Pogled s nulte točke rupe u srcu Poljane, iz koje je pet bagera u nekoliko mjeseci iskopalo više od 30 tisuća kubika vapnenca, izgleda zaista impresivno. Uvjerila se u to ekipa Šibenskog portala koja se jučer spustila na ‘ground zero’, odnosno na minus 11 metara i 30 centimetara od vrha gornje kote. Kad smo stali na najnižu točku u rupetini dužine 80 metara, širine 40 metara, osjetili smo se prilično mali, što i nije čudno…

– Evo ovdje je bageru najteže kopati. Vidiš kako se muči – govori nam inženjer građevine, Nino Vrcić, koji je jučer zastupao Grad Šibenik na koordinaciji s građevinarima.

Pokazao nam je sam kraj stijene i, zaista, vidi se da čekić prolazi kroz stijenu, ali vrlo sporo. Što se dublje ide uz krajeve, teže je kopati, stoga ni ne iznenađuje činjenica da je već desetak bagera polomilo svoje čekiće na šibenskoj stijeni.

– Bageri iskapaju foraminiferski vapnenac, a riječ je o stijeni srednje tvrdoće koja je dosta uobičajena za ovaj dio Dalmacije – napominje inženjer Hrvoje Zlatoper, voditelj projekta ispred Gradskog parkinga.

_MG_5242

Statika je beprijekorna

Ni njemu nije baš uobičajeno da se spušta na dno gradilišta, već ga češće provjerava s gornje kote. Priznaje da rupa izgleda veća nego što se čini s ceste i da je prilično impozantna.

– Dinamika radova je dobra, a podijeljena je na tri faze, iskop i zaštitu građevinske jame, grube betonske radove i konačno uređenje trga. Ova prva faza bit će vjerojatno gotova do kraja mjeseca – priča nam Zlatoper.

Riječ je, dodaje, o složenom tehničkom zahvatu koji se odvija u strogom centru grada, neposredno uz zaštićene objekte i cestu, a statika okolnih zgrada nije poremećena unatoč četveromjesečnom tuckanju.

– Projektom je bila predviđena ugradnja mjerne opreme kojom se prate pomaci ruba građevinske jame, takozvani inklinometri, postavljeni na četiri pozicije. Dosadašnja mjerenja pokazuju da su pomaci minimalni i da ih praktički nema – rekao nam je je inženjer Zlatoper.

_MG_5256

Bageri se ne kupaju u moru

Nema, naravno, ni mora jer je dno Poljane iznad apsolutne točke, kroz smijeh je dodao inženjer Joško Galić, još jedan voditelj projekta, ovoga puta ispred Lavčevića i partnera koji od nule grade Poljanu.

– Nema vode, nema mora, nema sablji, nema podzemnih rijeka… Vidite da sve ide po planu, a evo već smo stigli do nulte točke koja je donja kota iskopa donje ploče. Još će se kopati temelji na nekoliko mjesta – objašnjava Galić.

Dobro je, veli, da čovjek pogleda kako Poljana izgleda odozdo jer je percepcija potpuno drugačija, ali upozorava ‘nadzorne inženjere’, Šibenčane koji gledaju radove s ograde, da se ni slučajno ne spuštaju u jamu jer je to jako opasno.

_MG_5165

Bez mina, molim!

Sve su zapravo iskopali bageri, a jednom je dio bio miniran. Međutim, u slučaju Poljane miniranje nije bilo isplativo radi činjenice što se nalazi u centru grada i jako je smanjen opseg djelovanja mine.

– Čak i kad su bila miniranja, rađena su seizmička mjerenja, odnosno utjecaj brzine valova uz same objekte i stambene objekte. I te brzine su bile unutar dozvoljenih granica – dobacio je inženjer Zlatoper.

Goran Bulat, direktor Gradskog parkinga, koji je uz Grad Šibenik investitor projekta Poljane, iznimno je zadovoljan dinamikom radova.

– Ide sukladno planu i izvršetku prve faze iskopa. Izvođač upravo planira korake za drugu fazu radova. Svi zajedno sagledavamo problematiku i donosimo zaključke kako bi sve išlo u zadanom redu i u planovima da bi se projekt priveo kraju – dodao je Bulat, a nadovezao se i nadzorni inženjer iz Instituta građevinarstva Hrvatske, Pero Karađole, koji je naglasio kako izvođači u četiri mjeseca rade kvalitetno i po projektu.

_MG_5224

Parking, parking i parking

Riječ je o najozbiljnijem koraku za rješavanje i ublažavanje problema prometa u mirovanju, ističe šibenski dogradonačelnik Danijel Mileta.

– Naravno, to će se vidjeti tek kad garaža prvi put podigne svoju rampu, a u sljedećim koracima ćemo definitivno dati podršku i privatnim investitorima koji na području Drage, Šarine pekare ili nekoj trećoj lokaciji namjeravaju graditi istovjetne sadržaje. Netko će kazati da su tri glavna problema Grada Šibenika parking, parking i parking i neće biti daleko od istine – naglasio je Mileta.

Inače, projekt podzemne garaže na Poljani košta preko 60 milijuna kuna s PDV-om, ali nije riječ samo o gradnji garaže, već je trećina cijene Poljane uređenje gradskog trga i okoliša gradske knjižnice. Na tri etaže bit će 256 parkirnih mjesta, punionica za električne automobile i mala trafostanica.

_MG_5211 _MG_5165

(Tekst: Goran Pauk, fotografije: Ana-Marija Crnica)

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.