S navoza Kraljevice u korito Krke

FOTO Zaplovili ‘Visovac’ i ‘Miljevci’: Sunčani dan napunio baterije novih hrvatskih proizvoda na Krki



Foto: Josipa Živković

‘Visovac’ i ‘Miljevci’, dva nova katamarana na električni pogon u Nacionalnom parku ‘Krka’, predstavljeni su danas prvom plovidbom pod Roškim slapom. Novi elektrobrodovi vrijedni 5,8 milijuna kuna, nabavljeni u okviru projekta ‘Nepoznata Krka: skrivena blaga gornjeg i srednjeg toka rijeke Krke, izgrađeni su u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici.

– Ovo je početak elektrifikacije brodskog prometa na području Nacionalnog parka Krka i mi smo izrazito ponosni na naša dva nova broda. Dalmot je od potpisa ugovora u veljači 2019. godine uspio u roku od samo osam mjeseci isporučiti brodove. Imenima brodova željeli smo odati počast našim franjevcima i stanovnicima miljevačkog kraja. Šibensko-kninska županija je jedan od najsunčanijih krajeva Hrvatske, a naši brodovi na krovovima imaju solarne panele iz kojih će crpiti pogonsku energiju. Korištenjem obnovljivih izvora energije smanjujemo štetne emisije u okoliš – kazala je Nella Slavica, ravnateljica NP Krka.

Sve aktivnost Javne ustanove NP Krka usmjerene su upravo na implementaciju rješenja koja dugoročno utječu na očuvanje i zaštitu bioraznolikosti Krke.

– Sretni smo što konačno imamo elektro-brodove iz više razloga. Manje su opterećenje za prirodu uz manje uznemiravanje ptica i obalne vegetacije. Ovi brodovi ne stvaraju valove koji bi udaranjem u obale uništavali gnjezdilišta ptica. Ovo je iskorak i nadam se da će tih brodova biti više na cijelom toku Krke. Njima zatvaramo ciklus u kojem ljudi mogu doživjeti prirodu jer su ti brodovi tihi i uklopljivi, a s druge strane priroda može nesmetano obavljati svoje procese – istaknula je Gordana Goreta, voditeljica Službe stručne zaštite u NP Krka.

Suradnjom i ostvarenim projekto izgradnje katamarana na električni pogon posebno je zadovoljan Ivan Ivić, direktor i vlasnik kraljevičkog brodogradilišta.

– Ovo su nam prvi brodovi na elektro pogon koji su u potpunosti proizvod našeg brodogradilišta. Radili smo već hibridne brodove, a ovo je prvi put da radimo brod na elektro pogon. Naša firma iz Rijeke je napravila projekt, startali smo od nule i 90 posto je naša domaća pamet. Ova proizvodnja obogatila je višestoljetno iskustvo našeg brodogradilišta  – rekao je Ivić.

Katamarani su dugi četrnaest metara, široki 4,7 metara i prve izletnike će početi prevoziti već u travnju, kada se otvaraju svi sadržaji Parka. Svaki od brodova s dva člana posade moći će prevesti 50 putnika, a na palubi ima poseban prostor za smještaj dviju osoba u invalidskim kolicima.

– Ovo nam je prva službena probna plovidba, a mi smo već ranije odradili testne vožnje i u međuvremenu otklonili neke ‘dječje bolesti’ i konačno smo vrlo zadovoljni brodom. Maksimalna nosivost brodova je šest tona, maksimalna brzina je do osam čvorova, a servisna, odnosno željena brzina je oko pet čvorova. Svaki ima dva elektromotora instalirane snage po 25 kilowata, a za napajanje motora brinu baterije visoke tehnologije u kombinaciji sa soplarnom elektranom na krovu od koje dobijamo 16 sati autonomije vožnje. Za vrijeme oblačnih dana brod također može ploviti punih osam sati – naglasio je Robert Miletić, voditelj tehničke službe brodogradilišta Dalmont.

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.