‘Iz godine u godinu praktički bilježimo smanjenje broja stradalih. Međutim, nismo zadovoljni, smatramo da imamo dovoljno prostora da taj broj bude puno manji’, ističe Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa.
U pripremi je projekt instalacije novih kamera za mjerenje brzine na 122 lokacije u Hrvatskoj. Njih će se postavljati od 2020. godine na lokacijama duž autoceste, na međusobnoj udaljenosti od dva kilometra. Mjerit će se vrijeme prolaska od prve do druge i uz poznatu udaljenost izračunati brzinu prolaska. Kamere visoke rezolucije snimit će vozača i registraciju, te kaznu dostaviti na kućnu adresu. Lokacije kamera biti će jasno naznačene, a jasni i vidljivi će biti i trodimenzionalni prikazi upozorenja na krivi smjer, javlja RTL.
– Hrvatske autoceste kontinuirano ulažu na svojim dionicama autocesta i oko inteligentnih prometnih sustava. Evo, situacija je sve bolja. Naravno, želimo smanjiti smrtnost što više i biti u prosjeku EU, pa i niže – napominje Goran Pejić, direktor Centra za vozila.
Novim izmjenama Zakona o sigurnosti u cestovnom prometu koji bi trebao biti izglasan do ljeta policija je najavila rigorozne stvari. Povećat će se novčane kazne, kazneni bodovi, a primjenjivat će se i mjera privremenog oduzimanja automobila.
– Izvijesnost penaliziranja je zapravo najbolja preventivna akcija, a to je kad znate da ćete biti kažnjeni ukoliko napravite prometni prekršaj – poručio je ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.
Ipak, cilj je sankcionirati učestale i namjerne prekršitelje.
– Ne možete voziti u naseljenom mjestu više od 50 slučajno, odnosno ne možete voziti bez vozačke dozvole, ne možete voziti s onom većom koncentracijom alkohola većom od 1,5. Dakle, to su vozači koji jednostavno imaju takav stil vožnje – upozorava Mataija.
No, velika prijetnja sigurnosti u prometu su sve stariji automobili koje Hrvati voze.
– Automobili stariji od 10 godina – nerijetko ćete ih susresti da nemaju ni osnovni ESP sustav koji je izuzetno bitan za sigurno prometovanje. Automobili mlađi od 10 godina – u većem broju ćemo susresti automobile koji imaju moderan kočioni sustav – upozorava Pejić.
Starijih automobila od 10 godina u Hrvatskoj je čak 70 posto.