Šibenik su početkom godine posjetili predstavnici kineskog veleposlanstva. Posjet koji je uključivao obilazak šibenskih tvrđava, industrijske zone Podi, lokalnih firmi, Zagreb MoNtaže , Luke Šibenik te Studij energetske učinkovitosti i obnovljih izvora mora da je oduševio Kineze jer su uzvratili pozivnicom za sudjelovanje na trotjednom posjetu i poslovnim seminarima.

Organizator Akademije namijenjene stranim dužnosnicima iz poslovnog svijeta je kinesko Ministarstvo trgovine, a Veleposlanstvo Narodne Republike Kine preporučilo je šibenskog dogradonačelnika Danijela Miletu i Matiju Bumbaka, pročelnika Upravnog odjela za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj.

mileta bumbak

– Na seminar dolazi 20 dužnosnika iz Kini ekonomski zanimljivih zemalja,zemalja u razvoju, kako ih zovu, a iz Hrvatske dolaze dva, i to oba iz Šibenika! Oboje smo poslali životopise i oboje smo primljeni. Jednostavno nas nisu mogli odbiti – priča Mileta i smije se kako se ne sjeća kad je zadnji put izbivao iz Šibenika duže od deset dana.

– Šibenik je trenutno zvijezda u Hrvatskoj, a to Kinezi znaju.  Kinesko veleposlanstvo zanimao je način na koji obnavljamo tvrđave koristeći suvremene informatičke tehnologije i EU fondove. Kako u Kini postoji niz različitih seminara, od kojih jedan pokriva sve navedeno – industrijske zone poput Poda, obnovljivu energiju, suvremene tehnologije i slično, pozvani smo i mi – kaže Mileta.

– Budući da Šibenik posljednju godinu dana svijetli na karti Hrvatske te ima luku povezanu sa željeznicom, Kinezima  predstavlja potencijalna vrata u Europu. Set kojeg su vidjeli u Šibeniku odgovara kineskim razvojnim namjerama pa je razultat ovo putovanje na kojeg krećemo danas popodne – pojašnjava Matija Bumbak.

Trotjedni posjet Kini u potpunosti pokriva kinesko Ministarstvo trgovine, a dva šibenska predstavnika sudjelovat će na seminarima u Pekingu te okolnim gradovima gdje će obići tvornice, proizvodne pogone strojeva  i  ICT tehnologije te pogone za proizvodnju obnovljive energije.

– Od jutra do mraka kontinuirano se radi, seminari su organizirani ujutro i popodne. Jako nam je zanimljivo vidjeti kako funkcionira kineska poslovna kultura i način na koji bi se  kao grad mogli ukljiučiti u kineske poslovne procese. I kopneni i pomorski ‘Put svile 21. stoljeća’ ima doticaj s Hrvatskom pa je puno mogućnosti gdje se Šibenik može uključiti. Uspostavit ćemo kontakte i vidjeti što sve možemo iskoristiti za Šibenik – pojašnjava Bumbak.

– Naučit ćemo što Kina želi u svom programu ekspanzije i kad sve završi, postat ćemo neka vrsta njihovih ambasadora. Posjet je svakako na obostranu korist, nosimo razne materijale i prezentacije koje pokrivaju Šibenik pa ćemo prezentirati Luku, Zagreb Montažu, druge firme i potencijale koje kao grad nudimo, a da su Kini interesantni – priča Mileta i kroz smijeh dodaje da se nada prevoditelju.

Kako bi što više sličio čovjeku s putovnice, koja u Kini strancu predstavlja sve, šibenski se dogradonačelnik morao riješiti svog ‘trademarka’, pa je s Miletinog lica nestala brada koju je nosio godinu i pol.

mileta

-Žena mi kaže da izgledam 15 godina mlađe, sad ne znam misli li to stvarno ili je to njena želja. I za djecu je veliko iznenađenje. Brada je mala cijena za jedan ovakav put i sve što ćemo u Kini naučiti. Neobično je bez brade, moram priznati – smije se Mileta i dodaje da se nada da će ostati i vremena za upoznati kinesku kulturu, način razmišljanja, bonton, način na koji se pristupa poslu koji je apsolutno suprotan europskom stilu. Vikend je rezerviran za obilaske kulturnih i turističkih znamenitosti.

– Za kineske domaćine već su spakirani prigodni pokloni, naglasak je na kamenu pa su tu prepoznatljive glave sa šibenske katedrale. Za pakiranje se pratila prognoza, spremljene su košulje dugih i kratkih rukava, a Matija nosi peglu – smije se Mileta.

Da se što bolje snađu na drugoj strani zemaljske kugle, šibenski dvojac naučio je i par riječi kineskog.

– Molim vas dvije ledene pive – spremno je na kineskom zamolio Matija Bumbak.

 

 

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.