893. godine. Jedno od najpopularnijih pića današnjice je odavno prestao biti samo napitak i danas predstavlja instituciju. Svojedobno je jedan od predstavnika visokog menadžmenta ove tvrtke izjavio da kad bi ljudi ostali bez sve svoje materijalne imovine, to ne bi naštetilo uspjehu i prodaji ovog pića, ali kad bi ljudi nekim čudom doživjeli kolektivnu amneziju i izbrisali sva sjećanja na svoj prethodni život, Coca-Cola bi doživjela kataklizmu. Jer ona više ne predstavlja piće, već nešto s čim povezujemo određene životne trenutke.
Ali da bi se neki proizvod brendirao i postao prepoznatljiv, potrebno ga je prethodno zaštiti.
S obzirom na to da je Šibenik grad festivala i kreativaca koji doprinose kulturno-zabavnim sadržajima grada, Grad Šibenik je odlučio mladim kreativcima i poduzetnicima – glazbenicima, snimateljima programerima, informatičarima, arhitektima i dizajnerima pomoći u tome da vrednuju svoj rad i spriječe tuđe kopiranje ili krađu.
Upravo zato u sklopu Urbanog inkubatora će se održati edukacija na temu Intelektualno vlasništvo u praksi, koje će se sutra u računalnoj dvorani Gradske knjižnice s početkom u 10 sati. Predavanje će održati Boško Ljubenkov, stručni suradnik za transfer tehnologije u Uredu za transfer tehnologije Sveučilišta u Splitu, s kojim donosimo intervju.
Koja je djelatnost Ureda za transfer tehnologije Sveučilišta u Splitu?
Ured za transfer tehnologije ima za cilj povećanje komercijalizacije intelektualnog vlasništva Sveučilišta te jačanja veze između Sveučilišta i gospodarstva. Ured promiče poduzetnički duh studenata i znanstvenika, potiče i pruža podršku prijenosu znanja i rezultata istraživanja sa Sveučilišta na gospodarstvo.
Ured pruža podršku istraživačima u svim fazama implementacije tehnologije: od ideje, pronalaska, procesa zaštite intelektualnog vlasništva, do osnivanja poduzeća i komercijalizacije intelektualnog vlasništva.
Aktivnosti Ureda posebno su usmjerene na poticanje poduzetništva temeljenog na znanju i komercijalizaciji znanja i rezultata znanstvenih istraživanja:
– uspostavljanju i unaprijeđenju suradnje između znanstvene i poslovne zajednice,
– uspostavljanju kontakata za sudjelovanje u istraživačkim i razvojnim programima,
– zaštiti i strategiji zaštite intelektualnog vlasništva,
– izobrazbi istraživača i studenata u poduzetništvu,
– uspostavljanju kontakta s poslovnim partnerima,
– stvaranje prilika za internacionalizaciju poslovanja i izlazak na nova tržišta,
– edukacije s aktualnim i primjenjivim poduzetničkim znanjima,
– te ostalim pitanjima vezanim uz početak i uspješan tijek poduzetničke aktivnosti.
Ured za transfer tehnologije je dio Europske poduzetničke mreže (http://een.ec.europa.eu/) Hrvatske, kroz koju pomaže tvrtkama i znanstvenicima na području Dalmacije pronaći međunarodne partnere za transfer tehnologije, s ciljem povećanja njihove inovativnosti i konkurentnosti.
Usluge koje UTT pruža bez naknade u okviru EEN mreže uključuju prepoznavanje, izradu i promociju ponuda i potražnji za novim tehnologijama, organizaciju poslovnih susreta, treninge iz upravljanja inovacijama te podršku u pronalaženju partnera za europske programe za istraživanje i razvoj
- O čemu će biti vaše predavanje u sklopu Urbanog inkubatora?
Predavanjem će se obraditi tema korištenja intelektualnog vlasništva u poslovanju kao i njegova valorizacija. Kroz predavanje obradit će se nekoliko case study-a s kojima će se pokušati približiti navedena tema.
Edukacije se održavaju u sklopu projekta Urbanog inkubatora kojeg financiraju Grad Šibenik, Urbani centar Šibenik i Ministarstvo poduzetništva i obrta, a kojim se nastoji potaknuti mlade na poduzetništvo i usavršavanje svojih vještina.
Za sve edukacije moguće se prijaviti putem poveznice na https://docs.google.com/forms/d/1rrnaxNokT-8wOnjfpKSDSY376bhI7q5ky1TiRJ9trk4/viewform
Sve potrebne informacije nalaze se na stranicama Urbanog centra Šibenik, a za dodatno možete kontaktirati na broj telefona 022 310 855, mail info@ucsibenik.hr ili dolaskom u fizički prostor centra Ulica Kralja Zvonimira 7A (na Starom Pazaru).