Vozači, oprez: Na cesti ima i većih opasnosti od leda i ulja

Ilustracija/Arhiva

Jesen i vlažno lišće donose nevolje za vozače automobila. Kako je kazao prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal, dovoljno je da jedan kotač naiđe na vlažno lišće i automobil će napraviti piruetu, što će produžiti zaustavni put. Svake godine se dogodi desetak teških nesreća zbog nakupina lišća na asfaltu, a najopasnije je doba početak studenog, za vlažnog vremena.

Nakupine vlažnog lišća na kolniku mogu biti opasne poput ulja ili poledice, a vozna svojstva pogoršava i suho lišće. Treba biti posebno oprezan na cestama koje se neredovito čiste, te u blizini pješačkih prijelaza i oštrih zavoja. Zbog toga je u vožnji potrebno povećati razmak od vozila ispred, te izbjegavati velike brzine i nagle manevre.

Već nekoliko navlaženih listova može osjetno produžiti zaustavni put i izazvati zanošenje. Posebice su opasne noći i vlažna jutra. U gradu su problemi manji, jer komunalna služba redovito čisti ulice. Na prigradskim se ulicama i izvan većih naselja razgaženo lišće često dugo zadržava na kolniku. U svakom slučaju u predstojećim tjednima valja pripaziti i na ovu ‘elementarnu nepogodu’ te voziti znatno sporije i opreznije.

Iako zvuči čudno, lišće može ubrzati hrđanje automobila. Nakupine lišća u žljebovima ispod haube ili blatobrana zadržavaju vlagu, a mogu i zatvoriti odvodne kanale. Tada vlaga duže zaostaje u unutrašnjosti karoserije, što pogoduje stvaranju hrđe. Lišće može ući u ventilacijske otvore i otežati provjetravanje. Često se zadržava ispred hladnjaka, a može i poremetiti rad ventilatora.

Lišće može biti neugodno i na limu. Ako za vlažna vremena duže ostane na površini, mogu ostati neugodne mrlje. Zbog toga treba uklanjati lišće s automobila. Prilikom pranja treba pregledati i temeljito očistiti sve žljebove i mjesta na kojima se lišće zadržava, zaključuje Marušić.

(FOTO Ilustracija/arhiva)

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.