Koliko baciš smeća, toliko ćeš platiti: Šef Čistoće detaljno pojašnjava novi način sakupljanja i naplate otpada

Proteklih dana mnogo se bure podignulo u vezi odvajanja otpada i kupovine kanti za smeće, kao i povećanih računa za smeće. Posljednja u nizu takvih primjedbi koji su stigli na adresu naše redakcije je slučaj na Meterizama gdje građani već drugi dan nemaju kante za smeće, iako im je rečeno da će im se kante prebaciti u smećarnicu u zgradi.

Novica Ljubičić, direktor Gradske čistoće, kaže nam da je ta gradska firma u postupku za nabavu kanti od 120 do 240 litara za kuće. Oni građani, koji nemaju kantu, mogu kod njih preuzeti uredno očišćenu rabljenu kantu.

– Kad završi nabava, u idućih dvadesetak dana, svi će besplatno dobiti nove kante, opremljene sa čipom i bar kodom. Onu, koju privremeno damo na korištenje, ćemo povući nazad. Dakle, svako kućanstvo, odnosno u ovom slučaju kuća, imat će do jeseni tri kante. Jednu za komunalni otpad, jednu za papir i jednu za korisni otpad. Sve će to financirati Gradska čistoća i Grad Šibenik, vlastitim sredstvima i Fondovima – objašanjava potanko Ljubičić.

Po pitanju zgrada pojavlju se problemi, ističe šef Gradske čistoće. Naime, neki ljudi nekontrolirano nose otpad u spremnike ispred zgrada, koji ne pripada tim zgradama.

– To nam se događa tijekom noći gdje ne znamo tko dovozi i tko odlaže taj otpad. Tako smo na Meterizama promijenili mjesta spremnika da bi onemogućili nekontrolirano odlaganje otpada. Daljni plan nam je u stambenim zgradama u dogovoru sa suvlasnicima zgrada i u njihovom interesu, u kojima postoje predviđeni prostori za spremnike za otpad, spremnike s ulica povući u te prostore i onemogućiti nekontrolirano odlaganje – objašnjava Ljubičić.

Što se tiče zgrada, stanari će u blizini svojih stambenih zgrada imati takozvane ‘zelene otoke’ gdje će moći izdvajati korisni otpad iz komunalnog i tako smanjiti volumen komunalnog otpada i plaćati manju cijenu.

Dakle, odvoz komunalnog otpada će se plaćati po volumenu predanog otpada, a korisnog otpada, u što spada papir, staklo, metal, plastika, neće se naplaćivati.

– Gradska čistoća će, sukladno svom rasporedu sakupljanja otpada preko čipova i bar kodova ugrađenim na spremnicima, prilikom preuzimanja otpada, od svakog korisnika usluge očitati volumen preuzetog otpada. Tako će onaj koji preda više otpada platiti višu cijenu, a onaj tko uredno razdvaja korisni otpad, plaćat će, naravno, nižu cijenu – napominje Ljubičić.

Kada u potpunosti zaživi sustav sakupljanja otpada, korisnici usluga više neće dobivati račune unaprijed, već će račun dobiti nakon izvršene usluge za prethodni mjesec.

Praktički, koliko smeća bacite, toliko ćete i platiti, dodaje Ljubičić. Naravno, postojat će fiksni dio koji je potreban za održivost sustava, a varijabilnim dijelom građane će navesti da razvrstavaju otpad. I tako sebi smanje mjesečne račune.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.