Zbog manjeg ‘turističkog’ PDV-a, nećemo spuštati cijene

Ako ste nekim slučajem zbog najave o smanjenju PDV-a u turizmu mislili da u pojedinim kafićima više nećete piti kavu od 15 kuna ili da ćete jesti nešto jeftiniju pizzu, prevarili ste se. Naime, upućeni tvrde kako smanjenje PDV-a na uslužne djelatnosti sa sadašnjih 23 na 10 posto neće dovesti do smanjenja cijena, a veseliti nas može tek činjenica kako cijene neće rasti.

– Dosadašnja marža ugostitelje je dovela na rub egzistencije. Uostalom, cijene se u ugostiteljstvu godinama nisu dizale, dok se cijena hrane i ostalog iz dana u dan mijenjala. Možda, ipak, jedan dio ugostitelja odluči tu razliku nastalu zbog smanjenja PDV-a podijeliti s konzumentima te na koncu smanji cijenu, primjerice, mesa – ističe predsjednik Ceha ugostitelja Šibensko-kninske županije i sam dugogodišnji ugostitelj Joso Smolić. Hrvatska bi uvođenjem ‘turističkog’ poreza od 10 posto stala uz bok Italiji i Austriji, ali bi još uvijek ‘kaskala’ za Španjolskom, Maltom i Francuskom gdje taj namet iznosi osam, sedam, odnosno 5,5 posto.
Ne treba niti napominjati kako je najava novopečenog ministra turizma Veljka Ostojića o manjem PDV-u među ugostiteljima prihvaćena s oduševljenjem.

OBNOVIT ĆE UNUTRAŠNJOST RESTORANA

Ugostitelji će konačno moći ulagati u stvari koje su zbog recesije bili primorani odlagati pa će, konkretno, Smolić obnoviti interijer u svom restoranu ‘Peškarija’.

– Moći ću konačno ulagati u interijer ili marketing. Pomoći će mi i u edukaciji djelatnika jer svake godine plaćam obuku sezonaca kada je u pitanju zaštita na radu, sanitarna zaštita, itd. – otvoreno će ugostitelj. Osim ugostiteljima, manji PDV ozario je i lica šibenskih hotelijera. Manji nameti, međutim, niti njih neće primorati na smanjenje cijena, uvjeren je direktor šibenske Turističke zajednice Dino Karađole.

– Dolazim iz sektora hotelijerstva u kojem sam godinama radio pa znam koliko će im znači taj višak sredstava koji će im ostati. Pitanje je gdje će oni to preraspodijeliti, moje je mišljenje na plaće radnika i povećanje kvalitete usluga – uvjeren je Karađole. Viškovi bi, prema mišljenju šefa šibenskog TZ-a, trebali biti preusmjereni na račune radnika ili u stalnom zapošljavanju dijela sezonskih radnika.

MANJI PDV UTJECAT ĆE NA ZAPOSLENOST?!

U to, s druge strane, ne vjeruje Smolić.

– Skeptičan sam da će manji PDV utjecati na zapošljavanje jer on nije usko vezan s nametima koji postoje za zaposlene – objektivan je ugostitelj.

Niža stopa PDV-a neće nam donijeti niti bogzna veći broj turističkih dolazaka. Nešto više turista moglo bi doći jedino zbog saznanja kako ih u Lijepoj Našoj neće dočekati skuplje cijene nego prošlih godina.

– Manji porez mogao bi imati marketinški efekt na individualne goste jer mogu biti sigurni da kod nas neće rasti cijene. Što se agencijskih dolazaka tiče, moglo bi doći do inzistiranja da zbog većeg broja turista koji dolaze preko agencija, a manjeg PDV-a, smanjimo i cijene ponude – smatra Smolić. Turistički znalci skeptični su i kada je riječ o možebitnom produžetku sezone kao efektu manjeg PDV-a, no višak kapitala mogao bi biti početak ulaganja, primjerice, šibenskih hotelijera u infrastrukturu svojih objekata ne bi li danas-sutra i usred zime mogli primati goste. Za to ćemo se, ipak, još neko vrijeme morati strpjeti.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.