Više

    NCP dobar Norvežanima, ali Jadroliniji nije: ‘Ovo je odličan primjer promašene ekonomske politike’

     

    Jadrolinijina nabava dva nova i dva rabljena katamarana, sveukupno vrijedna 282 milijuna kuna, podignula je dosta prašine u medijima posljednjih dana zbog nepovoljnog natječaja za hrvatske brodograditelje. Naime, natječaj je objavljen 10. siječnja ove godine, a rok isporuke za prvi katamaran je 17. srpnja, dok je za drugi 31. prosinca. Zato je i stiglo 10 ponuda triju proizvođača iz inozemstva, a nitko od hrvatskih graditelja brodova nije se javio pa ni šibenski NCP koji je dosad proizveo čak sedamdesetak sličnih katamarana.

    Naposljetku će katamarane graditi nizoemski škver Damen jer je, kako ističe predsjednik Uprave NCP grupe Roko Vuletić, rok za isporuku brodova jednostavno prekratak.

    – Pod pretpostavkom da netko od domaćih brodogradilišta ima gotovu projektno–tehničku dokumentaciju, gradnja broda duljine preko 40 metara zahtijevala bi rok od barem devet mjeseci nakon narudžbe materijala. Iz uvjeta je razvidno da je namjera naručitelja zapravo bila kupiti gotovi proizvod od unaprijed poznatog dobavljača, koji ima spreman brod u određenoj fazi gradnje – javio nam se preko e-maila Vuletić.

    Žao im je, piše, da Jadrolinija kao nacionalni brodar, koja veliku većinu svojih prihoda ostvaruje preko subvencija iz državnog proračuna, nije dala šansu domaćim brodogradilištima od kojih su barem dva, Tehnomot Pula i NCP Šibenik, visoko specijalizirana za gradnju brodova u aluminiju.

    – NCP je dosad isporučio preko 70 aluminijskih katamarana za norveškog klijenta, a proizvod je visoko ocijenjen na međunarodnom tržištu marikulture. Nije mi jasno kako smo dobri za Norvešku, koja je najbogatija država svijeta i može birati od koga će kupovati, a nismo dovoljno dobri za domaćeg nacionalnog brodara u čijem financiranju putem poreza i doprinosa i sami sudjelujemo – pita se Vuletić.

    Gradnja putničkog broda za domaćeg brodara pored direktnog prihoda, značilo bi im, veli, i kao dobra referenca za izlazak na treća tržišta.

    – Ovo je odličan primjer potpuno promašene ekonomske politike, kada se čak i proizvod koji definitivno možemo nabaviti na domaćem tržištu i to po znatno konkurentnijoj cijeni kupuje iz državnog proračuna od stranih firmi. I onda se čudimo zašto nam radnici odlaze u inozemstvo raditi. Zato što siromašna Hrvatska šalje svoj novac njihovim brodogradilištima! Ova odluka posebno čudi jer s Jadolinijom dobro surađujemo na poslovima remonta flote te dobivamo izvrsne recenzije za kvalitetu radova od njihovih tehničkih predstavnika – naglasio je Vuletić.

    Inače, Jadrolinija je već početkom veljače donijela odluku. Kako smo napisali, dva katamarana gradit će nizozemski Damen, a rabljene katamarane, hrvatskom brodaru isporučit će TB Shipyards, također Nizozemci.

    Iz Jadrolinije su za Jutarnji list poručili kako su svjesni da hrvatska brodogradilišta dosad nisu izrađivala brze aluminijske brodove te su dodali da izravno sudjeluju u realizaciji hrvatske turističke ponude zbog čega funkcioniranje njihove flote mora biti besprijekorno, a to onda zahtijeva modernizaciju.

    Odgovaraju i na upit o kratkoći rokova.

    – S obzirom na trenutačno stanje brzobrodske flote i zahtjeve tržišta, pokušali smo pribaviti ponude dostupne na tržištu. Dodatno, Jadroliniji je radi ispunjenja koncesijskih ugovora i potrebe osiguravanja zamjenskih brodova u svakom trenutku, potrebna ubrzana obnova brzobrodske flote – ističu u Jadroliniji.

    Poručuju kako su obveznici međunarodne javne nabave te kako su s domaćim brodograditeljima razgovarali o obnovi flote, i one brzobrodske, ali u dužim rokovima i u budućnosti.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    U Katoličkoj školi Šibenik u subotu, 27. travnja...

    Biskupijski susret mladih bit će održan u subotu, 27. travnja u 9 sati u prostorima Katoličke škole u Šibeniku pod geslom 'Raduj se za...

    Gradu Drnišu odobren projekt SUSTOUR

    Projekt SUSTOUR – 'Sustainable tourism for local development', koji je Grad Drniš kao vodeći partner prijavio na 1. poziv u okviru programa Interreg VI-A...

    Gradu Šibeniku ponovno uručen certifikat ‘Grad za mlade’

    Grad Šibenik će i u narednom razdoblju, odnosno od 2024. do 2027., nositi prestižni certifikat 'Grad za mlade', a jučer je u Zagrebu održana...

    Delegacija iz Albanije posjetila zonu Podi, CGO Bikarac...

    Izaslanstvo albanskog grada Pogradeca na čelu s gradonačelnikom Ilirijem Xhakollijem, koje od srijedi boravi u službenom posjetu gradu Šibeniku, obišlo je danas Poduzetničku zonu...

    NAJNOVIJE

    U Katoličkoj školi Šibenik u subotu, 27. travnja Biskupijski susret mladih

    Biskupijski susret mladih bit će održan u subotu, 27. travnja u 9 sati u prostorima Katoličke škole u Šibeniku pod geslom 'Raduj se za...

    Gradu Drnišu odobren projekt SUSTOUR

    Projekt SUSTOUR – 'Sustainable tourism for local development', koji je Grad Drniš kao vodeći partner prijavio na 1. poziv u okviru programa Interreg VI-A...

    Gradu Šibeniku ponovno uručen certifikat ‘Grad za mlade’

    Grad Šibenik će i u narednom razdoblju, odnosno od 2024. do 2027., nositi prestižni certifikat 'Grad za mlade', a jučer je u Zagrebu održana...

    Delegacija iz Albanije posjetila zonu Podi, CGO Bikarac i Centar za nove tehnologije Trokut

    Izaslanstvo albanskog grada Pogradeca na čelu s gradonačelnikom Ilirijem Xhakollijem, koje od srijedi boravi u službenom posjetu gradu Šibeniku, obišlo je danas Poduzetničku zonu...