Ulaganje od 35 milijuna kuna

HAC ne odustaje od povezivanja Poda s Dalmatinom: Još jedan ‘plus’ za rastuću zonu

Projekt izgradnje priključka Industrijske zone Podi na autocestu korona kriza nije zaustavila i Hrvatske autoceste raspisat će natječaj za izvođača radova u ovoj godini, potvrdili su za Šibenski portal iz Uprave tog državnog poduzeća.

– Obzirom na situaciju u proteklih nekoliko mjeseci, svi planirani projekti su neznatno prolongirani. Situacija u kojoj smo imali ‘lockdown’ brojnih institucija usporila je pripremu natječaja. Za javni poziv trebali smo odraditi još neke predradnje no nije bilo moguće kontaktirati nadležna ministarstva tako da će biti neznatnih odgoda – kazala nam je Kata Kuprešak, koordinatorica za odnose s javnošću u Upravi Hrvatskih autocesta.

Podsjetimo, natječaj za taj iznimno važan prometni pravac i novi čvor na Dalmatini, koji bi bio najkraća poveznica zone Podi s autocestom, Hrvatske autoceste prije epidemije planirale su raspisati u trećem tromjesečju ove godine koje je upravo počelo. Procijenjena vrijednost radova, prema Planu nabave HAC-a za ovu godinu, je 35 milijuna kuna, plus 900 tisuća kuna za nadzor i koordinaciju realizacije projekta, a planirani rok za izgradnju je 15 mjeseci.

– Natječaj za izvođača radova izgradnje priključka Industrijske zone Podi na autocestu po našem će planu sigurno biti objavljen u ovoj godini – rekla je Kuprešak.

Kako je Šibenski portal lani pisao, idejni projekt, u studenom prošle godine, za HAC je izradila tvrtka Rijekaprojekt i u njemu je istaknuto kako je zona Podi loše prometno povezana s autocestom, što može odbiti potencijalne ulagače u jednu od najboljih hrvatskih industrijskih zona.

Zona Podi prostire se na otprilike 550 hektara, a zapadni rub zone udaljen je od čvora Šibenik 7,4 kilometra, dok je istočni rub zone od čvora Vrpolje udaljen 3,5 kilometra. Stručnjaci su u elaboratu naglasili kako postojeće prometnice, koje povezuju zonu s autocestom, prolaze kroz naseljena mjesta, a put koji kamioni i šleperi moraju prijeći da bi došli do Poda, i s istočne i zapadne strane, dug je oko 13 kilometara. Stoga, smatraju kako je najefikasnije za razvoj zone sagraditi poseban čvor na autocesti.

Novi čvor Šibenik – Podi bit će na približno podjednakoj udaljenosti od čvorišta Šibenik i Vrpolje, odnosno 7,4 kilometra od čvora Šibenik i 7 kilometara od čvora Vrpolje. Postojeći nadvožnjak ‘Škugorove Staje – Modrići’ u svojim gabaritima zadavoljava uvjete za dvosmjerni promet svih vrsta vozila te će biti iskorišten kod formiranja novog čvorišta što će omogućiti gradnju paralelno s nesmetanim odvijanjem prometa na autocesti. Mogućnost gradnje bez prekidanja ili preusmjeravanja prometa autocestom pojeftinit će tako ukupnu cijenu radova.

Prije dva dana i Grad Šibenik je raspisao natječaj za izgradnju nove ceste s infrastrukturom koja će omogućiti širenje zone Podi na još 80 tisuća četvornih metara. U okviru tog natječaja je i hortikulturno uređenje, jedinstveno u Hrvatskoj. Sadnjom maslina, lavande i ružmarina na Podima će uz postojeću uljaru moći proraditi i destilerija eteričnih ulja. Također, Podi će dobiti i veliku trostranu reklamu vidljivu s autoceste pa će uz novi čvor i spojnu cestu šibenska Industrijska zona Podi postati još prepoznatljivija i prihvatljivija poduzetnicima koji žele u njoj poslovati.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.