Jadranska banka osigurala HPB-u šestu poziciju na tržištu. A planiraju i novo preuzimanje

Pripajanjem Jadranske banke u jednoj od najbrže provedenih bankarskih integracija u Hrvatskoj, Hrvatska poštanska banka dobila je novih 40 tisuća klijenata i sada premašuje brojku od 600 tisuća klijenata te ima 12 regionalnih centara, 58 poslovnica i najveću distributivnu mrežu za pružanje bankarskih usluga u Hrvatskoj.

U miraz HPB-u Jadranska banka donijela je, kako piše Poslovni dnevnik, i 3.000 tvrtki, te gotovo 1,5 milijardu kuna depozita štediša.  HPB-ova aktiva premašila je 23 milijarde kuna čime ta državna banka preskočila Addiko, čak i bez akvizicija, na šestoj poziciji na tržištu s udjelom od 5,5 posto.

Tomislav Vuić, predsjednik Uprave HPB-a ponosan je na tim koji je omogućio da HPB ostvari iskorak u srednjoj Dalmaciji u čijem razvoju Banka želi više sudjelovati i jačati tržišnu poziciju.

– Pripajanje Jadranske banke je važan korak u stvaranju jake banke u hrvatskom vlasništvu. Bogatiji smo za 40 tisuća klijenata i za važno iskustvo. Pojačali smo svoje prisustvo u Dalmaciji što nam je strateški cilj. Mi smo pokazali da možemo akvizirati drugu banku, možemo spojiti čak i veću od nas – kazao je Vuić.

Uspješno pripajanje Jadranske banke temelj je daljnjeg razvoja najveće banke u hrvatskom vlasništvu.

– Povjerenje koje su klijenti JABA-e iskazali nastavljajući poslovanje s HPB-om za nas je najveće zadovoljstvo, a imamo povećanje u svim segmentima – stanovništvu, poduzetništvu i lokalnoj samoupravi. Proces integracije za sve nas je bio veliki izazov nakon kojeg imamo uvjete kao jedna banka biti još konkurentniji na tržištu – rekao je Domagoj Karadjole, član Uprave HPB-a.

Jadranskoj banci je nakon sanacije bio potreban vlasnik spreman omogućiti nastavak poslovanja, a na pripajanju, kojim je kormilario Mato Filipović na poziciji predsjednika Uprave, radilo je stotinjak ljudi.

– Cilj je bio omogućiti opstanak JABA-e pod krovom najveće banke u hrvatskom vlasništvu i stvoriti uvjete za nastavak jačanja tržišnog položaja HPB-a. U Šibeniku smo osnovali jedan od najvećih HPB-ovih regionalnih centara koji će voditi poslovanje u Šibensko-kninskoj županiji. Kako bi se zadržao što veći broj radnih mjesta, HPB je decentralizirala dio funkcija tako da, uz zaposlenike Regionalnog centra, u Šibeniku nastavljaju raditi i zaposlenici u drugim sektorima – rekao je Mato Filipović, čelnik Jadranske banke u proteklih osam mjeseci.

Sanacija Jadranske banke procjenjena je na oko 560 milijuna kuna. Potom ju je država stavila na prodaju tražeći inicijalno 50 milijuna kuna, no interes je pokazao jedino HPB koji je na koncu platio oko 12 milijuna kuna i odmah dokapitalizirao sa 110 milijuna kuna.

– Ovaj nas je uspjeh ohrabrio na putu stvaranja digitalne banke”, naglasio je Mladen Mrvelj, član Uprave HPB-a odgovoran za Informatiku te dodao da je Banka po nekim uslugama ispred konkurencije i da određeni digitalni proizvodi predstavljaju inovacije na hrvatskom tržištu.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.