Bivši menadžer u Facebooku Sandy Parakilas kaže kako su profili korisnika roba koja se svaki dan prodaje. Podaci se prikupljaju pomoću igrica i zabavih testova na koje mnogi od nas rado kliknu, tipa ‘Koji je vaš zvjezdani dvojnik?’, ‘Gdje biste trebali živjeti?’ i slično.
– Na Facebooku sam radio 2011. i 2012. godine. Vodio sam tim koji je bio odgovoran za provođenje pravila o zaštiti podataka korisnika na Facebookovoj platformi za aplikacije. Ta je platforma uključivala i dobro poznate i popularne igrice poput Candy Crusha i Farmvillea, kao i mnoge druge – ispričao je Washington Postu Parakilas, Facebookov zviždač koji o detaljima suradnje te tvrtke i sada već zloglasne Cambridge Analytice svjedoči i pred zastupnicima britanskog parlamenta koji istražuju kako su zakulisne igre utjecale na referendum o Brexitu, prenosi 100posto.hr.
Afera oko Cambridge Analytice i korištenja podataka u Trumpovoj kampanji otkrila je da Facebook ne brine o zaštiti podataka svojih korisnika. Cambridge Analytica tako je prikupila podatke o 50 milijuna ljudi bez njihova pristanka. Parakilas je opisao na koji se način prikupljaju vrijedne informacije o korisnicima.
– Svaki put kad korisnik prihvati neku aplikaciju koja se spaja preko Facebooka pojavi mu se disclaimer u kojem se traži dozvola da aplikacija pristupi podacima na korisnikovom Facebook profilu. Aplikacija u nekim slučajevima traži samo pristup onim podacima koji su na vašem profilu javni, poput imena i prezimena, fotografija, vaših lajkova, te još nekih podataka koji nisu javni – ispričao je Parakilas.
Facebookove postavke bile su takve da su aplikacije mogle uzimati ne samo podatke ljudi koji su ih koristili, već i njihovih prijatelja koji nikad nisu otvorili tu aplikaciju. To je programerima omogućilo da vrlo brzo stvore ogromne baze podataka, a jednom kad bi podaci s Facebookovih servera prešli kod programera, Facebook više nije imao kontrolu nad njima, niti je znao u kakve će se svrhe ti podaci koristiti.
Cijeli članak pročitajte OVDJE.