Turizam županije blizu maksimuma: Bolje ne može bez novih kapaciteta i izvansezonske ponude

Od početka godine do kraja listopada u Šibensko-kninskoj županiji boravila su 1.070.982 gosta što je 3,5 posto više nego u istom razdoblju lani, a s ostvarenih 7,1 milijun noćenja na prošlogodišnjoj smo razini. Takav rezultat u skladu je s predviđanjima županijske Turističke zajednice koja u više od 18 tisuća objekata ima evidentirano skoro 121 tisuću turističkih kreveta.

– Prošle godine smo imali veliko povećanje, a u ovoj godini pad broja nautičara za oko tri post, vrlo vjerojatno zbog povećanih cijena boravka u našim lukama. Kampovi su u malom padu, a hoteli bilježe rast u dolascima od 8,37 posto i u noćenjima 4,82 posto. I privatni smještaj bilježi rast unatoč činjenici da su neki bili manje popunjeni nego prošle godine, ali sve je to posljedica rasta broja apartmana, kaže Željana Šikić, direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije.

U našoj županiji i dalje su najbrojniji domaći gosti čiji broj raste za oko sedam posto, koliko je povećanje i broja gostiju iz Njemačke. Slijede ih Poljaci s padom od četiri posto, potom Slovenci s rastom od dva posto, pa Česi, Austrijanci i Slovaci. Vodice i Šibenik i dalje su dvije vodeće destinacije u županiji i ostvaruju po skoro milijun i pol noćenja uz rast broja gostiju od oko pet posto.

riva turisti

– Prošle godine, kada sam radila plan za ovu godinu, planirala sam rast od 1,5 do dva posto. Nerealno bi bilo očekivati da se nastave povećanja od desetak i više posto jer mi još glavninu turističkog prometa ostvarujemo u špici sezone i za velika povećanja trebali bi i smještajni kapaciteti strašno rasti. Upravo zato nam i sezona ostaje na lanjskim brojkama. Na području županije nije bilo značajnijih povećanja smještajnih  kapaciteta s izuzetkom simboličnog rasta u samom Šibeniku, pojašnjava Šikić.

Želja svih turističkih djelatnika je da postojeći kapaciteti budu bolje popunjeni u predsezoni i posezoni kada nas najviše posjećuju turisti s dalekih tržišta. Stalno raste broj gostiju iz Koreje, Tajlanda i Tajvana, Kina još ima male brojke, ali i rast od 60 posto.

– Za ostvarivanje tog cilja treba nuditi kvalitetan smještaj, kvalitetne događaje i pakete proizvoda. Sva naša turistička mjesta oko Šibenika prate generalni županijski trend odmorišnih destinacija i okrenutosti nama uobičajenim tržištima koja su nam primarna i u turističkoj promidžbi. Riječ je o Njemačkoj, Sloveniji, Austriji, Slovačkoj i Poljskoj, dok Šibenik ima drugačiju strukturu gostiju zbog specifične ponude, napominje Šikić.

zeljana-sikic1

Šibenska rivijera, u pripremi sljedeće sezone, bit će predstavljena na svim sajmovina na koje kao glavni izlagač ide Hrvatska turistička zajednica.

– Mišljenja smo da bi na neki tržištima morali biti dio velikog nacionalnog brenda, ali ćemo ići i na nekoliko specijaliziranih sajmova, poput sajmova aktivnog karaktera gdje predstavljamo ponudu cikloturizma. Idemo sljedeće godine i na veliki sajam UNESCO gradova, a predstavit ćemo se i na tržištu dalekog istoka, na sajmovima u Seulu i Tokiju, a kroz organizaciju radionica moguće je da se predstavimo i velikom tržištu Kine, najavljuje Željana Šikić.

željana šikić

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.