Podi će konačno biti direktno povezani s autocestom. HAC uskoro gradi novi čvor vrijedan 42 milijuna kuna

Industrijska zona Podi dobit će izravan spoj na autocestu A1, vrijedan 42 milijuna kuna, koji će u potpunosti financirati Hrvatske autoceste (HAC). Potvrdili su nam to u državnom cestarskom poduzeću te istaknuli kako će gradnja čvora početi u drugoj polovici 2020., a bit će dovršena 2022. godine.

– Izgradnja čvora koji će se zvati Šibenik-Podi sa spojnim cestama omogućit će spajanje Poslovne zone Podi i šireg područja na autocestu. S gradnjom ćemo početi nakon ishođenja potrebnih dozvola, što će biti za otprilike godinu dana – istaknuli su u Hrvatskim autocestama.

Upravo zbog tog razloga HAC je od tvrtke Rijekaprojekt naručio idejni projekt koji je bio gotov u studenom prošle godine. U njemu je istaknuto kako je zona Podi loše prometno povezana s autocestom, što može odbiti potencijalne ulagače u jednu od najboljih hrvatskih industrijskih zona. Zona Podi prostire se na otprilike 550 hektara, a zapadni rub zone udaljen je od čvora Šibenik 7,4 kilometra, dok je istočni rub zone od čvora Vrpolje udaljen 3,5 kilometra.

Novi čvor – novi investitori

Stručnjaci su u elaboratu naglasili kako postojeće prometnice, koje povezuju zonu s autocestom, prolaze kroz naseljena mjesta, a put koji kamioni i šleperi moraju prijeći da bi došli do Poda, i s istočne i zapadne strane, dug je oko 13 kilometara. Stoga, smatraju kako je najefikasnije za razvoj zone sagraditi poseban čvor na autocesti s čime se u potpunosti slaže i direktor Industrijske zone Podi Jakov Terzanović.

– Ne treba puno govoriti o tome koliko je zoni Podi potreban izravan izlaz s autoceste. Evo, dat ću vam primjer. Tek su počeli razgovori s dvije tvrtke koje bi prebacile svoju proizvodnju u našu zonu, a na oba razgovora je spomenut eventualni priključak s autoputa. Riječ je o tvrtkama koje na godišnjoj razini imaju više stotina dolazaka i odlazaka kamiona, a njima svaki kilometar znači. Da ne govorim o vremenu i sigurnosti prometovanja… Novi čvor definitivno može doprinijeti dolasku novih investitora u Šibenik – naglasio je Terzanović.

Na Podima su, podsjeća direktor, u tijeku veliki infrastrukturni radovi jer se zona spaja na odvodnju. Dodatno se zahuktala i plinofikacija zone koja bi također privlačila investitore na Pode jer je plin jedan od najjeftinijih energenata, posebice za industriju.

– Vrlo brzo ćemo imati kompletirane i spremne terene za prihvaćanje investitora koji traže terene svih veličina. Nedavno smo potpisali i ugovor za izgradnju novog dijela infrastrukture i kompletnog uređenja hortikulture. Stavit ćemo i veliki ‘billboard’ koji će se vidjeti s autoceste – kazao nam je direktor zone Podi.

Isplatilo se lobiranje

Šibenski gradonačelnik Željko Burić iznimno je zadovoljan budućom investicijom, a kazao nam je i kako njegova administracija nikad nije prestala lobirati i raditi na tome da se šibenskoj industrijskoj zoni osigura direktan pristup s autoceste.

– Novi čvor će zaista biti šlag na toru uz kolektorski sustav i plinofikaciju. Broj poduzetnika i firmi kontinuirano raste, a time i broj zaposlenika. Spoj će zaista zoni Podi, ali i Šibeniku, dati dodatan impuls za razvoj – poručio je gradonačelnik Burić.

Inače, na Podima je trenutačno smješteno 40 firmi s nešto više od 1300 zaposlenih.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.