Pri niskim temperaturama, kad se povećava viskoznost ulja odnosno kad ono postaje gusto, otežava se ubacivanje mjenjača u stupnjeve prijenosa, posebice u rikverc, pri pokretanju potpuno hladnog automobila, dakle motora i mjenjača. Tada može doći do zapinjanja ručice mjenjača i nemogućnosti uključivanja, objašnjava prometni stručnjak Željko Marušić za Auto Portal.
Kod mnogih novih automobila, pogotovo A i B segmenta teško je ubaciti u ‘rikverc’ i kad je motor zagrijan. To je posljedica kompliciranog mehanizma za šaltanje, sa sajlama. Stupnjeve prijenosa mijenjajte odmjereno, ni prebrzo, niti presporo. A u konkretnom slučaju, pri paljenju hladnog motora i pokretanja automobila postupite na sljedeći način:
Kad upalite hladan motor, u 10 do 20 sekundi koliko je dovoljno pričekati do polaska, pritisnite papučicu spojke do dna, pa lagano gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj, pa povucite u četvrti, pa ponovno gurnite u treći i povucite u četvrti. U trećem koraku, nastavljajući držati papučicu spojke do kraja, ručicu mjenjača ubacite u rikverc. Ne bi trebala zapinjati!