Talentirana i nagrađivana umjetnica iz Šibenika Lana Stojićević u užoj je konkurenciji za prestižnu međunarodnu nagradu New East Photo Prize, The Calvert 22, piše britanski Guardian, a prenosi Jutarnji list.
Na naslovici je Guardianova priloga novi rad ove umjetnice, “Sunny Side” sniman u hotelu Zora u Primoštenu, sagrađenom 1969., a riječ je o radu arhitekta Lovre Perkovića. Vizualno se oslanja na stil znanstveno-fantastičnih filmova iz šezdesetih, glavna je protagonistica u crvenim čizmama.
– Kupola bazena je fascinantna, drukčija od svega što je nastalo na ovim prostorima i idealno se uklopila u moj umjetnički manifest. Kad sam na početku definirala temu, jedino u što sam bila sigurna jest to da će kupola na neki način postati svemirski brod. Pa čak je i u turističkoj reklami iz sedamdesetih nazivaju svemirskim brodom jer izgleda kao da je ispala iz retrofuturističke vizije, kaže Lana Stojićević.
Radeći na projektu vezanom uz hotel u Primoštenu, umjetnica je pronašla turističku reklamu za Primošten u kojoj se znameniti redatelj Orson Welles i njegova ljubav Oja Kodar pojavljuju upravo ispred hotelskog bazena, nakon čega stupa u kontakt s Ojom Kodar:
– Iz istog smo kraja, obje smo odrasle u Šibeniku, tako da nas je povezao otac mog poznanika. Izuzetno je pristupačna i bila je zainteresirana za suradnju. Smatrala sam da je neozbiljno pristupiti joj dok je rad još u povojima, bez konkretnih materijala. Poslala sam joj gotove fotografije i zamolila za doprinos koji bi trebao lažno učvrsti konstruiranu priču o izgubljenom filmu. S obzirom na to da je veći dio rada napravljen prije kontakta s Ojom, neki elementi su se nadrealno poklopili. Naime, Oja Kodar mi je ispričala i napisala u pismu koji sam uključila u rad, da je kupolu Perkovićeve arhitekture Welles želio iskoristiti kao svemirski brod kojim bi Sancho Panza u filmu ‘Don Quixote’ otputovao na mjesec, priča Lana, a cijeli tekst pročitajte na stranicama Jutarnjeg lista.