Više

    Utorak rezervirajte za izložbu ‘5’ grupe autora u Galeriji sv. Krševan

     

    Ovaj utorka u Galeriji sv. Krševana bit će otvorena izložba  pet autora: Anita Cella Celić, Jerko Macura, Milena Mikulandra, Danijel Srdarev, Darko Vidačković. Otvorenje izložbe je u u 20 sati u Studiju Galerije sv. Krševana. Pročitajte predgovor Karla Pudara i odvojite utorak navečer za iznimnu izložbu.

     

    Postoje mjesta koja se neposrednom lakoćom upišu u nas, koja odišu kulturom i poviješću bez prevelika truda, ne ostavljajući pritom nikoga ravnodušnim. Gradovi su to čije ulice i vedute pripovijedaju skrivene priče velikana koji su njima prošli. Odrasti i fomirati se u gradu koji je izrodio Vrančića, Šižgorića i Dalmatinca, ispred Kneževa dvora i podno sv. Mihovila, pod budnim okom Dalmatinčevih sugrađana na vijencu katedrale sv. Jakova nosi privilegiju i izazov. Izazov i odgovornost stvaranja u okružju takvih velikana. Nakon godina izbivanja, studija i stvaranja te uspješnih karijera van rodnog Šibenika, pet autora – Cella Anita Celić, Jerko Macura, Milena Mikulandra, Danijel Srdarev i Darko Vidačković – vraćaju se svome gradu da bi opravdali očekivanja.
    Stvarajući autor neizbježno upisuje dio sebe u djelo. Način je to komunikacije, kako s okolinom, tako i sa samim sobom, sa slojevima ispisane podsvijesti u koju su utkana naša znanja i iskustva. Ponekad je ta komunikacija direktna, a ponekad prenesena, no svakako nema intimnijeg posezanja prema van od autoportreta. Cella Anita Celić u Autoportretu vješto poseže upravo za metaforičkim sredstvima ne bi li na tragu starih civilizacija svoje pravo “ja” iskazala kroz animalne simbole, u formi impozantnog, monumentalanog totema koji u sebi nosi delikatnost izrade kolaža i prolaznost papirnatog materijala. Totem, koji sam po sebi nosi višestruko značenje, u Cellinom slučaju spaja snagu duhovnog i prolaznost materijalnog, zemaljskog stemljenja. Tri su glavna elementa: vuk, stablo i vrana. Naizgled snažne jedinke, vođe i predatori, u sebi kriju i štite krhka bića: pticu s insektima u flori, srce i sovu, ne bi li se u ukupnom kadru spojili u “nježnog diva”, glavnog zaštitnika i duhovnog dvojnika autorice – kita. Cellin Autoportret poetična je metafora postojanja te slojevit i senzibilan rad koji nas uvodi u složene sfere ljudske svijesti, progovarajući o intimnim stremljenjima i strahovima.
    Polazeći od promatranja neposredne okoline u svojevrsnom ritualnom ponavljanu dok iscrtava sve otoke hrvatske obale u tri boje Jerko Macura provocira naš ustaljeni pogled na prirodu i život u cjelini. Opetovanim ponavljanjem tjera nas da propitujemo ono što nam se daje i što smatramo činjeničnim. Ujedno, autor nas uvlači u svoje unutarnje preispitivanje bitka i istinskih vrijednosti te daje novi pogled na prolazak vremena i odnos čovjeka spram prirode. Sigurnim potezom uz minimalistički pristup on s geometrijskom preciznošću ispunjava kadrove. Iz razvedenosti obale i geografskih, gotovo kartografskih, realnosti otoka kod rada RGB, u crtežima pak stvara sasvim nove nadrealne svjetove, pejsaže pobjegle iz futurističke podsvijesti, ili pak iz autorove vizije utopijske stvarnosti.
    U središtu zanimanja Milene Mikulandre svakako je poigravanje s formom. Njezine su skulpture potraga za materijalizacijom efermernih trenutaka života, sjećanja, osoba i događaja nad kojim zamišljeno stojimo. Skidajući sloj po sloj, Milena svoje motive ogoljava do elementarnog sentimenta, najjasnije vidljivo u ciklusu Brat. Autoricu intrigira kako postići da skulptura nije oblik kojim izražavamo emociju, već emocija koja priča sama o sebi. I upravo takvo razmišljanje rezultiralo je skulpturama intimnog sadržaja u različitim materijalima. Naravno, raznovrsni kiparski materijali omogućili su joj različite pristupe istoj problematici što je rezultiralo zavidnom tehnikom izrade i drugačijim senzibilitetom prema materiji te u konačnici novim pristupom i načinom analize teme.
    Možda nema boljeg načina za reminiscencijom nad Mlecima i ljepotom njihovih gradova od reinterpretacija jednog od najzanimljivijih motiva povijesti umjetnosti – magičnog bestijarija. U svom ciklusu Bestijarij – bestijarij venecijanskih kanala. Srdarev opravdava iskazano povjerenje, jer njegov imaginarij naprosto izmiče gledatelja s mjesta u slobodi ekspresije i staloženosti kompozicije. Prikazi impresivnih životinja uvlače nas u prividno poznati svijet prikazan kroz jednu vrlo osobnu prizmu. Prikazane bestije mirnoćom tona dale bi zavarati, međutim u minucioznim detaljima, akcentima boje i onomatopejičnim uzvicima krije se njihova oštrina i živost. Ono što obuzima svakako je lakoća s kojom autor pristupa temi, a način kombiranja tehnika i motiva samo je potvrda njegove vještine.
    U produžetku dnevnog boravka Darka Vidačkovića pucao je pogled na jug, preko pruge, luke i dizalica, sve do Kornata. Gomila momenata i fokus pogleda usmjerenog prema luci, s lučkim dizalicama koje dominiraju slikom šibenskog zaljeva. I tako 23 godine. Sve do jednog dana kada je pogled postao kadar, a poznata okolina okosnica Vidačkovićevog eksperimentalnog filma Machinae Novae 002. Nije za iznenaditi da je izabrao upravo eksperimentalni film koji po svojoj prirodi daje slobodu i mogućnost impresijama iz dubine da isplivaju na površinu. U tom veličanstvenom izronu mehanička tijela strojeva su zaživjela uz poznati zvuk luke: brujanje, šumove, prekrcavanja, viku i visoko-frekventno škripanje beskonačne kolone teretnih vlakova. Vizualno zanimljivi i tehnički dorađeni u formalnom pristupu Vidačkovićevi filmovi na sličnom su tragu, ishodište nalaze u introspektivnoj sferi da bi potom postali opće mjesto u kojem se gledatelj prepoznaje. Tako na primjeru rada Fliper opisuje putanju, koja bi mogla biti i životni put nekog pojedinca, od jednostavnog početka i neočekivanih obrata, do međupovezanosti svih stvari.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Jala Brat, Buba Corelli, Voyage i Nucci na...

