Hrvatska je u potrošnji piva po stanovniku tek 20. u EU, ali s ‘učinkom’ inozemnih turista zauzima visoko 8. mjesto, navodi analiza HGK.
Iako se Hrvatska obično ne percipira kao tradicionalna pivarska zemlja, podaci Udruženja pivara pri Hrvatskoj gospodarskoj komori pokazuju da je pivo Hrvatima, a posebice stranim turistima, sve draže, piše poslovni dnevnik.
S godišnjom proizvodnjom od 3,4 milijuna hektolitara piva zauzimamo 22. mjesto u Europskoj uniji. No, kako navodi analiza HGK, ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara per capita te je Hrvatska na visokom osmom mjestu u Uniji.
Rastuća craft scena
Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih industrijskih pivovara, hrvatsko tržište bilježi i rastući trend malih tzv. craft pivovara, kojih je trenutačno 30-ak aktivnih s tržišnim udjelom od nekih dva posto. Novi proizvodi podižu imidž i kategoriju cjelokupne industrije, što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja. Na kraju liste velikih, ali opet prevelika da bi se mogla svrstati u craft industriju je Pivovara Daruvar koja je po veličini 6. u Hrvatskoj sa svojih 40-ak tisuća hektolitara godišnje.
Kako pojašnjava Krešo Marić, majstor pivar Pivovare Daruvar, oni se žele pozicionirati kao svojevrsni industrijski craft – proizvoditi kvalitetno pivo craft kvalitete, a istodobno svojom tehnološkom i logističkom snagom učiniti da takvo pivo bude dostupno i cjenovno prihvatljivo tržištu. “Od 2014. imamo u ponudi craft pivo 5th Element. Poznato je da se pivo sastoji od četiri sastojka: voda, slad, kvasac i hmelj, a peti element je ono nešto – ljubav, tradicija i pivar koji to radi. Zbog toga smo i nazvali ovaj brend 5th Element u kojem prevladava gorčina i aroma. Prvo je to pivo tipa ale skuhano u industrijskoj pivovari u Hrvatskoj. Jasno mi je da će našu pivovaru javnost teško doživjeti kao klasični craft”, kaže Marić.