Svi oni koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju kako bi im prodali neku uslugu ili proizvod preko telefona, svoj telefonski broj mogu upisati u registar ‘Ne zovi’.
Riječ je o novom besplatnom javnom registru telefonskih brojeva potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju preko telefona, SMS i MMS porukama kako bi promovirali i prodali svoje proizvode i usluge.
Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača, a brojeve upisane u njega trgovci ne smiju zvati ili na te brojeve slati promidžbene ili prodajne poruke.
– Registar ‘Ne zovi’ je javan i prikazuje samo tri informacije, je li pojedini broj upisan u registar, jesu li za taj broj povučene sve prethodno date privole i vremenska oznaka kada je broj upisan u registar. Ostale informacije vezane uz broj upisan u registar nisu dostupne, priopćeno je iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Brojeve upisuje ili ispisuje pojedini operator na zahtjev potrošača u roku od sedam dana od zaprimanja zahtjeva. HAKOM ne upisuje ili ispisuje brojeve, a nadležan je za postupanje operatora u slučajevima spornih zahtjeva za upis odnosno ispis.
– Za kršenje Zakona o zaštiti potrošača, odnosno kontaktiranje brojeva upisanih u Registar u svrhu promidžbe i prodaje od strane trgovaca, nadležna je tržišna inspekcija Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, poručuju iz HAKOM-a.
Obrazac zahtjeva za upis odnosno ispis telefonskog broja može se pronaći OVDJE.