    Nakon što je najavljen prvi koncert premijernog izdanja festivala Šubićevac live u Šibeniku, uz Ninu i Tonyja, organizatori otkrivaju da za preostala dva termina...

    Tražite novi posao? Donosimo vam deset zanimljivih oglasa

    Pronađite svoju sljedeću priliku na posao.hr. Ovdje vas čeka deset izabranih pozicija za ovaj tjedan! Aluflexpack Novi d.o.o. traži Radnikeu proizvodnji (m/ž) za lokacije u...

    Danas moguća kiša, a na obali će prema...

    Subota će biti umjereno do pretežno oblačna, mjestimice s kišom. Pljuskovi i grmljavina najvjerojatniji su na sjevernom Jadranu, a u višem gorju očekuje se...

    Sabrina Buljubašić, nova direktorica HNK Šibenika: ‘Osjeti se...

    Nakon što je dan ranije sa Šubićevca stigla vijest kako je Sabrina Buljubašić postala direktorica kluba, u petak je ta 35-godišnja sportska pravnica i...

    NAJNOVIJE

    Jala Brat, Buba Corelli, Voyage i Nucci na festivalu Šubićevac live

    Nakon što je najavljen prvi koncert premijernog izdanja festivala Šubićevac live u Šibeniku, uz Ninu i Tonyja, organizatori otkrivaju da za preostala dva termina...

    Tražite novi posao? Donosimo vam deset zanimljivih oglasa

    Pronađite svoju sljedeću priliku na posao.hr. Ovdje vas čeka deset izabranih pozicija za ovaj tjedan! Aluflexpack Novi d.o.o. traži Radnikeu proizvodnji (m/ž) za lokacije u...

    Danas moguća kiša, a na obali će prema večeri jačati bura

    Subota će biti umjereno do pretežno oblačna, mjestimice s kišom. Pljuskovi i grmljavina najvjerojatniji su na sjevernom Jadranu, a u višem gorju očekuje se...

    Sabrina Buljubašić, nova direktorica HNK Šibenika: ‘Osjeti se pozitivna atmosfera od ureda do travnjaka, sportski cilj je jasan’

    Nakon što je dan ranije sa Šubićevca stigla vijest kako je Sabrina Buljubašić postala direktorica kluba, u petak je ta 35-godišnja sportska pravnica i...