Može li projekt ‘uspinjače’ koji su osmislili arhitekti Damir Lasinović i Jure Knežević iz šibenskog Studija Arx primijeniti u dvostrukom bedemu? To je, u kratkim crtama, bio novinarski upit koji je Šibenski portal dostavio Ministarstvu kulture, odnosno Konzervatorskom odjelu u Šibeniku, a oni su nam odgovorili kako nemaju obvezu dati svoje mišljenje pojedinim rješenjima izvan zakonskih procedura.

– Iako je arhitekt Lasinović iz Studija Arx samoinicijativno napravio prijedlog rješenja za ‘dvojne bedeme’, a naravno svatko može imati svoje viđenje uređenja nekog prostora koji zatim predstavi javnosti, Konzervatorski odjel nema obvezu očitovati se o pojedinim rješenjima izvan procedura propisanih Zakonom o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara – piše u odgovoru koji nije potpisan imenom, već kao ‘Ministarstvo kulture’.

Istaknuli su, nadalje, kako je Konzervatorski odjel u Šibeniku izradio elaborat s detaljnim smjernicama koje budući projekt na tom prostoru treba slijediti.

– Potvrda je da je Konzervatorski odjel u Šibeniku, to jest Ministarstvo kulture, suglasan kako bi se taj prostor trebao urediti i revitalizirati, a glavni prioritet kod ovakvih projekata su da on mora biti minimalno invazivan – poručili su iz Ministarstva kulture.

presjek-200

Podsjetimo, Studio ARX u suradnji sa švicarskom firmom Inauen-Schätti AG dao je svoju ideju o aktualnoj temi kako bi trebalo urediti pristup na tvrđavu sv. Mihovila kroz dvojne bedeme poznatih kao ‘Cesta spasa’. Rješenje se oslanja na potpunu valorizaciju starih zidina koje se trebaju temeljito konzervirati i prezentirati javnosti. Temelji se na električnoj uspinjači koja je kao rješenje primijenjena u gradovima Europe poput Ljubljane, Salzburga, Budimpešte, Atene, Lisabona i niza drugih zaštićenih povijesnih dobara.

A u čemu je prednost uspinjače u odnosu na druga rješenja? Riječ je, vele arhitekti, o modernoj maksimalno ostakljenoj kabini dimenzija 3 puta 1,6 puta 2,2 metra za 20 do 30 ljudi koji omogućava prezentaciju dvojnih bedema u cijelosti s minimalnim invazivnim intervencijama.

Slika 5

– Tračnice po kojima kabina putuje vrlo su uske i traže točkasto temeljenje na velikim rasponima, čime bi se građevinska intervencija unutar bedema dovela na minimum, a time i opasnost od stradavanja vrlo osjetljive zaštićene strukture. Ovo rješenje omogućava promjenu nagiba tračnica, što zahtijeva zatečena konfiguracija terena unutar dvojnih bedema, a da pri tom pod kabine zadrži horizontalni položaj. Brzina kretanja je idealno prilagođena panoramskom razgledavanju i brzini protoka posjetitelja – objasnili su arhitekti Lasinović i Knežević.

Inače, postavili smo i anketno pitanje ‘Treba li Šibenik realizirati projekt uspinjače u dvojnom bedemu?’ na koji je čak 86 posto ispitanika odgovorilo potvrdno. Dakle, oko 300 Šibenčana složilo se s projektom ‘uspinjače’, a čak je i šibenski gradonačelnik Željko Burić bio oduševljen projektom te je najavio razgovor s arhitektima.

Čak 86 posto čitatelja Šibenskog portala je za uspinjaču u dvojnom bedemu. Zadovoljni Burić razgovarat će s arhitektima

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.