1. Stres
Stres može uzrokovati zategnute mišiće i čvorove u vratu i gornjem dijelu leđa, što svakako može biti bolno. Također, grčenje u leđima može izazvati i anksioznost.

Tehnike opuštanja poput dubokog disanja i meditacije te intenzivno istezanje i joga mogu biti od velike pomoći u ovom slučaju.

2. Prečesto korištenje mobitela
Povijanje nad mobitelom ili tabletom po nekoliko sati dnevno može biti jedan od uzroka boli u leđima. Naime, kada je vrat u tom položaju te su ramena pogrbljena, to stvara dodatan težinski pritisak na kralježnicu i može promijeniti vaše držanje i uzrokovati bolove.

Naravno da bi najbolja opcija bila smanjiti vrijeme provedeno s mobitelom ili tabletom u ruci, no ako to nije moguće, pokušajte barem držati napravu u prirodnoj razini očiju.

3. Nepravilno sjedenje
Konstantno sjedenje za stolom nije dobro za vašu kralježnicu jer loše držanje može uzrokovati bol u donjem dijelu leđa tako što pojačava količinu pritiska ili napetosti na kosti, zglobove, ligamente i diskove.

Držanje tijekom sjedenja za radnim stolom možete popraviti na jednostavan način – podlaktice trebaju biti paralelne s podom, glava i torzo trebaju biti zajedno poravnani, stopala trebaju biti ravna na podu, bedra paralelna s podom, a leđa čitavo vrijeme trebaju imati potpunu potporu, piše portal Zadovoljna.

4. Nedavno rođenje djeteta
Većina novih majki pati od bolova u donjem dijelu leđa. Ta bol najčešće je rezultat stresa pod kojim je tijelo bilo tijekom trudnoće te navika stečenih tijekom brige za malo dijete.

Na primjer, stalno držanje djeteta na jednoj strani ili pogrbljen položaj tijekom dojenja mogu dovesti do mišićne neravnoteže koja utječe na prirodnu krivinu kralježnice. Stoga probajte češće mijenjati položaj i držati se pravilno kako biste si olakšali bol u leđima.

5. Mišićna neravnoteža
S obzirom na to da je sve u našem tijelu povezano, tako bol u leđima mogu uzrokovati zategnute tetive ili slabi trbušni mišići. Odnosno, ako ostale grupe mišića nisu uravnotežene, to može uzrokovati da leđni mišići preuzmu više tereta nego što bi trebali kako bi položaj kralježnice ostao pravilan.

U ovom slučaju vježbanje i učvršćivanje mišića najbolja je opcija, no za prepoznavanje specifičnih neravnoteža koje uzrokuju bol u leđima možda će vam trebati pomoć fizioterapeuta.

6. Oštećenje diska
Diskovi između kralježaka ublažuju teret kralježnici te imaju ulogu amortizera. No, tijekom vremena mogu se istrošiti ili pak puknuti zbog prirodnog starenja, određenih pokreta ili pak zbog obiteljske povijesti bolesti vezanih uz diskove.

To ne mora uvijek uzrokovati bol, no kada je bol prisutna onda je strašno neugodna. U tom slučaju ne odgađajte posjet liječniku.

7. Ozbiljniji problemi sa zdravljem
Ozbiljniji problemi sa zdravljem također mogu utjecati na bol koju osjećate u leđima. Tako upala gušterače, čirevi ili pak upala bubrega mogu uzrokovati bol koja se može proširiti i na leđno područje.

Većina vrsta boli u leđima mogu se riješiti unutar šest tjedana, no ako je vaša bol neprestana ili vam se stanje s vremenom samo pogoršava, svakako morate otići liječniku.

Pogotovo ako ste pali, ako se ne možete pomaknuti ili ako je kralježnica doživjela određenu vrstu traume te ako vas kralježnica na određenim mjestima izrazito boli.

(Foto: Ilustracija)

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.