Stanje na hrvatskim cestama: Pijani i bez vozačkih dozvola

Foto: ilustracija

Goran Višnjić (14) preminuo je u nedjelju ujutro u požeškoj bolnici. Na njega i njegova prijatelja Nebojšu Karagača (16) prije tjedan dana je naletio susjed (34).

Goranu je prešao preko prsnog koša, a Nebojšu je odbacio u polje. Nije stao da im pomogne. Odvezao se kući. Policija ga je ubrzo locirala. Imao je 1,88 promila alkohola u krvi. Nikad nije položio vozački.

Bez vozačke skrivio nesreću kod Šibenika

I muškarac (52) iz Šibenika nikada nije položio vozački. On je u subotu sjeo u svoj Seat, dok je vozio cestom, prešao preko dvije pune linije u suprotni smjer i zabio se u Golf obitelji Rudan, koju su iz zgnječena automobila izvukli vatrogasci.

Unatoč brzoj liječničkoj intervenciji, vozač Golfa Zdravko Rudan preminuo je u Općoj bolnici Šibenik. Njegova supruga Bepina, oporavlja se u istoj bolnici dok je njihov 14-godišnji sin prevezen u KBC Split.

Vozač Seata također leži u šibenskoj bolnici, kad se oporavi, odgovarat će za kazneno djelo izazivanja prometne nesreće sa smrtnom posljedicom.

Kako smo neslužbeno doznali, bez dokumenata vozi posljednjih 10 godina. Svaki put kad su ga policajci zaustavili, ispisali bi mu prekršajnu prijavu i isključili ga iz prometa. On bi platio kaznu i nastavio po starom. Policija je tu bila nemoćna.

Zabrana vožnje može se izreći doživotno

Da vlasti ne mare pretjerano za takve “vozače”, svjedoči i podatak da Ministarstvo pravosuđa nema podatke koliko su izrekli doživotne zabrane upravljanja motornim vozilima.

– U tijeku je implementacija izvješća koje će moći pokazati broj i vrstu izrečenih mjera – napisali su nam u Ministarstvu pravosuđa.

Naime, prema članku 72. Kaznenog zakona, sigurnosna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom može se izreći doživotno. Uvjet za to je da vozač, nakon privremene zabrane, nastavlja kršiti prometne propise. Odluku o tome mora donijeti sud. Ipak, ona se može i ukinuti pet godina od početka trajanja. Sve što kažnjenik treba je preko odvjetnika zatražiti njeno ukidanje jer više “ne postoji” opasnost da će vozač napraviti novo kazneno djelo. Koliko su suci strogi te oslobađaju li osuđene vozače od takvih zabrana, nismo mogli doznati jer sve ovisi o volji sudaca.

Samo dvojici zabranili vožnju do kraja života

Iz Ministarstva dodaju da takav čovjek mora ponovno položiti vozački, ali prema navedenim nesrećama to uopće nije uvjet da ljudi sjednu za volan.
 Zasad su javnosti poznata samo dva domaća slučaja da je vozačima doživotno zabranjeno voziti. Prvi koji je dobio takvu kaznu je Drago Lovrić (48). Godine 2007. jurio je sisačkim cestama 130 kilometara na sat. S 2,19 promila alkohola u krvi udario je u Golf tek vjenčanih Marijana i Arijanu Gavran. Lovrić nije imao vozačku dozvolu, a na sudu je priznao da je za volanom bio od svoje 18. godine. Četiri godine proveo je iza rešetaka.
 Drugi kažnjeni jeBožidar Celjak koji je 2010. pogazio tri žene od kojih je jedna umrla. U krvi je imao 1,47 promila alkohola i nije stao kako bi im pomogao. Tri godine ranije pogazio je i usmrtio susjeda Stjepana Huisa. Osuđen je na 6,5 godina.

Današnja statistika poginulih na cestama se smanjuje u odnosu prema prošlim godinama. Godine 2014. na cestama je život izgubilo 308 sugrađana. Deset godina prije taj je broj bio dvostruko veći, ali to nikako ne može, niti neće utješiti obitelji stradalih. Pogotovo jer su mnogi od tih života, da su kazne teže, mogli biti spašeni.

Nakon što se otrijeznio policija ga je pustila kući

Ubio je dijete. On je sad slobodan, a zamislite kako je tim roditeljima, kazali su nam stanovnici Antunovca kraj Požege. Teško su primili vijest da je sumještanin Goran Višnjić (14) preminuo u bolnici.

Podsjetimo, on se s prijateljem Nebojšom Karagaćom (16) prošle nedjelje vraćao biciklima s igrališta u Trenkovu kući. Bez upaljenih svjetala i s 1,88 promila alkohola u krvi pregazio ih je 34-godišnjak i pobjegao. Dječake je Hitna pomoć odvezla u Opću županijsku bolnicu u Požegi. Liječnici su obitelji rekli da su izgledi da Goran preživi jako mali. Cijelo vrijeme bio je u komi i spojen na aparate, no njegovo tijelo to nije izdržalo. Kako doznajemo, to je drugi sin obitelji Višnjić koji je stradao u prometu. Prije 20-ak godina, u prometu je poginuo i prvi sin. Mještani su ljutiti na sustav jer je krivac na slobodi, vide ga da i dalje pije, a smatraju da je opasan i da treba u zatvor.

‘U zatvor idu samo pijani. Oni trijezni dobiju tek uvjetne’

Nakon što policija podnese kaznenu prijavu protiv vozača, prestaju stizati sve informacije. Kazneni sudovi ne javljaju jesu li prihvatili ili odbacili optužbe, kazao jeNebojša Čelica, predsjednik Udruge obitelji stradalih u prometu.

Prema njihovoj procjeni, gotovo 70 posto vozača, kojima je krivnja dokazana, dobije samo uvjetne kazne ili moraju raditi neko vrijeme za opće dobro. Odvjetnici krivnju smanjuju na broju dokaza protiv njihova klijenta ili se žale na loš policijski zapisnik.

– U zatvor idu u velikoj većini oni koji su vozili pijani, pa ljudi mogu dobiti poruku da trijezni imaju pravo nekom oduzeti život – žali se Čelica.

izvor:24sata

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.