Puno je slađa od liše, pomaže u dobivanju brončanog tena i skidanju kilograma

Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Oni koji ‘malo dulje pamte’ sjetit će se cata krastača kojih je običavalo biti na šibenskoj tržnici u popriličnim količinama, a već desetak godina nema ih za vidjeti. Cate krastače pojavile su se ponovno na pijaci, a prodavači kažu kako im je teško očuvati sjeme te kako su ukusnije od onih glađe kore.

– Cata krastača bila je u svoje vrime glavna u Donjen poju, puno slađa od liše cate – piše Ivo Jakovljević u svom ‘Velikom rječniku šibenskih riči’.

Autor ovih redaka dobro pamti marendu s didom koji bi ‘iskriža’ catu na kockice, posolio, a sebi i popaprio pa su nam obojici vrući ljetni dani lakše padali. U novije vrijeme delicijom se smatra kombinacija hladne i sočne cate s pršutom. Ako i niste ljubitelj cate pa preferirate čentrun, trebali bi pročitati što propuštate nekonzumacijom cate.

Cata ili dinja sadrži fosfor, kalcij, kalij, magnezij i vitamine. Zahvaljujući visokom sadržaju vode (oko 88%), niskom sadržaju šećera (oko 11%) i ugodnom mirisu i ukusu, idealno je ljetno osvježenje. Kalij i voda iz dinje potiču rad bubrega, a ovi slatki plodovi, koji spadaju u skupinu tikvenjača, pomažu reguliranju tlaka, zbog vlakana koje sadrže olakšavaju probavu i ublažavaju nadutost. Snažni antioksidansi koje dinja sadrži, vitamin C i beta-karoten, pomažu očuvanju zdrave kože i nastanku preplanulog tena u ljetnim mjesecima.

Ako imate problema s viškom kilograma, dinja je idealan izbor u vrućim ljetnim danima jer nutrijenti u ovom plodu mogu pomoći pri mršavljenju regulirajući probavu i potpomažući eliminaciju toksina iz organizma, a vlakni su ‘zaslužni’ za dugotrajniji osjećaj sitosti. Dvije šalilce sjeckane dinje dovoljno je pojesti na dan, preporučuju nutricionisti, a u toj količini dinja sadrži samo 120 kalorija pa je jedite bez grižnje savjesti.

Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Juha od rashlađene dinje

Sastojci: 1 zrela dinja (srednje veličine), 2 žlice limunovog soka, ¼ žličice soli, ¼ žličice svježe mljevenog papra, ¼ žličice ribanog muškatnog oraščića, ½ šalice soka od jabuke ili naranče

Priprema: Oljuštite dinju, izvadite joj koštice i narežite je na komade. U multipraktiku usitnite dinju zajedno s limunovim sokom, muškatnim oraščićem i paprom. Posolite i dodajte malo soka od rajčice ili jabuke. Juhu hladite u hladnjaku oko dva sata i služite je hladnu.

Naslovna fotografija: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.