Na prijedlog Branke Juričev-Martinčev, saborske zastupnice HDZ-a usvojen je amandman kojim je veći broj gradova dobio mogućnost samostalnog brendiranja i širok spektar samostalnog djelovanja te je uvršten u Zakon o turističkim zajednica i promicanju hrvatskog turizma.

U Hrvatskome saboru donesen je paket zakona kojima se uređuje sustav turističkih zajednica, promicanje hrvatskog turizma, te turistička pristojba i članarine u turističkim zajednicama.

Među brojnim novostima koje donosi ovaj paket zakona, zastupnica Juričev-Martinčev snažno se zalagala za bolju diferencijaciju uvjeta za ostvarivanje pogodnosti turističkih zajednica kojom manja propulzivna turistička središta ne bi bila zakinuta. Prije glasovanja o Zakonu o turističkim zajednica i promicanju hrvatskog turizma, Vlada je prihvatila njezin prijedlog i amandman na tekst Konačnog prijedloga zakona.

Naime, predloženi zakon je predviđao odredbu da one turističke zajednice na čijem se području ostvari više od dva milijuna noćenja ostvaruju veća prava, između ostalog i pravo na samostalni operativni marketing. Iako je neosporno da veliki turistički centri poput Zagreba, Dubrovnika ili Rovinja zaslužuju poseban status, zastupnica je zatražila da se i one nešto manje ne zakine, odnosno da se napravi distinkcija između komercijalnih i nekomercijalnih noćenja. Time bi primjerice, šibenska i vodička turistička zajednica ili, pak, TZ Makarske ostale zakinute iako imaju daleko veći broj komercijalnih noćenja od takozvanih vikend sredina koje ostvaruju čak do 80 posto noćenja u kategoriji nekomercijalnih. Neki drugi turistički centri koji, s druge strane, ostvaruju oko 1,5 milijuna komercijalnih noćenja ne bi ulazili u ovu kategoriju već bi se mogli promovirati samo udruženo na regionalnoj razini s drugim turističkim zajednicama.

U predloženom amandmanu, koje je potpisala zastupnica Branka Juričev-Martinčev predložila je da se uvjet broja noćenja snizi na milijun, ali komercijalnih noćenja, što je Vlada prihvatila i time omogućila da se i mnoga turistička mjesta kao što su Šibenik, Vodice, Makarska… mogu samostalno brendirati i imati samostalni operativni marketing, a ne da ih se ograniči na djelovanje u okviru regije.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.