‘Emocije turista su najvažnije. Ako mogu sudjelovati u konzumaciji kulturne atrakcije, zapamtit će to iskustvo’

‘Stvaranje i upravljanje doživljajima u kulturnom turizmu’ naziv je dvodnevne međunarodne konferencije koja se danas i sutra održava na tvrđavi svetog Mihovila. Kako ponuditi kvalitetnu prezentaciju kulture na turističkom tržištu, kako ispuniti očekivanja turista, a ne komercijalizirati kulturu u isto vrijeme, te kako biti drugačiji i kako ponuditi nezaboravan doživljaj prilikom predstavljanja autentične kulture na turističkoj karti svijeta, neka su od pitanja na koja će hrvatski i inozemni izlagači pokušati dati odgovore.

– Tvrđava svetog Mihovila na suvremeni način promovira kulturu ovog grada, a nama kao Međunarodnom dječjem festivalu i kazalištu nametnulo se pitanje kako zadržati identitet i integritet MDF-a, a paralelno biti u skladu s vremenom u kojem jesmo, kazala je u uvodnom izlaganju Maja Trlaja, ravnateljica šibenskog HNK.

Ivica Poljičak, državni tajnik u Ministarstvu kulture, istaknuo je kako je upravo baštinski dio koji se odnosi na kulturu bio svojevrsni okidač za Šibenik.

–  Kultura nije samo u službi građanima, nekoć je bio njegovan pristup o građevinama u koje treba ulagati kako se nebi raspale, a da paralelno sačuvaju kolektivno sjećanje na prošlost. Kultura danas ujedno znači i razvoj. Tvrđava svetog Mihovila dobar je primjer, jer je ona do prije 10 godina bila samo izvor potrošnje, a danas je ne samo izvor identiteta baštine, nego i gospodarskog razvoja grada i šireg područja, kazao je Poljičak.

Tema konferencije jest doživljaj, odnosno trenutak, nastavio je, a današnji znanstvenici kojise bave doživljajem unutar kulturnog turizma zapravo su kreatori razvoja.

konferencija

Danijela Angelina Jelinčić sa Instituta za razvoj i međunarodne odnose, uz Disneyev film objasnila je kakoon na jednostavan način opisuje što se događa u našim glavama kada se kreira, a posao ljudi u kulturnom turizmu jest kreiranje osjećaja za druge.

– Ciljamo na emocije koje svojim projektima izazivamo u turistima. Teško je znati kako pristupiti svakom pojedincu, jedan od puteva jest fokusiranje na teme koje su opće cijelom čovječanstvu.  U Hrvatskoj je Muzej prekinutih veza jedan od najboljih primjera. Ali kako ciljati na publiku? Istraživanja mogu pomoći, ali ne u svakom individualnom aspektu. U prezentaciji turističke atrakcije treba koristiti vid, sluh, miris, okus i dodir, svih pet osjetila. Kako pomoću njih ciljati na osobnost svakog pojedinca? Moramo izbjegavati negativna obiježja s kojima bi se turisti mogli identificirati i ciljati na ona pozitivna, poručila je Jelinčić.

Participacija je najvažnija, napominje.

– Ukoliko možemo turiste navesti da sudjeluju u kreaciji tih atrakcija ili njenoj konzumaciji kroz sudjelovanje, njihovo iskustvo učinili smo pamtljivim. Jedna slika s potpisom autora nakon pola sata briše se iz memorije, ali istraživanja su pokazala da ako vi dajete gledatelju da sam pokuša to isto nacrtati, njegovo pamćenje tog trenutka bit će daleko duže, veli Jelinčić.

Zajednica mora biti uključena u kreiranje doživljaja, a ukoliko turist osjeti da atrakcija nije autentična, gubi se svih pet osjetila, objasnila je Danijela Angelina Jelinčić.

konferencija 2

Danas i sutra na konferenciji će sudjelovati Caroline Couret, osnivačica i voditeljica Mreže kreativnog turizma i programa Kreativni turizam Barcelone, Alexander McCuaig, voditelj odjela strategije u tvrtki MET Studio iz Velike Britanije, Teun den Dekker, kreativni direktor u tvrtki LAB Service & Experience Design iz Nizozemske, Davinia Galea, direktorica u tvrtki ARC Research & Consultancy, predsjednica Uprave AP – Projekt arhitektura s Malte, Nancy Duxbury, znanstvena savjetnica pri Centru za društvene studije Sveučilišta u Coimbri u Portugalu, Manuela Graf, generalna direktorica ‘Putova kulture’ iz Beograda, i Yoel Mansfeld, profesor turističkog planiranja i razvoja sa  Sveučilišta Haifa iz Izraela.

Hrvatsku predstavljaju Daniela Angelina Jelinčić iz Instituta za razvoj i međunarodne odnose, autorica knjige Abeceda kulturnog turizma, Slaven Tolj, umjetnički direktor projekta Rijeka – Europska prijestolnica kulture, Tihomir Jukić, redoviti profesor na Katedri za urbanizam, prostorno planiranje i pejsažnu arhitekturu Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, ravnateljica Dubrovačkih ljetnih igara Ivana Medo Bogdanović, Darko Babić, predstojnik Katedre za muzeologiju i upravljanje baštinom Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Dragana Lucija Ratković Aydemir, direktorica tvrtke Muze d.o.o. i potpredsjednica Hrvatske udruge za interpretaciju baštine, Sanjin Mihelić, ravnatelj Arheološkog muzeja u Zagrebu, autor i voditelj edukativnog muzejskog programa popularizacije arheologije u školama, Hrvoje Hribar, bivši ravnatelj HAVC-a, Matko Burić, producent Motovun film festivala, Morana Periša, koordinator programa u ustanovi Tvrđave Šibenik,  Antonija Eremut Erceg, viša stručna suradnica za razvojne projekte u Gradu Solinu, Petar Mišura, voditelj Odjela za gospodarstvo Grada Šibenika, suradnik na projektima obnove kulturne baštine sredstvima fondova EU-a  i Vitomira Lončar, koja će iskustva iz Xiana u Kini gdje danas živi usporediti s hrvatskom pričom.

Konferencija će biti zaključena okruglim stolom naslovljenim Uska grla, izazovi i perspektive razvoja kulturnog turizma, na kojem će se sudionicima konferencije pridružiti još desetoro domaćih stručnjaka.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.