Apel mlade majke: Savjetnica na šibenskom birou tretira me kao životinju

-Ovo je postalo neizdrživo. Gospođa je toliko neljubazna i bahato nastrojena, da mi je postala još već muka tražiti posao – riječi su kojima se redakciji Šibenskog portala obratila očajna 31-godišnjakinja iz Skradina, koja želi ostati anonimna, ali priznaje da je, otkad je prije nekoliko mjeseci na šibenskom birou dobila novu savjetnicu, njena ‘muka po zapošljavanju’ postala još veća.

Kako tvrdi, od pravne službe kojoj se žalila, odgovor nije dobila, pa je prisiljena uputiti javni apel zbog savjetnice koja je tretira, citiramo, kao životinju, a ne osobu koja pokušava pronaći posao.

– Nitko se očito nije raspitao oko slučaja savjetnice koja me, kada joj u pogrešan trenutak pokucam na vrata ureda, neljudski izbaci kao da sam životinja, a ne čovjek i pritom nervozno maše rukom da ‘istog trena napustim njen ured’. U razgovoru me često prekida, a ja se u tim trenucima osjećam kao da sam na policijskom ispitivanju, a ne kao zdrava i normalna osoba bez posla. Pisala sam žalbu, ali odgovora nigdje. Kao da je nedodirljiva. Tko ‘štiti’ takve djelatnike –pita se mlada majka dvoje djece koja dodaje da se dotična djelatnica u vrijeme kada treba imati individualne telefonske konzultacije u većini slučajeva ne javlja na telefon.

– Uvedeno je telefonsko prijavljivanje, što znači da se jedino može nazvati između 13 i  14 sati i prijaviti se zbog redovne evidencije. Čisto onako da se javiš svaki mjesec da si živ, jesi li se kojim čudom zaposlio, što ima novoga. Krenem zvati u 13 sati i onda počinje scenarij koji podsjeća na komediju. Nema šanse da se javi ako ne izgubiš barem 40 minuta pokušavajući je dobiti, a pritom se cijelo vrijeme javlja portir koji me spaja.

Tako se troše i impulsi s računa jer zovem na fiksni s mobitela. Minutu-dvije tako svira glazba, pa se linije prekine, a tako još otprilike dvadesetak puta. Dosadiš i sebi i portiru. Kad se ona napokon javi na telefon, ako je već blizu 14 sati ili je prošlo čekajući, ona te ‘opere’ da se treba javiti do 14 sati, a kada joj se objasni da je zoveš cijelo vrijeme, bez ustručavanja kaže da je nije briga.

Da stvar bude gora, dodaje naša sugovornica, savjetnica ‘iz noćne more’ bira klijente s kojima će biti ljubazna jer od nekih ima koristi.

– Jednom sam prilikom bila u društvu prijateljice koja ima istu savjetnicu. Ta je savjetnica nju zvala sa mobitela, u periodu predviđenom za zvanje u svrhu spomenutih redovnih evidencija. Vrlo kratko su popričale o nekakvim papirima, a onda je razgovor krenuo u drugom smjeru. Savjetnica je, pazite, dok treba raditi ono za što je u tom trenutku plaćena, provodila nekakvu anketu o cigaretama dok neka tamo budala poput mene istovremeno je istu pokušavala dobiti na telefon. Očito je prema nekima i ljubazna. Primjerice, prema onima od kojih ima koristi za svoje ankete – zaključuje nezadovoljna Skradinka, dodavši kako joj često dođe da se odjavi s biroa samo da ne mora ‘imati posla’ sa savjetnicom za koju Luka Petrina, pročelnik šibenskog Zavoda za zapošljavanje tvrdi da nije zaprimio nikakvu pismenu, niti usmenu žalbu, ali će, ako se dokaže da je sve ovo istina, sankcije prema Zakonu o radu uslijediti.

luka-petrina

– Nisam dobio nikakvu pritužbu na rad naše djelatnice, ali svakako pozivam nezadovoljnu gospođu da me posjeti u mom uredu, gdje ću je saslušati i tek onda moći poduzeti potrebne mjere. Ne odobravam nikakav bahatluk i nerazmijevanje problema nezaposlenih osoba, a o tome sam sa svojim djelatnicima raspravljao dosta puta. U posljednje vrijeme je, moram primijetiti, postalo popularno ‘otirati noge’ o Zavod, gdje rade mahom ljubazni i profesionalni djelatnici, ali priznajem da do eventualnih propusta uvijek može doći. Stalno naše savjetnike podsjećamo da su nezaposlene osobe jedna od ugroženijih kategorija naših sugrađana i dužni smo se prema njim ophoditi civilizirano. Ako im ne možemo pomoći, najmanje što možemo napraviti je biti pristojni prema njima. Kada bi se dokazalo da je istina to što navodite, onda bi prema Zakonu o radu, uslijedile mjere poput opomene pred otkaz ili  čak otkaz – kaže Luka Petrina, pročelnik Zavoda za zapošljavanje u Šibeniku.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.