U Gradskoj knjižnici Juraj Šižgorić danas je organiziran Okrugli stol i radionice s temom ‘ Mali i srednji proizvođači i EU politike kvalitete: suradnjom do uspjeha‘.
Tonino Picula, zastupnik u Europskom parlamentu, istaknuo je kako je Hrvatska ulaskom u Europsku uniju dobila veliku priliku jer je znatan dio proračuna kojim Unija raspolaže namijenjen proizvodnji hrane.
– Jedan od najvažnijih ciljeva je da turisti iz Hrvatske ponesu uspomene na hranu, okuse i mirise koje su tu osjetili i probali, a kao sljedeći korak da te proizvode mogu pronaći i u svojoj zemlji- istaknuo je Picula.
U sklopu ove radionice, na Maloj Loži je postavljen Mali plac s proizvodima izlagača mahom iz Zagreba.
– Već godinama nudimo svoje proizvode na Malom placu u Zagrebu koji je s godinama sve posjećeniji i koji je dobio stalnu ‘publiku’. Počelo je od toga da smo izlagali jednom mjesečno, a sad je to već nekoliko puta. Naši proizvodi su isključivo sezonski, kod nas nećete naći rajčicu u prosincu ili jagode izvan sezone . Reakcije kupaca su više nego pozitivne, što nam je izuzetno drago jer naglasak je na zdravoj hrani, kontroliranog podrijetla – istaknuli su izlagači iz Zagreba koji među ostalim nude prirodne sokove i domaću ‘vegetu’.
Domaći ajvari, sok od drena da budete ‘zdravi ko dren’, pesto od šparoga ili domaći tabasco – samo je dio proizvoda koje možete pronaći na Malom placu.
Izlagači će, unatoč ružnom vremenu za koje se nadaju da će se ipak promijeniti , danas biti na toj lokaciji do 19 sati, a iste možemo očekivati sutra od 9 do 15.
Mali plac je hrvatski primjer uspješne neformalne suradnje preko 300 proizvođača domaće uzgojene hrane u urbanom okruženju.
Od svog početka od je puno više od ‘placa’, mjesto je susreta i druženja ljudi, razmjene informacija , ali prije svega prijateljstva, ljudskosti i kreativnosti. Odnosi se ovdje temelje na povjerenju i uzajamnom potpomaganju, a upravo je i zajedništvo ono što je Tonino Picula istaknuo kao jednu od najbitnijih stavki za razvoj.
– Jedino zajedništvom hrvatski proizvođači mogu uspjeti ,s tim da je, naravno, bitno razviti i konkurentnost, jer konkurencija nas u krajnjoj liniji tjera na napredak.
Za popodnevne sate su predviđene radionice, i to ‘Slow Food alati za zaštitu tradicijskih proizvoda: od Arke okusa do Prezidija, dok je za radionica o brendiranju proizvoda i regije predviđena za 17 sati .
Cilj ovih radionica je stvaranje mreže proizvođača, uz suradnju sa stručnjacima, rekao je za kraj Picula.