Prelaskom na ljetno računanje vremena na snagu stupaju i drugačija pravila u prometu. Time prestaje važiti obaveza paljenja kratkih ili dnevnih svjetala tijekom dana. Ovo pravilo isključuje vozače mopeda i motocikala, oni će se istog pravila držati i ljeti. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama vozači mopeda i motocikala dnevna svjetla moraju imati uključena cijele godine, u protivnom će biti kažnjeni iznosom od 300 kn.

Međunarodni promet

Također podsjećamo vozače koji se kreću u međunarodnom prometu, da određene zemlje i ljeti zadržavaju pravilo vožnje s uključenim svjetlima danju. Tako ćete izbjeći plaćanje kazne u sljedećim zemljama:  Estoniji, Finskoj, Francuskoj, Islandu, Kosovu, Latviji,  Crnoj Gori, Danskoj, Litvi, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Portugalu, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji, Španjolskoj, Švedskoj, Švicarskoj, BiH, Bugarskoj, Češkoj, u Mađarskoj na cestama izvan naselja dok i Italiji samo na autocestama, piše Automobil.hr

Sigurnost i zaštita okoliša

Stvarni razlog gašenja svjetla nije sigurnost u prometu već potrošnja, a time i emisija otrovnih plinova koja itekako zagađuju okoliš. Kako pokazuju određena istraživanja, ta potrošnja doseže i 3 dl goriva na prijeđenih 100km, ako su svjetla upaljena. Zakonska regulativa propisuje svjetla u kišnom i zimskom razdoblju, no obzirom na sigurnost u prometu, predlažemo korištenje sve češćih dnevnih svjetala.

Međunarodna regulativa, prvenstveno kada govorimo o Europi, ide u smjeru uravnoteženja potencijalne sigurnosti u odnosu na smanjenje emisije ugljičnog dioksida. Kako energiju za dnevna svjetla koristimo prilikom uključenog motora, koji naravno troši gorivo, dnevna svjetla nove generacije smanjuju emisiju stakleničkih plinova dogovorenu Sporazumom u Kyotu.  Stoga tzv. LED svjetla nikako neće biti na odmet.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.