Ako i ne pratite hrvatsku modnu scenu, za Loredanu Bahorić, Branku Donassy i Kseniju Vrbanić sigurno ste čuli. Njihova imena i djela prelaze hrvatske granice, a u razgovoru za Büro 24/7 otkrile su kako su uspjele i što predviđaju za buduće generacije…
Branka Donassy radi na području mode u Hrvatskoj već više od trideset godina. Sve je započelo članstvom u ULUPUH-u, a nastavilo se kroz niz projekata koji su, kako kaže, bili drugačiji nego danas. “U vrijeme kad sam ja počinjala, a naročito u umjetničkom okruženju moje grupe Modagram koja se oformila unutar modne sekcije ULUPUH-a, daleko više smo se bavili istraživanjem i doista avangardnim pristupom, što danas kod nas nalazim samo kod rijetkih dizajnera,” otkrila je Donassy.
Ni Ksenija Vrbanić ni Loredana Bahorić nisu na sceni mnogo kraće. Kseniji Vrbanić ovo je 30. godina rada na modnoj sceni u Hrvatskoj, a kaže kako najbolje pamti 2000. godinu kada se njezin brend XD Xenia design probio na internacionalno tržište. 30. godinu će iduće godine proslaviti i Loredana Bahorić. Svoj brend Charlie osnovala je u Šibeniku 1987., a već dvije godine kasnije osvojila je i Zagreb.
Trideset godina raditi kao uspješan modni dizajner na području zemlje koja je kroz to razdoblje preživjela dva sustava, jedan rat, četiri predsjednika i jednog Ivu Sanadera, doista je izazovno. No, kako su u tome uspjele?
“Vrlo je teško definirati uspjeh jer je to općenito vrlo relativan pojam i moguće ga je tumačiti s puno aspekata. Zato mogu govoriti samo o emocionalnom doživljaju koji je uvijek vezan uz zadovoljstvo uspješno izvedenim projektom ili nekad samo jednim radom. Najveće je ako vidim da njegova vrijednost u dizajnerskom smislu traje, da ga ne gazi vrijeme. Iako su mi trenutno godile, dobivene nagrade nisu mi bile mjerilo uspjeha. Nikada si nisam postavljala pitanje uspjeha, nego samo dosegnute razine dizajna. To mi je glavni pokretač i ono čemu težim je da iza sebe ostavim rad na kojem će drugi moći učiti i koji može biti temelj za nadogradnju,” rekla je Donassy. I Loredana Bahorić na uspjeh gleda vrlo slično, izdvaja slavljeničku reviju koju je povodom 20 godina postojanja svog brenda održala u Mimari uz nastup Maksima Mrvice i kaže kako je baš tada postala svjesna da je njezin brend nešto trajno, nešto što traje čitav niz godina i zapravo je dio nje. Druga potvrda uspjeha bila joj je, dodaje, “kad sam shvatila da se Charlie odlično prodaje i vani i da ne mogu ni proizvesti onoliko koliko se traži. To je u svakom slučaju vjetar u leđa i svakako potvrda nečeg u što vjerujete.“
Ostatak pročitajte OVDJE.