FOTO: Šibenski magistar prometa Ivan Kundid godinama ukazuje na prometne nelogičnosti u gradu

– Počeo sam s malim stvarima i promjenama u prometu koje iziskuju mala financijska sredstva, a uvelike poboljšavaju stanje u prometu, ali imam ideje i za velike projekte, također sam u kontaktu s istaknutim kolegama, profesorima, doktorima znanosti iz Zagreba koji su otvoreni za suradnju. Pa možda u dogledno vrijeme bude poneki veći projekat za bolji, sigurniji, protočniji i ljepši Šibenik – započinje Ivan Kundid, magistar cestovnog prometa i predsjednik neprofitne udruge ‘Prometna klinika’.

ivana kundid

Na svom facebook profilu učestalo javno ukazuje na brojne nelogičnosti i prometne nedostatke u Šibeniku i redovito objavljuje primjere iz prakse u šibenskom prometu te ih uspoređuje sa zakonskim rješenjima.

Tako je, govori Kundid, prometna signalizacija u Šibeniku na više mjesta postavljena neprimjereno, a na nekim dijelovima grada uopće je nema.

prometni z 1

Objašnjenje za ove dvije slike:
“…Prometni znakovi postavljaju se s desne strane ceste uz kolnik u smjeru kretanja vozila. 
Još veći apsurd možemo uočiti ako usporedimo vertikalnu i horizontalnu prometnu signalizaciju (koja je na samom izlazu iz Zadarske ulice obilježena isprekidanim crtama), da pojasnim: prema vertikalnoj prometnoj signalizaciji zabranjeno je skretanje u lijevo, a prema horizontalnoj (s obzirom da je isprekidana) ista radnja bila bi dozvoljena…´´ 

prometni z 2

Objašnjenje za ove četiri slike:

‘…Obrađene su oznake na kolniku na Jadranskoj magistrali u Njivicama (kod TC Supernova i Plodine) i na Šubićevcu, kod restorana ‘Villa Velebita’.  Ovakvim oznakama (zaokruženo crveno) na kolniku bitno je ugrožena sigurnost sudionika u prometu, ukoliko bi ih se poštivalo vrlo lako bi moglo doći do prometnih nesreća sa materijalnim štetama, pa i sa žrtvama”.

prometni z 3

Na slici gore nedostaje prometni znak,a na slici dolje je Idejni prijedlog prometnog znaka koji nedostaje

Na slici lijevo je postavljen pogrešan prometni znak, a na slici desno je Idejni prijedlog prometnog znaka koji bi zapravo trebao biti postavljen.

Više o prometnim nelogičnostima i idejnim rješenjima Ivana Kundida možete pogledati na Ivanovoj facebook stranici, ovdje i ovdje.

– Promet u gradu nije u najboljem redu i to posebice zbog sveprisutne prometne nekulture sudionika u prometu te službi koje bi trebale sankcionirati nesavjesne sudionike u prometu.To baš i ne rade jer da obavljaju svoj posao odgovorno, uvelike bi se smanjili zastoji u prometu, a pri tom mislim na službenike PU šibensko-kninske, prometno redarstvo, djelatnike odjela premještanja vozila Gradskog parkinga – kaže Kundid te nastavlja kako bi se na pojedinim gradskim lokacijama, promjenom neadekvatne signalizacije, utjecalo na bolju protočnost vozila i sigurnost svih sudionika u prometu.

SVEPRISUTNI ‘BALKANSKI MENTALITET’

– S obzirom na neaktivnost spomenutih službi, čast iznimkama, i na sveprisutni ‘balkanski mentalitet’ koji utječe na proizvodnju prometne nekulture, potrebno je na određenim mjestima postaviti fizičke prepreke, ograde i prometni stupiće koje će sprječavati nesavjesne pješake da prelaze preko kolnika, a i nesavjesne vozače da zaustavljaju vozila na mjestima na kojima to nije dozvoljeno – ističe mladi šibenski prometni stručnjak.

Njegove savjete nedavno su prihvatili i predstavnici ATP-a i Gradske uprave kada je usvojena promjena rute kretanja javnih gradskih autobusa kroz kvart Meterize.

-Meni je osobno to velika čast i to je ono što mi daje optimizam kako se upornost i trud isplate – navodi Kundid.

Općenito ga, govoreći o prometnoj problematici, kaže smeta inertnost, usporenost i površnost u obavljanju poslova.

-Uzet ću za primjer autobusna stajališta kod Doma zdravlja i Kronjinog magazina koja nisu postavljena na primjeren način i uz to nisu opremljena vertikalnom prometnom signalizacijom već samo horizontalnom, a mogla su. Još bih spomenuo kako sam poslao predstavnicima grada u studenom ‘Idejni prijedlog prometnog rješenja raskrižja ulica Stjepana Radića – Bosanska’ kojim je utvrđen nedostatak prometnih znakova i putokaznih ploča, do dana današnjeg nije realiziran, a prihvaćen je. To je ta inertnost i sporost o kojoj pričam i ona me užasno smeta, a naročito kada je poznata činjenica kako grad ima potpisan ugovor sa tvrtkom koja je obvezana izići na teren u roku od 24 sata i izvršiti promjene koje se od njih zahtijevaju – otvoreno će naš sugovornik.

Njegov je prijedlog stoga da se u dogledno vrijeme osnuje prometni centar u gradu koji bi brinuo o ovakvim stvarima, a iz njega bi se organizirao i pratio promet, koristile bi se pametne tehnologije koje bi još više poboljšale sigurnost u prometu i propusnu moć ulica.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.