Radovi na izgradnji zgrade putničkog terminala na gatu Vrulje počet će u listopadu ove godine, a financiranje će biti osigurano iz europskih sredstava i dijelom kreditom HBOR-a, najavio je danas nakon obilaska Luke Šibenik Anđelko Petrinić, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture. Uz ravnatelja Lučke uprave Šibenik, Čedu Petrinu, u obilasku su bili Goran Pauk, šibensko-kninski župan i Željko Burić, gradonačelnik Šibenika. Gat Vrulje izgrađen je 2014. godine, a zgrada terminala, kao treća faza, ostala je sojevrsni dug Ministarstva.
– Naša ulaganja u lučku infrastrukturu Šibenika sastoje se od dva dijela – izgradnje pomorsko-putničkog terminala i teretnog dijela luke. S prve dvije faze projekta gata Vrulje u dužini od 510 metara omogućili smo pristajanje brodova na kružnim putovanjima, putničkih brodova i brodova u javnom linijskom pomorskom prometu. Sada slijedi izgradnja zgrade pomorsko-putničkog terminala gdje bi se smjestile sve ustanove u funkciji same luke i prometnog procesa, Carina, Kapetanija, Lučka uprava i druge. U teretnom dijelu Luke Šibenik kreditom HBOR-a za koji je Ministarstvo osiguralo sredstva u trogodišnjem razdoblju krenut će se u izgradnju dijela operativne obale od Rogača do Dobrike i rekonstrukciju cestovne i željezničke obalne infrastrukture u dijelu Luke, kazao je Petrinić.
Vrijednost pomorsko-putničkog terminala na gatu Vrulje je oko šest milijuna eura, a ministarstvo je u svom proračunu osiguralo sredstva za kreditno zaduženje, odnosno za pokriće glavnice i kamata.
– Pomoćnika ministra, župana i gradonačelnika u ovom kratkom obilasku upoznali smo s trenutnom situacijom na putničkom dijelu Luke Šibenik i proveli kroz teretni dio. Zahvalni smo premijeru, ministru i pomoćniku što krećemo nakon sezone u realizaciju projekta pomorsko-putničkog terminala u Šibeniku i također u uređenje dijela teretne luke kako bi i funkcionalno i vizualno izgledala prihvatljivo za naš grad, Čedo Petrina, ravnatelj Lučke uprave Šibenik.
Luka Šibenik, promjenama u vlasničkoj strukturi kutinske Petrokemije, svog većinskog vlasnika, po Petrininim riječima, očekuje još više posla jer se Petrokemija više ne bavi klasičnim uvozom fosfata već proizvoda veće granulacije i kvalitetnijih proizvoda.
– Ovo uređenje teretnog dijela u prvom redu vezano je za aluminij s obzirom da Impol-TLM iz godine u godinu povećava svoje potrebe za tom sirovinom. Općenito je opseg pretovarenih tereta u uzlaznoj putanji uz orjentaciju na kvalitetnije terete, nego prije, dodaje Petrina.
Raniji dolasci ministra Butkovića, a danas i njegovog pomoćnika uskoro će rezultirati vidljivim rezultatima.
– Raniji dolasci ministra Butkovića bili su usred proračuna prošle godine tako da nije bilo baš moguće izreagirati kroz prošlu godinu, ali sada s nestrpljenjem očekujemo realizaciju najava koje smo danas čuli. Ovo je dio Šibenika i šibenske tradicije koji je vrlo bitan u onom gospodarskom dijelu, ali u izglednom dijelu traži poprilično pomaka i ulaganja kako bi i ta vizura bila onakva kakvu ovaj grad zaslužuje, rekao je Pauk.
Katastrofalan izgled šibenske luke za gradonačelnika Burića je rezultat desetljetnog neulaganja na područje Šibenika.
– S obzirom na gospodarski oporavak Šibenika, o turističkom neću ni govoriti, cijelo to područje koje je oko luke je dobilo potpuno drugačiju namjenu, ne samo uređenjem, nego i u svojoj funkcionalnosti. Građani su, mislim naravno na otočane, zaslužili da više ne stoje na otvorenom čekajući brod ili kupujući karte naše naseljene otoke, rekao je Burić.