FOTO Šibenčanka dobila kuvertu s anketom, a iz nje su počele ispadati kune. Evo u čemu je ‘kvaka’…

Kad je nekidan ugledala novac koji je počeo ispadati iz kuverte, mlada Šibenčanka ostala je šokirana. Naime, vidjela je obrazac s anketom, ali i 40 kuna što ju je potpuno iznenadilo,  toliko da nam se odlučila javiti u redakciju s pričom kako bismo provjerili u čemu je stvar.  I doznali smo da je ‘kvaka’ zapravo u novom načinu istraživanja preko kojeg će se ljudima u budućnosti kompenzirati njihovo izgubljeno vrijeme.

– Čim sam ugledala na kuverti logo Ipsosa, pomislila sam ‘jao, još jedna dosadna anketa’. Reda radi, otvorila sam kuvertu, a iz nje je počeo izlijetati novac! Mislila sam da se netko zeza ili da su novčanice lažne, ali onda sam i pročitala da mi zapravo plaćaju za izdvojeno vrijeme kod ispunjavanja anketa. Nevjerojatno! Ovo je neki anketni pro level – prepričava nam čitateljica svoje čuđenje pri dobivanju te zanimljive omotnice.

Hoće li ispuniti anketu, kaže, još uvijek ne zna, iako sad kao da ima obvezu s obzirom da je primila novac na kućnu adresu. S druge strane, u Ipsosu, agenciji koja provodi istraživanje, kažu da bi im bilo drago da odgovori na anketu, a ako ne želi, novac ne treba vratiti. Ipak, poanta s novcem leži u činjenici da je prvi cilj takvog načina anketiranja provjeriti hoće li ljudi, kad dobiju novac, ispuniti anketu.

– Ovo je istraživanje novih metodologija. Inače dajemo neki mali poklon kao zahvalu što ljudi sudjeluju u istraživanju. To su obično vaučeri dm-a i Lidla, no ovaj put odlučili smo se na novac. Riječ je o simboličnom iznosu od 40 kuna, a za njegovu ‘donaciju’ dobili smo dozvolu Porezne uprave. Zapravo eksperimentiramo jer želimo vidjeti koliki će biti odaziv ljudi u grupama onih koji su dobili novac i onih koji nisu – objasnila nam je voditeljica istraživanja u Ipsosu Tatjana Petrović.

44061615_266933784013008_2805853828979621888_n

U istraživanje je, kaže, uključeno oko tisuću judi koji su zbunjeni i nepovjerljivi. Inače, anketiranje se provodi u Njemačkoj, Portugalu i Hrvatskoj, a tema je demografija koja je drugi cilj anketiranja.

– Prosječan ‘response rate’, odnosno odaziv na ankete je 30 posto, a sada nas zanima kako će to biti kada pošaljemo preporučeno pismo na adresu – istaknula je Petrović.

Pitanje je koliko će online anketa pojefitniti stvari jer terenske ankete su jako skupe zbog činjenice da morate platiti anketara i njegove putne troškove. U Portugalu i Njemačkoj ispitanici dobivaju pet eura, a u Hrvatskoj protuvrijednost tog novca, dakle 40 kuna, pojašnjava voditelj novog načina anketiranja zadužen za Hrvatsku, Ivan Čipin s katedre za demografiju Ekonomskog fakulteta u Hrvatskoj.

– U Europi je standard da se plaćaju ankete, pogotovo znanstvene, a uvjetne se plaćaju najviše, čak i do 100 kuna. Ideja je da se ispitanicima treba zahvaliti na izgubljenom vremenu. Zasad odaziv ide iznad naših očekivanja jer smo u par dana dobili 450 anketa, a očekivali smo ih tristotinjak. Nismo mogli pretpostaviti kako će ljudi reagirati. Evo, zovu novinare – rekao nam je Čipin.

No, ništa manje nije važan ni sadržaj ankete demografskog karaktera koji će pokazati kako točno žive hrvatske obitelji. Riječ je o vodećem međunarodnom istraživanju Generations&Gender Programmeu koje se svake tri godine na istom uzorku provodi u petnaestak europskih zemalja još od 2000. godine.

Ipak, oni koji ne odgovore online, prvo će dobiti dva pisma kao podsjetnik, a potom anketar ide na teren. Zapravo, za tih 40 kuna gotovo ćete sigurno odgovoriti na anketu…

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.