U svoje tri marine u Zadru, Šibeniku i Sukošanu, hotele u Šibeniku i Dubrovniku, kupnju 10,87 posto vlasničkog udjela u ACI-ju te u još neke manje projekte Turci su dosad uložili 250 milijuna eura. Vrlo je izvjesno da će uz Hyatt njihov idući veliki projekt na Jadranu, težak barem nekoliko desetaka milijuna eura, biti upravo brodogradilište za remont megajahti. Glavnu riječ u tom poslu imat će iskusni Pepe Garcia-Aubert predsjednik uprave najelitnijeg mediteranskog brodogradilišta MB 92 iz Barcelone koji je to brodogradilište u stvorio gotovo ni iz čega, a turski investitori ne kriju da u njegove odluke imaju puno povjerenje i spremni su potrošiti onoliko koliko on smatra da je potrebno, piše Jutarnji list.

‘Plan nam je širiti se na Mediteranu, izvan Španjolske. Hrvatska je fantastična destinacija za industriju megajahti i vjerujem da ćemo ovdje poslovati. Tražimo dobra mjesta jer želimo biti prisutni tamo gdje vlasnici jahti rado dolaze zato što ima dovoljno marina, ali i stručnjaka za brodogradnju i druge djelatnosti vezane uz nautiku. Šibenik bi za to bio izvrsno mjesto jer ima marinu koja uspješno radi, atraktivan je kao turistička destinacija, jako dobro prometno povezan, a ima i industrijsku tradiciju što nam je garancija da bismo našli kvalitetne radnike’, ističe Garcia-Aubert. Objašnjava kako je zapadni dio Mediterana – talijanska, španjolska i francuska obala – izvrsno uhodano tržište gdje jahte dolaze i u tamošnjim marinama provode i zimske mjesece.

Popravak jahti

‘Na istočnome Mediteranu postoje dva nautička tržišta koja se snažno razvijaju i rastu. To su Grčka i Hrvatska. Hrvatska je izvrsno mjesto. Blizu su sjeverna Italija, Austrija i Njemačka gdje ima mnogo vlasnika jahti koji ih negdje tijekom cijele godine moraju držati. U hrvatskim je marinama i sve više mjesta za velike jahte, duže od 40 metara. U Španjolskoj, Italiji i Francuskoj je uobičajeno da su u blizini velikih marina i brodogradilišta u kojima se u zimskim mjesecima na jahtama, dok ne plove, obavlja remont. Svake godine treba na jahti nešto napraviti. U naše brodogradilište u Barceloni dolaze na popravak jahte koje su zimi na vezu u Španjolskoj i Francuskoj, u marinama udaljenima 400 kilometara’, kaže Garcia-Aubert. Otkriva kako MB 92 godišnje servisira 70 do 90 jahti prosječne dužine 70 metara, a najveća je imala čak 165 metara. To su i neke od najluksuznijih jahti trenutačno na svijetu. Imena njihovih vlasnika brodogradilište ne smije otkrivati.

‘Redovito servisiramo osam od deset najvećih jahti na svijetu. Vlasnici su im većinom iz Rusije i s Bliskog istoka, poslovni ljudi i pripadnici kraljevskih obitelji. Ako se pravilno servisira, jahta može trajati vječno, za razliku od automobila koji imaju vijek trajanja. Posljednjih godina intenzivno širimo posao i sve više zapošljavamo. Kod nas je stalno zaposleno 110 ljudi, a zimi, kada nam je sezona, još oko 1000 radnika naših podizvođača’, otkriva Garcia-Auber koji otvorenom drži mogućnost da njihovo buduće brodogradilište u Hrvatskoj zapošljava još više ljudi nego ono u Barceloni. No, u svakom slučaju posao će se razvijati postupno, kao što je trebalo 25 godina da njihov španjolski pogon dosegne današnju veličinu. Sve će ovisiti o porastu nautičkog sektora na našem dijelu Mediterana, a jako je teško predviđati u kolikoj će mjeri ono dalje rasti.

Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.