Tomislav Čolak, predsjednik županijskog vijeća Šibensko-kninske županije uputio je priopćenje vezano uz brzu cestu Šibenik-Drniš-Knin koje prenosimo u cijelosti.

Kako se približavaju lokalni izbori u Republici Hrvatskoj županijska i gradske vlasti u našoj županiji već po stoti put prije izbora počinju govoriti o brzoj cesti Šibenik-Drniš – Knin.

O brzoj cesti  pričao je još nekadašnji župan Duje Stančić a od početka svog višegodišnjeg mandata o njoj stalno pred izbore priča i sadašnji župan Goran Pauk, samo što mu se sugovornici s druge strane mijenjaju od Livakovića i Kalmete do Butkovića. Cesta se spominje samo prije izbora, kao signal koji označuje početak trke za još jedan mandat HDZ-a u županiji a kad prođu izbori, čekaju se slijedeći, i tako unedogled. Za to vrijeme županija stagnira, a gradovi Drniš i Knin postaju gradovi duhova i svojevrsni spomen gradovi.

HSP je još 2010. g. predlagao da se umjesto brze ceste ide na rekonstrukciju postojeće ceste u sklopu sredstava koja su se mogla dobiti kroz program Betterment III, ali županijska vlast to nije znala odraditi, nego je slijepo ustrajala u fiks ideji izgradnje brze ceste, te u izradu Studije o utjecaju zahvata  na okoliš utrošila milijune kuna i tada na tome stala.

Tek sada ministar Butković najavljuje Studiju izvodljivosti odnosno opravdanosti izgradnje brze ceste, koja bi po njegovim riječima trebala pokazati više varijanti brze ceste, te ističe, što je nevjerojatno za čuti, da to svih ovih godina nije rađeno !!!!  I to govori pred najodgovornijom osobom županije Goranom Paukom !!!!

Što se tiče opravdanosti brze ceste u 2016. g. mogu mu poslužiti podaci o brojenju prometa iz 2010. g.  gdje je dnevno postojećom prometnicom prometovalo samo 4.400 vozila ( za ilustraciju protočnost brze ceste od dvije trake je 12.000 a od četiri trake 30.000 vozila ).

Pošto su u međuvremenu Drniš i Knin postali gradovi duhova, upitno je koliko danas dnevno prometuje vozila po toj prometnici. Kako najavljuje ministar Butković projekt brze ceste uključivao bi samo dionicu od Pakova sela do Knina, jug ( ma što to značilo ). Znači li to da od Šibenika do Pakova sela već imamo brzu cestu i da bi nastavak te ceste imao iste gabarite.

Župan Pauk još dodaje da je upoznao ministra Butkovića o tome da je izrada idejnog projekta u završnoj fazi iako su se prije nekoliko godina gradonačelnik Drniša pok. Dželalija i gradonačelnica Knina Rimac digli na zadnje noge kada su čuli kakvu brzu cestu predviđa idejni projekt župana Pauka. Od tada o tome nismo više ništa čuli do danas.

Svi znamo da takav projekt možemo financirati samo sredstvima iz fondova EU a Studija izvodljivosti uključuje i analizu koristi i troškova, koja je danas za razliku od prije desetak godina veoma upitna zbog demografske pustoši u Dalmatinskoj zagori a brza cesta nikad nije ni planirana ni dogovarana s vlastima BiH. Zbog svega navedenog ponovo  ova priča o brzoj cesti služi samo za predstojeće lokalne izbore, a zbog nesposobnosti županijske i gradskih vlasti Drniša i Knina, i nepostojanja plana„ B „ o prometnoj povezanosti Knina s Šibenikom, preostali stanovnici naše županije osuđeni su i dalje na lošu prometnicu  punu rupa i ograničenja, sa tri željeznička prelaza, tako da im za tih 56 km od Knina do Šibenika treba najmanje sat vremena pogibeljne vožnje.

HSP još jednom poziva odgovorne osobe u našoj županiji koje su na izborima dobile povjerenje birača  sa riječima:  okanite se utopije oko brze ceste i odmah prionite na lobiranje za rekonstrukciju postojeće ceste.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.