Grad Šibenik ove je godine, u organizaciji Turističke zajednice Šibenik, sudjelovao na popularnom Špancirfestu u Varaždinu. Dašak Dalmacije na ulice Varaždina donijelo je 16 predstavnika šibenske Turističke zajednice, Grada Šibenika, glazbenika i ugostitelja. Bilo je to prvi put da je jedan grad kao grad partner sudjelovao na Špancirfestu, a ta je čast pripala upravo Šibeniku.
U dvorištu kuće u centru grada složen je ‘Šibenski kantun’ na kojem su se spremale srdele, tuna, pidoče na buzaru, a čula se i dalmatinska pjesma. Uz pomoć šibenskog kazališta, prostor je i ambijentalno uređen s ribarskim mrežama, bačvama i kamenim kulisama.
-Prezentacija Šibenika se odvijala u samom centru Varaždina, u dvorištu privatne kuće kojeg je TZ Varaždina zakupila za nas. Sa sobom smo ponijeli dvoje velike gradelje na kojima su se pekle srdele i tuna, veliku teću za pidoče, par pršuta koje smo i ručno rezuckali te nekoliko vrsta vina šibenskih proizvođača. Po popularnim cijenama od 15 kn za porciju srdela ili pidoča i 30 kn za porciju domaćeg pršuta i odrezak od tune, posla nije nedostajalo – prepričava nam atmosferu sa Špancirfesta dogradonačelnik Danijel Mileta. Ekipa Šibenčana bila je odjevena u prepoznatljive mornarske majice, a Šibenski kutaj posjetilo je na tisuće ljudi te se podijelilo na stotine turističkih kataloga Krešimirova grada.
-Oba dana se startalo u 16 h te završavalo oko 23 h. Za zvučnu kulisu je bio šibenski trojac koji je često pobirao ovacije i višekratno izlazio na bis. Imali smo dosta upita imamo li za prodaju domaćeg maslinova ulja, cijelih pršuta, pa i šibenskih kapa – kaže Mileta.
Turističkom promocijom Šibenika na neto završenom Špancirfestu iznimno je zadovoljan i direktor šibenskog TZ-a Dino Karađole.
-Bilo je odlično! Odaziv posjetitelja bio je izuzetan, a efekat veći nego što smo se nadali. Dane i ja stalno smo odrađivali razgovore za lokalne radio postaje i televizije, stoga je to bila odlična promocija našeg grada – govori nam Karađole.
Varaždin ima stanovnika kao Šibenik i proračun od oko 230 milijuna kuna. Desetodnevni Špancirfest ih košta oko 6,5 milijuna kuna, od čega su im svega 15% vlastita sredstva, a ostalo osiguraju putem sponzora, plate zakupci ili dobiju iz raznih fondova. Zaključe ukupno 1400 raznih vrsta ugovora, kako bi u konačnici rijeke ljudi na svakom gradskom trgu ili uglu imale što vidjeti, čuti, kupiti, naučiti…