Koncertni promotori, uključujući Škugora i Menigu, traže ostavku zamjenika ministrice kulture

Danas je u metropoli Lijepe Naše, u Zagrebu, održana konferencija za medije pod nazivom ‘Rock nije kultura’ u kojoj su sudjelovali članovi Udruge Promo (udruga koncertnih promotora, odnosno ispred inicijative udruge Promo stoje sljedeći koncertni organizatori i glazbeni klubovi: INmusic festival, Vintage Industrial Bar, Tvornica kulture, Klub.Zagreb, Močvara, Žedno uho, Pozitivan ritam, Klub Palach, Distune Promotion, Seasplash festival, Multikultura, SuperUho festival, Outlook festival, Dimensions festival, Terraneo Festival, Dirty Old Festival).

Na konferenciji održanoj u prostorijama Tvornice kulture sudjelovala su i dva šibenska sina, koncertni promotori, organizatori različitih festivala koji dugi niz godina uživaju veliku podršku javnosti, odnosno publike, Mate Škugor i Vedran Meniga na kojoj su svi zajedno javno objasnili su sustav dodjele javnih sredstava u glazbenoj kulturi pri čemu je ključna činjenica da Ured za kulturu Grada Zagreba i Ministarstvo kulture imenuju članove Vijeća koji ocjenjuju predložene glazbene programe na natječaju za Javne potrebe u kulturi. Sastav imenovanih Vijeća za glazbu pokazuje da Ured za kulturu Grada Zagreba i Ministarstvo kulture imenuju isključivo osobe koje se bave reproduktivnom klasičnom glazbom i eventualno jazzom. Pri tome tzv. nominiranje članova Vijeća služi stvaranju privida demokratske procedure. Odgovorne osobe za održavanje ovakvog diskriminatornog sastava kulturnih Vijeća za glazbu su g. Tedi Lušetić, klarinetist, zamjenik pročelnika, ispred Ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i g. Berislav Šipuš, dirigent, zamjenik ministrice kulture ispred Ministarstva kulture. Istraživanje glazbenih potreba i preferencija javnosti.

PROTIVNO LOGICI I ZDRAVOM RAZUMU

meniga

– Osobno mi je i pomalo neugodno što se moramo okupljati i poduzimati ovakve inicijative. Istovremeno mi je isto tako poprilično neugodno komentirati situaciju koja je ovdje glavna tema, koja se u mom slučaju kosi s osnovama kućnog odgoja, kao i što se protivi razumu i logici općenito. Ukratko, još jedna u nizu onih koje, nažalost, vjerno predočavaju stanje u našoj zemlji, i u kojoj se javna sredstva u višemilijunskim iznosima u totalu i bez imalo srama dodijeljuju istim interesnim skupinama, onima koji su povlašteni, tj. koji su nešto ‘jednakiji’ od drugih. Ukoliko se danas tako olako ignoriraju stvarne potrebe uživalaca glazbe, i ukoliko je u pravnim odredbama iluzorno očekivati adekvatnu primjenu načela pravednosti, koristim priliku da uz sve što je danas rečeno u ime naše organizacije još jednom apeliram na sve odgovorne da pri odlukama u obzir počnu uzimati svoje zakonske i društvene odgovornosti. Istovremeno pozdravljam sve koji su popratili pressicu, a posebno sve iz udruge Promo, kojima skidam kapu da u ovom ludilu od života uz sve skupa još uspijevamo naći energiju, pokušavajući uspostaviti poštenija pravila igre jednaka za sve – izjavio je za Šibenski portal, Vedran Meniga, kreativni direktor Pozitivnog ritma, Šibenčanima možda poznatiji kao član kultne Nule.

Unatoč javnom interesu, Vijeća za glazbu pri Ministarstvu kulture i Gradu Zagrebu nerelevantno sufinanciraju samo klasičnu i jazz glazbu, čime ograničavaju pojam glazbe te diskriminiraju kvalitetne suvremene autorske glazbene oblike. Rezultati takvog sufinanciranja mogu se vidjeti iz objavljenih podataka u Strategiji kulturnog i kreativnog razvitka grada Zagreba, po kojima se vidi da se koncerata klasične glazbe u Zagrebu održi preko 500, dok se koncerata rock glazbe u Zagrebu održi oko 250, iako je potreba javnosti za rock koncertima četverostruko veća od javne potrebe za klasičnim koncertima. Vijeća za glazbu imaju savjetodavnu ulogu te su nadležne osobe u Uredu za kulturu i Ministarstvu kulture mogle ne prihvatiti njihove prijedloge kada su vidjeli da ne zadovoljavaju javni interes, no ocjene koje nisu u skladu s javnim interesom se prihvaćaju kao ocjene “struke” koje nitko ne bi smio dovoditi u pitanje. Jasno je da se u stvari radi o lobiju koji štiti uske interese, iako se radi o javnim sredstvima namijenjenima zadovoljavanju javnih potreba u kulturi. Ujedno, takva praksa je izrazito nedemokratska, jer zadovoljavanje interesa izrazito malog broja ljudi sredstvima drugih pripada vremenu feudalizma.

ZAHTJEV ZA OSTAVKOM

Zahtjev za opozivom g. Berislava Šipuša i g. Tedija Lušetića i postojećih Vijeća za glazbu Zbog toga udruga Promo koja okuplja organizatore koncerata kvalitetne suvremene autorske glazbe u Hrvatskoj zahtijeva od premijera g. Zorana Milanovića i ministrice kulture, te od zamjenice gradonačelnika Grada Zagreba gđe. Sandre Švaljek, opoziv navedenih Vijeća za glazbu i njima nadređene javne dužnosnike, g. Berislava Šipuša i g. Tedija Lušetića, jer su najodogovorniji za uzurpaciju javnog novca namijenjenog zadovoljavanju javnih potreba na odručju glazbe. Udruga Promo svjesna je da premijer i gradonačelnik nisu u mogućnosti imati uvid u sve detalje složenih sustava kojima upravljaju, no nakon javnog upozorenja na nepravilnosti očekujemo da, sukladno svojim odgovornostima, nepravilnosti u sustavu otklone.

rock nije kultura skugor

– Kako stvari stoje, očito ćemo morat pričekati 50, 60 godina da se na nas i naše djelovanje počne gledati kao na kulturno dobro’, promokomentirao je Mate Škugor, organizator SuperUho festivala i osnivač koncertne organizacije Žedno uho, prenosi Tporta.hr.

 

 

 

 

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.