Domaći gosti i dalje su najbrojniji

Nisu svi Nijemci u Turskoj: Županija u prvom polugodištu u turističkom plusu

Polugodišnji turistički rezultati Šibensko-kninske županije u okvirima su predviđanja, odnosno bilježimo blagi rast broja noćenja i dolazaka gostiju, a i trajanje boravka produljeno je na nešto više od četiri dana. Domaćih je gostiju najviše, a tradicionalno najbrojniji strani gosti su Nijemci.

– Unatoč komentarima kako sezona do sada nije dovoljno dobro krenula, mi smo u očekivanom blagom povećanju. U prvih šest mjeseci broj gostiju veći je nego lani za 4,7 posto, a noćenja su na prošlogodišnjoj razini s blagim porastom od 0,4 posto – kaže Željana Šikić, direktorica ureda Turističke zajednice Šibensko-kninske županije.

Šibenik u prvom polugodištu bilježi rast broja gostiju za skoro 10 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine uz broj noćenja veći za oko dva posto.

– I Vodice bilježe skoro 10 posto više turista nego lani u prvih šest mjeseci, a ostvareno je 3,4 posto više noćenja. Moram reći kako su nam sve turističke zajednice u blagom plusu s izuzetkom Primoštena koji bilježi pet posto manje noćenja i Rogoznice koja je u minusu za dva posto. Riječ je o brojkama do kraja lipnja, a tek sada slijedi glavni dio turističke sezone. Puno realnija slika može se sagledati tek u rujnu kada odradimo srpanj i kolovoz, koji su, unatoč svim našim nastojanjima na proširenje sezone, još uvijek udarni turistički mjeseci – rekla je Šikić.

Bombardiranje informacijama kako su iznajmljivači nezadovoljni sezonom i kako je puno kreveta prazno, sudeći po turističkim plusevima, nisu realna. Šikić ističe kako i hotelski kapaciteti ove sezone bilježe rast broja dolazaka i noćenja, a osobito je to vidljivo u kampovima unatoč meteorološki nezahvalnom svibnju.

– U obiteljskom smještaju je vidljiv simboličan pad, ali to ne mogu pripisati realnoj slici, jer kod iznajmljivača zna izostati pokoja prijava gostiju. Riječ je o paušalcima u plaćanju boravišne pristojbe, pa često misle da nisu obvezni prijaviti baš svakog gosta u eVisitor. Za ukupni rast turističkog prometa presudni su, ipak, hotelski kreveti, a ne obiteljski smještaj. Mi nastojimo taj veliki udio privatnih kreveta u ukupnim kapacitetima županije nastojimo pretvoriti u prednost. Zato i provodimo projekt ‘Like home’ u kojem stavljamo naglasak na gostoljubivost smještaja kod domaćina. Hotelski smještaj sa svim dodatnim sadržajima, presudan je za rast turističkog prometa jer omogućava produljenje turističke sezone na cijelu godinu. Upravo to nam je intencija. Ne želimo povećavati broj dolazaka, noćenja i kreveta u srpnju i kolovozu, već širiti dolaske na mjesece prije i poslije – pojašnjava Šikić.

Domaći gosti i dalje su najbrojniji u Šibensko-kninskoj županije i zadnjih nekoliko godina njihov je broj u značajnom rastu.

– Ove godine u dolascima je 14,6 posto više domaćih gostiju i ostvarili su 3,7 posto više noćenja. Iza Hrvatske, naše najvjernije tržište je Njemačka odakle nam je stiglo šest posto više gostiju, a ostvarili su čak 10,6 posto više noćenja nego u lanjskom prvom polugodištu. Treći po brojnosti su Poljaci koji ove godine bilježe pad i bit će potrebno analizirati zbog čega se to dogodilo. Ukupno smo zadovoljni s našim top tržištima – zaključuje Šikić.

Turistički promet u lipnju također bilježi rast, u dolascima 2,4 posto, a broj noćenja je oko jedan i pol posto veći nego u lipnju prošle godine.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.