Agencija za obalni linijski pomorski promet zasad ne razmatra mogućnost oduzimanja koncesije splitskom brodaru Catamaran Line čijom su uslugom na državnoj brzobrodskoj liniji 9502 Žirje – Kaprije – Šibenik nezadovoljni mještani tih otoka. Zbog toga je stotinjak otočana prosvjedovalo u Šibeniku, a podršku su dobili i od gradonačelnika Željka Burića. Na naš upit iz Agencije su nam potvrdili da su detaljno upoznati s poteškoćama u održavanju te linije te da prate izvršenje ugovora.

– Brodar nas o svim okolnostima, havariji, prekidu linije i povratku na liniju pravodobno obavještava sukladno ugovoru. Također, brodaru su uredno izdane suglasnosti za uvođenja zamjenskih brodova upravo kako ne bi došlo do prekida linije.

Potvrdili su nam kako je Agencija u 2018. godini zaprimila i očitovala se na tri pisane pritužbi na održavanje linije 9502 u ime otočnog stanovništva, podnesene od strane predstavnika jedinice lokalne samouprave. Zaprimili su i nekoliko telefonskih prigovora na koje su izravno odgovorili, a ovoj godini nisu dobili ni jedan prigovor otočnog stanovništva na održavanje linije.

komiza-572x280

– Pritužbe su se odnosile na isplovljenje broda u i iz luke Žirje, koja je svojim geografskim položajem izložena vjetrovima sa sjevera i sjeveroistoka, što uvelike otežava uplov i isplov u luku Žirje, a odluku o neisplovljenju uslijed vremenskih neprilika kapetan broda donosi autonomno u skladu sa svojim odgovornostima – argumentiraju iz Agencije dodajući kako s 1,8 posto neodržanih putovanja linija 9502 ne odstupa od drugih državnih brzobrodskih linija.

Naime, po statistčkim podacima koje vode Lučka kapetanija, brodar i Agencija u 2018. godini ta je linija imala 12 neodržanih polazno – povratnih putovanja od ukupno planiranih 663. Osim zbog vremenskih neprilika linija je lani bila u prekidu pet puta zbog kvara odnosno havarije broda.

– Za sada nije ispunjen ni jedan uvjet za raskid ugovora, ali je brodar dopisom od 14. studenog prošle godine pisano upozoren da će mu se ugovor bez odgode raskinuti ako se uvjeti za to ispune. Prije jednostranog raskida ugovora Agencija mora pisanim putem upozoriti brodara o takvoj namjeri te mu odrediti primjereni rok za otklanjanje razloga za raskid ugovora i za izjašnjavanje o tim razlozima, te da će Agencija ugovor raskinuti, ako brodar u danom roku ne otkloni razloge za raskid ugovor. Radi nastale situacije, 16. veljače održan je i sastanak s predstavnikom brodara Catamaran Line na temu otklanjanja uočenih nepravilnosti te ispunjavanja ugovornih obveza brodara sukladno propisanoj učestalosti prijevoza i redovitosti održavanja putovanja – odgovaraju iz Agencije na upit Šibenskog portala.

Iz Agencije napominju kako je ugovor s brodarom Catamaran Line sklopljen na razdoblje od 1. siječnja 2018.  godine do 31. prosinca 2020. godine, i to po provedenom javnom natječaju u kojem je brodar izabran kao najpovoljniji ponuditelj. Nije nevažna i činjenica da je ponuda brodara Catamaran Line bila je jedina pristigla ponuda za održavanje linije 9502.

Zanimljiv je i podatak po kojem je na trajektnoj liniji Šibenik – Zlarin – Obonjan – Kaprije – Žirje lani prevezeno skoro pet posto više putnike i sedam posto više vozila nego 2017. godine. Na brodskoj liniji Vodice – Prvić Šepurine – Prvić Luka – Zlarin – Šibenik broj putnika bio je veći za tri posto, dok je na brzobrodskoj liniji Žirje – Kaprije – Šibenik lani putovalo čak sedam posto putnika manje nego 2017. godine.

VIDEO Žirjani i Kaprijani traže oduzimanje koncesije Catamaran lineu i nove brodove

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.