U multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Vodice zadarski sociolog Krešimir Krolo u utorak je održao predavanje koje je naslovio prema svom istraživanju ‘Od turbofolka do opere: sociološko objašnjenje glazbenog ukusa mladih u Hrvatskoj’. Nastavak je to projekta Gradske knjižnice Vodice ‘Animacija demokracije: kako glazba mijenja svijet’.
Profesor Krolo predstavio je rezultate istraživanja glazbenog ukusa mladih u većim gradovima na Jadranskoj obali, istraživanje o kulturnim potrebama i vrijednostima mladih u većim primorskim gradovima te preliminarne rezultate (još neobjavljenog) istraživanja glazbenog ukusa odraslih osoba, piše portal Info Vodice.
Kroz predavanje objasnio je važnost glazbe za društveni identitet, posebno mladih osoba, i povijesni razvoj glazbenog ukusa kao i sociološke teorije istraživanja kulturnih i glazbenih ukusa. Rezultati navedenih istraživanja, kojima je ipak bio posvećen veći dio predavanja, potvrđuju konzumaciju glazbe kao izraz klasnog i današnjeg potrošačkog identiteta. Rezultati su imali za cilj utvrditi poveznicu između glazbenog ukusa i obrazovanja, kulturnog kapitala, tolerancije prema manjinskim skupinama, posjećivanja kulturnih sadržaja, religijskih sklonosti.
Što se tiče glazbenih ukusa, istraživanje je pokazalo kako turbofolk i hrvatske (balkanski) izvođače zabavne pop glazbe slušaju uglavnom osobe manjeg kulturnog kapitala, čiji su roditelji slabije obrazovani. Najčešće pohađaju strukovne škole, manje su tolerantni, a većina od njih deklariraju se kao vjernici. Rijetko posjećuju kulturna događanja i nemaju naviku čitanja i kupnje knjiga. Istraživanje je pokazalo kako su konzumenti klasične glazbe i heavy metala umnogome drugačiji od mladih koji slušaju balkanski pop, pogotovo u vrijednosnim orijentacijama.
Zabrinjavajuće je što provedena istraživanja pokazuju kako su mladi okrenuti prema kulturnom zatvaranju, netoleranciji i isključivosti, a istraživanje je to povezalo s dominantnim glazbenim ukusom (turbofolk i balkanski pop). Dok glazbu koja zahtjeva ‘previše razmišljanja’, poput klasike, jazza i heavy metala slušaju manjinske skupine, i to one koji su djeca bolje obrazovanih roditelja, pohađaju gimnazije, više čitaju i slično. Zanimljivo je također i to da turbofolk više slušaju djevojke, piše portal info vodice.
Foto: Infovodice